Auto importeren uit Denemarken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanvermeer
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Dag mede tweakers,

Ik vroeg me af of er een verschil zit tussen een auto importeren uit Duitsland en Denemarken. Het is een Duitse auto die alleen voor de verkoop geregistreerd is in Denemarken en daar door de dealer wordt verkocht. Mijn vraag is hoe werkt dit met een exportkenteken? Ik weet dat Duitsland een rood exportkenteken heeft, maar hoe zit het met Denemarken? Ik ga de auto kopen bij een garage, dus ik denk dat hij dit kan regelen, maar ik ben wel benieuwd of hier een verschil in zit etc.

Mensen die hier ervaringen mee hebben? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:44
Ik heb hier ook een keer onderzoek naar gedaan en een bedrijf gevonden wat kentekens voor je regelt (gewoon via een zoekmachine).
Hier heb ik toen mee gemaild en de enige optie die ze hadden was een oostenrijks tijdelijk kenteken aan te vragen. Hier kon je 21 dagen mee rondrijden in europa inclusief WA verzekering. Kosten toendertijd 525 euro.
Maar dit was in mei vorig jaar, dus al even geleden ik weet niet of de regels hiervoor in de tussentijd veranderd zijn.
Ik heb de mail er even bijgepakt en daar staat in dat voor ex-duitse voertuigen een duits kurtzzeitkenteken een optie is. Dus misschien dat dat voor jou zou gelden.
Officieel mag je met beide kentekens niet in nederland als nederlandse bestuurder rijden, hiervoor moet je nog extra een ontheffing aanvragen bij de belastingdienst.
Verder zijn er voor zo'n kenteken best veel gegevens nodig, dus je zal sowieso hulp moeten hebben van de verkoper om dit te regelen. En als je er zelf mee terug wil rijden moet je dat dus ook regelen voordat je de auto hebt gezien (of 2x op en neer).
Ik heb toendertijd als alternatief gekeken naar het huren van een oprijwagen (busmodel) dat was niet zoveel duurder geloof ik en 100% legaal.
Uiteindelijk is het niet doorgegaan en heb ik toch een nederlandse auto gekocht :-D

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 22:22
Wat betreft het kenteken heb ik bij de laatste keer uit Duitsland een NL ééndags kenteken op de auto gezet bij de grens. Als je die gewoon netjes aanmeldt, verzekerd hebt en de plaat er netjes uit ziet, dan rijd je zo naar huis binnen NL. Ondanks dat het officieel alleen voor een rit van en naar de RDW/garage is, heb ik het zelf op een zaterdag gedaan. Meerdere malen politie tegengekomen, en niet staande gehouden, op een rit van 150km.

Voordeel is dat dat kenteken, op verzekering na, gewoon gratis is.

Dan hoef je je eigenlijk alleen nog maar druk te maken om een kenteken in het buitenland.
Gewoon geen risico nemen met een buitenlands kenteken die je niet mag hebben in NL zonder gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-05 15:24
Niet iets waar je naar vraagt.. maar kaart het toch even aan. Het gaat dus blijkbaar over het vervoer van de auto naar Nederland? Je kan eventueel kijken naar Clicktrans.com. Het is een soort markplaats.nl voor vervoer van goederen. Je maakt een advertentie aan dat je de auto van Denemarken naar Nederland wilt vervoeren. I.p.v. dat iemand hoger biedt, bieden verschillende vervoerders juist steeds lager. En kies je de vervoerder voor de juiste prijs.

Zo heb ik drie keer een auto in Europa laten vervoeren en het werkt top. En stukken goedkoper dan een Nederlandse autotransport vervoerder.