Oplevering huurwoning... origineel behang terugplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:23
Goedemorgen,

Ik woon zo'n 8 jaar in een huurwoning van een grote corporatie. Hier zat oorspronkelijk goedkoop wit behang op de muren. Dat heb ik er vanaf gehaald en de muren geverfd (deels wit, deels in kleur).

Er is een huurcontract (algemene voorwaarden) waarin staat dat de woning in de oorspronkelijke staat teruggegeven moet worden. Ook is er een opnamestaat, die niets vermeldt over wat die oorspronkelijke staat dan is (er staat nergens dat er behang op zat, of dat dat wit zou moeten zijn). Wel staat er iets over dat je zaken als gaatjes moet vullen, gordijnen moet verwijderen, etc. etc. Mogelijk zijn er wel foto's gemaakt destijds, maar daar heb ik geen handtekening onder gezet en die zijn niet toegevoegd aan de opnamestaat.

De verhuurder vraagt ons om alle muren weer wit te behangen. Nu is dat nogal wat werk (en geld) tijdens een stressvolle verhuisperiode, dus liever doe ik dat niet. Volgens het juridisch loket lijkt het er ook op dat ik de woning gewoon achter mag laten zoals hij is: https://www.juridischloke...opnamestaat-van-de-woning

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:43:
De verhuurder vraagt ons om alle muren weer wit te behangen.
Wat een onzin. In de oorspronkelijke staat opleveren wordt nooit zo letterlijk genomen.
Is het een private verhuurder? Eentje met weinig ervaring?
Of probeert hij je een maximale boete te geven?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:24
Meestal moeten de muren wit zijn, niet per se behang. Wit omdat als iemand zijn muren donkerpaars heeft geschilderd het voor de volgende huurder nogal wat werk is om dat weer wit te krijgen.
Die verhuurder kan je best wat vragen maar als er niet is gespecificeerd hoe het ooit was dan kan daar ook niet naar verwezen worden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Juup schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:57:
[...]

Is het een private verhuurder? Eentje met weinig ervaring?
Eerste zin van de TS:
Ik woon zo'n 8 jaar in een huurwoning van een grote corporatie.

@Avalaxy kun je niet in overleg met de nieuwe huurder om de huidige staat over te laten nemen?
En is anders wit verven een optie voor de verhuurder?
Informeer ook eens naar de kosten die zn in rekening brengen als je het niet doet.
Zelf een keer gehad dat we een kattenluikje door een houten buitendeur hadden gemaakt. Moest weer als nieuw gemaakt. Kregen uiteindelijk een rekening van 200 euro oid, veel lager dan je kwijt zou zijn geweest om het zelf te regelen.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-07-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Mijn vriendin haar huurwoning was okergeel en kotsgroen toen ze de sleutels kreeg... Ik geloof dat het niet zo'n vaart zal lopen, zolang je de woning in 'dezelfde staat' of beter achterlaat. Als het goed is krijg je een eindopname toch? Dan zou ik dat even afwachten. Grote kans dat het zo helemaal prima is.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

TTLCrazy

Listen to Frankie

Normaal gesproken is dat echt voor de nieuwe huurder, als je een nieuwe woning betrekt is het normaal om behang eraf te halen/muren opnieuw te verven, etc. Dit klinkt echt belachelijk van de cooperatie.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Detmer er staat toch letterlijk "De verhuurder vraagt ons om alle muren weer wit te behangen." Dus van afwachten is toch geen sprake dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Doorgaans is het 'In dezelfde staat', dezelfde staat betekend nog niet dat er ook het zelfde materiaal op de muur moet zitten.

Meestal komt het neer op de muren achterlaten zonder gaten in een neutrale witte kleur waar de nieuwe huurder zelf overheen kan verven/behangen.

In de woorden van de medewerker waar ik bij de sleuteloverdracht een inspectie mee heb uitgevoerd; de volgende huurder moet met een klein beetje vulmiddel en 1 of 2 lagen verf de muren weer strak wit kunnen krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 11-07-2024 10:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-07 19:13
Toen ik vijf jaar geleden uit mijn huurflat vertrok, ook van een grote corporatie, wilden ze juist niet dat ik de gaten weer vulde. Dat deden ze liever zelf, omdat veel vertrekkende huurders zich er zo gemakkelijk mogelijk vanaf maken.

