Telenet WIFI booster gebruiken voor Orange netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramz0r89
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-08-2024
Heren,

Ik ben ten einde raad.

Het verhaal zit als volgt.
Tot een maand geleden was ik klant bij Telenet. Mijn router hangt op het gelijkvloers met rechtstreekse kabels naar elke slaapkamer boven. Mijn wifi-signaal is 0 op de master bedroom. Ik heb dus een Wifi Booster gekocht bij Telenet en na een zeer gemakkelijke plug en play (lees: UTP kabel die rechtstreeks van de router onder komt, in de Input vlammen) en een keertje op de WPS knop duwen, werkte deze uitmuntend. Nu ben ik dus overgeschakeld naar Orange omdat ik vanaf heden geen Telenet TV meer heb, maar TV Vlaanderen en dus alles moet streamen. Mijn TV is geen smart TV , dus heb ik wifi nodig op mijn telefoon om te streamen op mijn TV. Maar na een hele hoop gekloot met een Access point wat op niks is uitgedraaid, zou ik eigenlijk gewoon die wifi booster willen blijven gebruiken. Mijn telefoon vind dat wifi punt en heeft ook maximaal bereikt, maar ik zit niet meer bij telenet en kan mij dus ook niet meer inloggen (geen wachtwoord). Is er een manier om deze te resetten en gebruiken op mijn huidige wifi netwerk?

Zoja, vertel het mij! Ik ben al aan het overwegen om een smart TV te kopen en er rechtstreeks een UTP in te vlammen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? En wat voor rommel is zo'n Access point eigenlijk, bah!

Gegroet,

bram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-05 17:28

StarWing

Huh ?!?

vertaling voor de Nederlanders: in vlammen = inpluggen :)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 21:44
De AP's en de Powerline Adapters werken enkel als je Telenet hebt want bij de eerste keer inpluggen nemen ze de wifi naam en wachtwoord over zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Heb je deze gekocht bij Telenet zelf of gehuurd?

Maar je verhaal is ietwat onduidelijk.. Een beetje in een haast getypt?

Dus je hebt:
- Wifi booster van telenet?
- Accespoint zelf gekocht?

Je tv is geen smart tv maar je kan er wel naar streamen?
Hoe gaat dat in zijn werk? Chromecast bakje of iets dergelijks?

Probeer je verhaal nog eens duidelijk uit te leggen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 21:38
Heb je de oude Netgear, of het iets jongere witte CBN accespoint ?

in de Netgear kon je nog inloggen , in de CBN niet meer .. je kan beide blijven gebruiken maar in de CBN kan je niks meer veranderen