Apple Foto en iCloud+ grote fotobiblotheek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34
Op zoek naar de meest prettig werkbare oplossing voor gebruik iCloud+:

* Een fotobibliotheek van momenteel +/- 350GB! 8)7 Deze staat op de iMac op een externe SSD van 2TB.
* iCloud plus abo van 200GB met delen gezin (2 extra personen die ook graag iCloud foto zouden gebruiken, maar dat zou al wel kunnen omdat ze iPhones hebben van 128GB)
* Veel Apple apparaten iPhone 128GB/iPad 128GB/MacBook Air 256GB etc

iCloud fotodeling heb ik nu niet aan staan omdat de bibliotheek daarvoor te groot is. Maar zou ik graag gaan gebruiken (voorheen was ik gelukkige gebruiker van fotostream)

Wat te doen (optie's)
* iCloud plus vergroten naar 2TB (Hoe gaat dat dan met mijn Macbook Air 256GB, loopt die dan helemaal vol of zorgt de geoptimaliseerd stand ervoor dat er maar heel weinig schijfruimte nodig is?)
* Nieuwe (Extra) standaard bibliotheek maken waardoor je dus bij nul begint en het altijd past?
(Dan moet je dus tussen bibliotheken gaan schakelen en heb je geen totaal overzicht meer)

Of?

Wie wil zijn ervaringen of oplossing delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gymaroe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:24:

* iCloud plus vergroten naar 2TB (Hoe gaat dat dan met mijn Macbook Air 256GB, loopt die dan helemaal vol of zorgt de geoptimaliseerd stand ervoor dat er maar heel weinig schijfruimte nodig is?)
Optimalisatie zorgt inderdaad voor weinig gebruik van je schijfruimte.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”