De muren hoefden ook niet wit te worden opgeleverd trouwens (turqoise en donkerblauwe muur waren geen probleem). Maar mogelijk verschilt het per corporatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-07 23:47
@Avalaxy Kun je niet vragen om een voor inspectie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galosh_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07 15:08
Ik wou net zeggen, vraag om een voorinspectie.

Ik was ook zeer verrast wat ik wel en vooral wat ik niet mocht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Toen wij 3 jaar terug de huur hebben opgezegd, kregen wij 2 weken voor het inleveren van de sleutel een voorinspectie. Er is toen aangegeven welke zaken moesten worden verwijderd/ opgevuld. Kleuren op de muren is toen niet besproken. Wel moest de laminaatvloer eruit en de gordijnrails verwijderd. Het vullen van gaten hoefde niet.

Ik vind het niet redelijk dat de verhuurder vraagt om de muren weer wit te behangen, nette afgewerkte wanden in naar mijn mening voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-07 23:35
No Hands schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:57:
Meestal moeten de muren wit zijn, niet per se behang. Wit omdat als iemand zijn muren donkerpaars heeft geschilderd het voor de volgende huurder nogal wat werk is om dat weer wit te krijgen.
Die verhuurder kan je best wat vragen maar als er niet is gespecificeerd hoe het ooit was dan kan daar ook niet naar verwezen worden.
Bij mij stond iets dergelijks ook in mijn huurcontract. Voor behang gold het volgens mij dan weer niet (omdat men dat makkelijk kan weghalen en opnieuw kan behangen).

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb de verhuurder gesproken in een telefonische voorinspectie, ze blijven er op hameren dat de muren wit opgeleverd moeten worden (maar hoeft niet behangen te zijn) omdat dat formuliertje wat ze hanteren dat zegt. Echter heb ik nooit iets getekend waarop staat dat het wit zou moeten zijn. Ik heb ze al een stuk of 5 keer gevraagd mij een kopie van een opnamestaat toe te sturen waar dit op zou staan, maar dat hebben ze tot dusverre niet gedaan, dus ik ga er vanuit dat ze die niet hebben en blufpoker spelen.

Ik ga de muren dus lekker (in kleur) geverfd achterlaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Het zal uiteindelijk een stukje blufpoker zijn, elke huurder die wel nog gaat sausen voordat ze de sleutel inleveren is allemaal winst voor de verhuurder. Dan ziet het er in eerste oogopslag fris uit voor de nieuwe huurder - ook al is het snel-snel-goedkoop gedaan.

Ze kunnen het niet in rekening brengen als noodzakelijke herstelkosten. Daar zal je wel alert op moeten zijn.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:25
Gaat de moeilijkheid dan niet zijn dat verhuurder de kosten inhouden op de borg - en je zelf juridische stappen moet ondernemen om je geld terug te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
Qwerty-273 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:19:
Het zal uiteindelijk een stukje blufpoker zijn, elke huurder die wel nog gaat sausen voordat ze de sleutel inleveren is allemaal winst voor de verhuurder.
Dat denk ik ook.
vanaalten schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:51:
Gaat de moeilijkheid dan niet zijn dat verhuurder de kosten inhouden op de borg - en je zelf juridische stappen moet ondernemen om je geld terug te krijgen?
De borg heb ik al terug :) En bij gezeur heb ik nog rechtsbijstand :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb het idee dat verhuurders moeilijker doen dan vroeger. Zelf heb ik nooit problemen gehad wat dat betreft. Ooit heb ik wel zelf een appartement helemaal moeten schilderen omdat de vorige bewoonster elke kamer een eigen opvallende kleur had gegeven. Maar die verhuurder was ook soepel toen ik weer weg ging. Hij keek zelfs superblij dat we het verlaagde spuuglelijke jaren 70 schrootjes plafond in de keuken strak wit hadden gemaakt met gipsplaten.

