Laptop als extra beeldscherm gebruiken op mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels001
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 22:59
Ik wil mijn Dell XPS 13 9310 als extra monitor gebruiken naast mijn 34inch monitor.

Mijn Graka is een Nvidea GeForce RTX 4060 Ti, daar zitten 3 Display poorten op en 1 HDMI.

Ik heb een DP - DP kabel naar mijn monotor dat werkt perfect.

Vervolgens heb ik een DP - USB C kabel aangesloten op mijn Grafische kaart, die naar mijn laptop gaat.
Als ik op Detecteren klik in Systeem->Beelscherm->Meerdere beelschermen krijg ik de melding dat er geen ander beeldscherm gevonden is.

Zou het kunnen dat die Laptop alleen output en geen input kan verwerken? Ik gebruikte deze laptop voorheen als pc met een extra monitor erop. Maar andersom lukt niet helemaal, wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:39
Je moet zoeken naar 'Op deze pc projecteren' in de instellingen van je laptop.
Ik kende die functie ook niet, en ben even gaan Googlen toen ik jouw vraag tegen kwam.....

Geen idee of het een beetje werkt, hoor graag of het je lukt :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels001
Ik ben al een tijd aan het googlen, ook chatGPT bood geen uitkomst, ik heb 'Slashtop Wired' geprobeerd, maar dat gaf geen resultaat.
Capture Card is mss een optie? Zo'n stick is maar 13 euro bij bol.com zie ik

Mss dat dat werkt

Mijn Latop en vele zijn ontworpen om video-uitvoer te ondersteunen via hun USB-C poorten, en niet video-invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:43
Misschien heb iets aan onderstaande link:
https://www.helpmij.nl/fo...bruiken-met-kabel.966851/
Aangezien de verbinding draadloos is, is het niet helemaal dezelfde ervaring als het hebben van een tweede monitor aangesloten via een kabel, maar het kan handig zijn als je slechts af en toe een tweede scherm nodig hebt of wanneer je onderweg bent. En omdat het gebruik maakt van Miracast, kun je die tv in je hotelkamer misschien ook als tweede scherm laten fungeren als je een Microsoft Wireless Display Adapter koopt.
Hier is een overzicht van het proces:

Open de instellingen op de laptop waarop je het tweede scherm wilt gebruiken
Klik op Systeem
Klik op Op deze PC projecteren
Kies je instellingen
Ga naar de andere PC of laptop
Druk op Win-P en klik op Verbinding maken met een draadloos beeldscherm.
Wacht tot je andere laptop is gedetecteerd.
Selecteer het en kies of je het wilt dupliceren of uitbreiden.

Een laptop configureren als tweede scherm

Op de laptop die je als tweede scherm gaat gebruiken, ga je naar Instellingen > Systeem > Op deze pc projecteren.
Pas de instellingen aan, waarbij een evenwicht wordt gevonden tussen veiligheid en toegankelijkheid, zoals hieronder te zien is.
Zie plaatje

Druk op de hoofdcomputer op de Windows-knop + P en klik onderin op de link 'Met een draadloos scherm verbinden'. Het is mogelijk dat dit niet wordt weergegeven als je pc geen Wi-Fi heeft.
De pc scant naar beschikbare beeldschermen en je hebt dan de mogelijkheid om uit te breiden of te dupliceren zodra je pc de tweede monitor heeft gevonden (Windows ziet je laptop als een monitor en niet als een laptop).
Zoals de namen al suggereren, zal uitbreiden het extra scherm behandelen als een uitbreiding van je huidige desktop. Dupliceren zal je hoofdscherm exact spiegelen, zodat je twee schermen heeft met dezelfde inhoud.
Maak de gewenste selectie en je computer wordt nu gekoppeld aan de monitor.
Collaboration-functie

Je kunt je 'tweede scherm' laptop als een collaboration-punt gebruiken en iemand anders toestaan om te typen en de muis erop te gebruiken als deze met je hoofdcomputer is gekoppeld.
Wanneer je het scherm aansluit, zal er een selectievakje zijn dat extra invoer mogelijk maakt. Als je dit selectievakje aanvinkt, zal deze monitor de invoer van een muis en toetsenbord mogelijk maken wanneer deze aan een andere PC zijn gekoppeld. Er zijn misschien niet veel nuttige scenario's te bedenken waarin dit nuttig is, maar het kan

[ Voor 89% gewijzigd door Zatara op 12-07-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niels001 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:31:
Mijn Latop en vele zijn ontworpen om video-uitvoer te ondersteunen via hun USB-C poorten, en niet video-invoer.
Weet niet of er een technische reden is dat video-in niet ondersteund wordt, het zou inderdaad wel een handige feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels001
Bedankt allemaal, die wireless optie had ik gezien, maar ik heb een 27 inch gekocht inmiddels die verticaal naast mijn horizontale 34 inch gepositioneerd is, werkt heel goed en blij mee :)
Pagina: 1