distributed computing onsite?

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
oke, bij ons op school (en vast nog wel op meer plaatsen..) mag je niks geen software installeren, ze zijn streng dus ik ga geen risico's lopen..

nou is mijn vraag of er geen distributing computing projecten zijn waar je enkel op een site hoeft in te loggen om wat te doen.. of dat er misschien iemand is die zoiets kan proggen voor een project wat we al doen?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb zelf in mijn homedir een client staan die ik opstart als ik ergens achter een pc ga zitten. :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
hoe? (dus zonder de client naar de desbetreffende pc te kopieren..)

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 22:28

ThaDude

Hang Loose

Ja hoe:?

dis namelijk erg interresant man!

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

zou het zo makkelijk gaan dan zal ik proberen om het op het netwerk op school te kwakken ;) tnx.. als het zo gaat.. ik w8 nog ff 5 minuten en dan ga ik ronken groetjes!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op de KUN is het zo dat je een homedirectory hebt op een fileserver en dat verder alle pc's bij elke boot een schoon image ophalen. Dan kun je gewoon de client installeren in je homedir, bij het inloggen die dir mounten en de client opstarten.

Edit: Ow, dit gaat dus over iets zwaarder beveiligde netwerkjes waar je sowieso alleen een client kan draaien als je ingelogd bent. :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 23:23 schreef altec het volgende:
zou het zo makkelijk gaan dan zal ik proberen om het op het netwerk op school te kwakken ;) tnx.. als het zo gaat.. ik w8 nog ff 5 minuten en dan ga ik ronken groetjes!
dit gaat dus om pc's waar je geen client mag installeren, maar dat je wel wat doet op de pc zolang je er zelf achter zit zonder client op de pc te zetten..

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 23:27 schreef Chaos het volgende:
Op de KUN is het zo dat je een homedirectory hebt op een fileserver en dat verder alle pc's bij elke boot een schoon image ophalen. Dan kun je gewoon de client installeren in je homedir, bij het inloggen die dir mounten en de client opstarten.

Edit: Ow, dit gaat dus over iets zwaarder beveiligde netwerkjes waar je sowieso alleen een client kan draaien als je ingelogd bent. :)
er is geen mogelijkheid om bv thuis op mijn pc een client neer te zetten en die te draaien vanaf school?

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

wie kan mij het ff uitleggend an hoe ik dat doe. moet ik gewoon deze bestanden ff op flop/cd/ftp zetten.. en dan op mijn Home dir op school downloaden/opslaan? doet die het dan? of kan ik hem ook rechtstreeks ergens vanaf een website gerbuiken ofzo? wie kan zich daarmee bezig houden zodat we ook een online soort hebben ;) slaapse mensen!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 23:33 schreef altec het volgende:
wie kan mij het ff uitleggend an hoe ik dat doe. moet ik gewoon deze bestanden ff op flop/cd/ftp zetten.. en dan op mijn Home dir op school downloaden/opslaan? doet die het dan? of kan ik hem ook rechtstreeks ergens vanaf een website gerbuiken ofzo? wie kan zich daarmee bezig houden zodat we ook een online soort hebben ;) slaapse mensen!
dat bedoel ik, ik ben dus op zoek naar een 'online soort' :)
en ja je kan hem ook op je ftp/whatever zetten en dan op school ofzo neerzetten en steeds vanaf daar opstarten, maar dat kan bij ons nogal ver strekkende gevolgen hebben.. :(

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 10 september 2001 23:17 schreef Sequence het volgende:
oke, bij ons op school (en vast nog wel op meer plaatsen..) mag je niks geen software installeren, ze zijn streng dus ik ga geen risico's lopen..

nou is mijn vraag of er geen distributing computing projecten zijn waar je enkel op een site hoeft in te loggen om wat te doen.. of dat er misschien iemand is die zoiets kan proggen voor een project wat we al doen?
Ik heb wel eens een java ding gezien, niet 100% profi, het was eerder een test, maar je kan misschien een java rc5 client (of ander project) maken.

Zou best }:O zijn

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Zit er een floppydrive in??

maw, floppy erin en crunchen maar?

suc6

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 23:59 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een java ding gezien, niet 100% profi, het was eerder een test,
waar? :?
en..
maar je kan misschien een java rc5 client (of ander project) maken.

Zou best }:O zijn
ik kan dus niet proggen, misschien dat iemand anders hier zin in heeft? ongeacht welk project (misschien is eccp het makkelijks gezien de vrije source-code :? ) maar zou wel eens handig kunnen zijn aangezien er vast wel meer mensen zijn die dit willen! ;)

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
GF was ooit gebaseerd op een javaclient volgens mij ... dat liep via een website. Ik zal vanavond ff kijken of ik een shortcut heb.

Verwijderd

Ik draai de eccp client op school gewoon vanaf een diskette, ja eigelijk mag je geen software runnen, er staat een schorsing van een halfjaar op , maar zolang ik niets op de hd zet zien ze het ook niet.

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op dinsdag 11 september 2001 14:32 schreef Sequence het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
en..
maar je kan misschien een java rc5 client (of ander project) maken.
Zou best zijn

--------------------------------------------------------------------------------

waar? :?
[..]

ik kan dus niet proggen, misschien dat iemand anders hier zin in heeft? ongeacht welk project (misschien is eccp het makkelijks gezien de vrije source-code :? ) maar zou wel eens handig kunnen zijn aangezien er vast wel meer mensen zijn die dit willen! ;)
als het goed is staat er bij d.net op de site gewoon een java client. even zoeken.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
zou jij ff willen zoeken? * Sequence kan hem niet vinden :o

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Op dinsdag 11 september 2001 14:36 schreef Heinrich_Harrer het volgende:
GF was ooit gebaseerd op een javaclient volgens mij ... dat liep via een website. Ik zal vanavond ff kijken of ik een shortcut heb.
hier zie je een (niet werkend) applet) van GammaFlux

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Mijn methode:
Bij ons op school mag je geen software op de hd zetten, maar iedereen heeft wel een eigen folder op een servertje staan waar je dingen op moet slaan. Ik heb daar gewoon de dnet client neergezet omdat je die meerdere keren kunt openen en ik heb gewoon een shortcut in de startup folder van alle pc's gezet.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1