Bij zo'n zeurende verhuurder als die van TS zou ik bijna uit balorigheid de witte muren die er nog wel zijn donkerpaars schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-07 23:47
D-e-n schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:32:
Ik heb het idee dat verhuurders moeilijker doen dan vroeger. Zelf heb ik nooit problemen gehad wat dat betreft. Ooit heb ik wel zelf een appartement helemaal moeten schilderen omdat de vorige bewoonster elke kamer een eigen opvallende kleur had gegeven. Maar die verhuurder was ook soepel toen ik weer weg ging. Hij keek zelfs superblij dat we het verlaagde spuuglelijke jaren 70 schrootjes plafond in de keuken strak wit hadden gemaakt met gipsplaten.

Bij zo'n zeurende verhuurder als die van TS zou ik bijna uit balorigheid de witte muren die er nog wel zijn donkerpaars schilderen.
De kosten om dat weer wit te maken word van je borg ingehouden.
Dus dan heb je 2x kosten, lijkt me niet heel slim ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
Weer een update... Vandaag de eindinspectie gedaan, dat ging goed. Echter kreeg ik in de middag ineens een mailtje van hun accountmanagement met een "5 dagen brief" waarin ze stellen dat ik de muren alsnog binnen 5 dagen wit moet verven, en dat ze anders de kosten hiervoor in rekening brengen met daar bovenop een boete van 200 euro. Nogmaals gevraagd om aan te tonen waar in mijn contract (of opnamestaat) beschreven staat dat de muren wit moeten zijn, daar konden ze wederom geen antwoord op geven. "Het staat op de website". Ze vonden dat ik niet zo moeilijk moest doen en het gewoon even moet verven... Wat zouden jullie doen? Ik heb ze verteld dat ik rechtsbijstand heb, die het graag met ze uit wil vechten zonder dat het me iets kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Avalaxy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:13:
Weer een update... Vandaag de eindinspectie gedaan, dat ging goed. Echter kreeg ik in de middag ineens een mailtje van hun accountmanagement met een "5 dagen brief" waarin ze stellen dat ik de muren alsnog binnen 5 dagen wit moet verven, en dat ze anders de kosten hiervoor in rekening brengen met daar bovenop een boete van 200 euro. Nogmaals gevraagd om aan te tonen waar in mijn contract (of opnamestaat) beschreven staat dat de muren wit moeten zijn, daar konden ze wederom geen antwoord op geven. "Het staat op de website". Ze vonden dat ik niet zo moeilijk moest doen en het gewoon even moet verven... Wat zouden jullie doen? Ik heb ze verteld dat ik rechtsbijstand heb, die het graag met ze uit wil vechten zonder dat het me iets kost.
Wil je de komende drie jaar nog iets van die woningstichting/verhuurder?
  • Indien nee: niets doen en eventueel aangeven bij je RBV dat dit mogelijk gaat lopen.
  • Indien ja: vriendelijk niets doen :) en eventueel aangeven bij je RBV dat dit mogelijk gaat lopen.
  • Indien: nu weer wat nieuws huurt bij dezelfde: dan is het lastig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat voor kleuren heb je nu? Als het bordeauxrood is ofzo kan ik me er iets bij voorstellen :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoe het juridisch zit durf ik niet te zeggen. Maar los van David vs Goliath gevoelens: Het is duidelijk dat jij prima wist dat het wit moet worden opgeleverd (oorspronkelijke staat). En dan was het netjes als ze gewoon hadden overlegd met de nieuwe bewoner of die het zo prima vindt, of liever wit had. Ligt er natuurlijk ook beetje aan of het een ietwat lichtgroene tint heeft op een muur, of alles knal roze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Wil je de komende drie jaar nog iets van die woningstichting/verhuurder?
Neuh, ik heb een huis gekocht.
Sissors schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Hoe het juridisch zit durf ik niet te zeggen. Maar los van David vs Goliath gevoelens: Het is duidelijk dat jij prima wist dat het wit moet worden opgeleverd (oorspronkelijke staat). En dan was het netjes als ze gewoon hadden overlegd met de nieuwe bewoner of die het zo prima vindt, of liever wit had.
Het pragmatische antwoord, ik kan natuurlijk eieren voor m'n geld kiezen. Maar als ze me op kosten proberen te jagen terwijl dat juridisch gezien niet hoeft, dan verdedig ik natuurlijk graag m'n rechten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:30
Even los van de rare 5-dagen en boete eis. Lijkt me het prima redelijk om de muren even te witten, zeker als dit van te voren al bekend was.

Scheelt in ieder geval gigantisch dat het behangen niet nodig is.

Even dagje boos maken en klaar.

Vind het zelf overigens vrij onzinnig. 9/10 keer gaat de volgende er weer overheen met een laag verf.

[ Voor 17% gewijzigd door Inverted_World op 02-08-2024 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:26
Wat zijn de eventuele kosten? Wel belangrijk om te weten voordat je je hier heel druk over gaat maken.

Overigens vind ik het geen onredelijke eis om de muren wit achter te laten.

[ Voor 27% gewijzigd door MarcoC op 02-08-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07 14:57
Meestal word je hiertoe verplicht als je geen standaard kleuren hebt gebruikt maar hele aparte kleuren. Ik kan me voorstellen als je fel groene muren hebt dat je die echt wel wit moet maken of in een andere neutrale kleur moet opleveren.

Kortom welke kleur heb je gebruikt?

Ik heb dit gehad met korrelpleister, dat is nog meer werk, ik moest de muren vlak afleveren (wel pas na de eindinspectie). Er werd me telefonisch gemeld dat ik het misschien mocht laten zitten als het een fijne korrel was, maar ik had een hele grove korrel. Dat vonden ze toch iets te ver gaan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
DutchKel schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:06:

Kortom welke kleur heb je gebruikt?
Voor de wet niet relevant toch? Het gaat echter om een blauw/groenige muur en een geel/zandkleurige muur. Beiden zouden ze wel overgeverfd moeten worden omdat ik de gaten in de muren moest vullen, en muurvuller wit is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik verbaas mij over al die reacties die zo klakkeloos meegaan in die eis van de woningstichting.

@Avalaxy als je je hier echt zorgen over maakt en zo makkelijk mogelijk het minste werk wilt verrichten (snap ik want drukke periode) schiet online een RBV-case in met je huurcontract e.d. informatie en geef de deadline op en laat hen dat even beoordelen. Geef aan bij de woningstichting dat je de RBV er naar laat kijken en je hun oordeel gaat volgen.

Zo'n woningstichting hoeft maar drie dingen te doen:
  • volgens de wet en gemeenteafspraken woningen aan te bieden
  • volgens de wet redelijkerwijs onderhoud te doen aan de woning
  • volgens de wet verhuren en incasseren
Als dat volgens de wet deel lastig is omdat ze zelf vertikken degelijke contracten en opname staten te maken moeten ze eens schoon schip maken. Als ze die opnamestaat niet hebben of niet delen verf je alleen voor je eigen goede gevoel en dat kan een prima overweging en keuze zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb even met de rechtsbijstand gesproken, ze denken dat ik wel een goede zaak heb, maar het gaat eigenlijk om te weinig geld om een zaak over te openen, dus ze leken niet heel happig op actie ondernemen. Als de verhuurder écht moeilijk wil doen zijn er nog wel een paar slakken waar ze zout op kunnen leggen, dus ik denk dat ik er dan maar even de roller overheen haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:30
True schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:18:
Ik verbaas mij over al die reacties die zo klakkeloos meegaan in die eis van de woningstichting.
Je huurt iets met witte muren. Je krijgt te horen dat je alles met de muren mag doen, zolang wanneer je eruit gaat, de muren weer wit zijn.

Maar uiteraard spelen we het liever via de rechter op Tweakers, dan zoiets simpelweg eventjes doen en er gewoon vanaf zijn. Lijkt me overigens ook totaal geen onredelijke eis, en toen ik vroeger nog huurde stond dit ook 9/10 keer in huurcontracten.

Ik vind het niet echt 'klakkeloos' mee gaan in de eis, als het van te voren duidelijk was afgesproken. Pilsje erbij, met een vriend ff met de action-roller eroverheen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RobinFM schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:12:
…wilden ze juist niet dat ik de gaten weer vulde. Dat deden ze liever zelf, omdat veel vertrekkende huurders zich er zo gemakkelijk mogelijk vanaf maken.
Nu krijg je dus @Avalaxy die zich er makkelijk vanaf maakt. Er zit natuurlijk verschil tussen een gewitte muur van een schilder en een gewitte muur door een willekeurig particulier. Deze verhuurder zit dus straks met een slecht gewitte muur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:32
En hoe strak moet het geschilderd zijn?
ik zou de meest goedkope zooi kopen die er te vinden is evt verdunnen met water.
En dan als razende Roeland die muren wit schilderen….

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Weer een update... Vandaag de eindinspectie gedaan, dat ging goed.
Heb je bij die eindinspectie niet samen met de inspecteur een briefje of iets ondertekend en daar een kopie van?
Wat staat daar op? Als daar op staat 'alles goed', was alles goed. Als daar op staat 'muren verkeerde kleur' of zo, dan sta je direct wat minder sterkt.
Of was de mail het 'eindinspectierapport' (of hoe zoiets heet)?

Hoe dan ook, als het nergens staat, hoeft het niet!
Al is het wel gebruikelijk.
En als de RBV je niet wil/kan helpen en jezelf denkt uiteindelijk aan het kortste eind te trekken, dan zou ik me in jouw geval er ook makkelijk vanaf maken en de goedkoopste latex kopen en dan snel met een roller de muren witten.

Of zo:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Painting His House | Funny Clip | Mr Bean Official

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy
sypie schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:55:
[...]

Nu krijg je dus @Avalaxy die zich er makkelijk vanaf maakt. Er zit natuurlijk verschil tussen een gewitte muur van een schilder en een gewitte muur door een willekeurig particulier. Deze verhuurder zit dus straks met een slecht gewitte muur...
Zeker! Dat wordt inderdaad restjes witte oude troep bij elkaar sprokkelen, door elkaar mixen en nog een beetje water erbij om het aan te lengen :*)
Zoiets wordt het!

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 02-08-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:29

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Avalaxy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:45:
Ik heb even met de rechtsbijstand gesproken, ze denken dat ik wel een goede zaak heb, maar het gaat eigenlijk om te weinig geld om een zaak over te openen, dus ze leken niet heel happig op actie ondernemen. Als de verhuurder écht moeilijk wil doen zijn er nog wel een paar slakken waar ze zout op kunnen leggen, dus ik denk dat ik er dan maar even de roller overheen haal.
Of de rbv happig is of niet, maakt natuurlijk niet uit. Dit soort zaken wordt doorgaans afgekocht (lees: uitgekeerd) tot 500 euro, pas daarna wordt er werk in gestopt. Maar dat gaat jou niet aan: als het onder de dekking van je polis valt, heb je gewoon recht op een oplossing. In de vorm van geld of bijstand. Ik zou toch echt even terugbellen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Thijsmans schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:31:
[...]

Of de rbv happig is of niet, maakt natuurlijk niet uit. Dit soort zaken wordt doorgaans afgekocht (lees: uitgekeerd) tot 500 euro, pas daarna wordt er werk in gestopt. Maar dat gaat jou niet aan: als het onder de dekking van je polis valt, heb je gewoon recht op een oplossing. In de vorm van geld of bijstand. Ik zou toch echt even terugbellen.
Toch vind ik dat vaak heel jammer, want zo wint er niemand.
Want juist bij die 'kleinere' bedragen, gaat het vaak meer om het principe, in dit geval ook wel volgens mij.

Ipv dat de verhuurder door de RBV wordt gewezen dat het niet klopt wat ze doen, wordt het afgekocht.
Verhuurder 'wint', althans krijgt geld, maar de muren zijn niet wit, dus verliest. Huurder 'wint', want hoeft niet te witten, maar verliest, want moet de boete betalen (betaald door de RBV). RBV verliest, want betaald (maar 'wint', want de kosten van de tijd en moeite om een brief te schrijven en echt te winnen zijn hoger).

Dan zou ik er zelf tegenin blijven gaan. Maar als je dat vertrouwen niet hebt, dat dat goed komt, dan zou ik de muren witten, maar dan tegen zo minimale kosten als mogelijk.
En de RBV er buiten laten.
Pagina: 1