Toon posts:

Abit be6-II geeft verkeerde temperatuur onder 0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu mijn zelf gefabriceerder waterblokje + 80 watt peltier element op mijn CPU zitten, maar de temperatuur meting doet vaag.

Ik heb hier een celeron 700 liggen, op dit moment op 1,7 volt (default) en draait op 950
dit deed hij ook al met luchtkoeling op 1,8 Volt, 40 graden stressed.

Toen ik hem voor het eerst aanzette met waterkoeling +pelt en in de bios keek gaf hij 0 graden aan en sprong iets later op N/A.

na windows booten gaf hij 66 graden aan met winbond hardware doctor. na rebooten in de bios ook 66 graden

Het lijkt me vrij stug dat dat echt de temperatuur is.

Kan dit moederboard wel onder de 0 graad meten of is de temperatuur echt zo hoog?

Verwijderd

D'r zal inderdaad wel ergens een ondergrens zitten aan het bereik in de software. Want ik neem aan dat ze er niet vanuit gingen dat je een proc lager dan 15 graden kon krijgen.
Heb je al een losse monitor geprobeert. Mijn proc komt niet onder de 40 gaden maar ik meen wel eens wat screenshots te hebben gezien van temperaturen rond de 0.

Als je onder je kamertemp komt zou je wel wat condensvorming moeten zien bij bepaalde luchtvochtigheid dus dat is misschien ook wel een aardige indicator of je onder de 0 zit :o

Verwijderd

Topicstarter
Heb me luchtkoeling maar weer even terug gezet.

Condens had ik zat, het bevroor zelfs op de coldplate :)
De achterkant van mijn slotket was ook flink koud aan de vingers, dus ik weet nu wel zeker dat de temperatuursensor niet klopte.

Mijn celeron wou niet over de Ghz heen :( , baggerding.

Ik ga het nog wel een keer proberen met betere isolatie tegen condens en warmte uit de lucht.
Morgen maar weer naar de doe-het-zelf-sjop voor wat siliconenkit ofzo.

Mocht hij nog niet over de GHz willen dan heb ik een hele mooie drankjes koeler, totdat ik een andere cpu heb. :9

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op maandag 10 september 2001 23:09 schreef TweaKERS het volgende:
Ik heb hier nu mijn zelf gefabriceerder waterblokje + 80 watt peltier element op mijn CPU zitten, maar de temperatuur meting doet vaag.

Toen ik hem voor het eerst aanzette met waterkoeling +pelt en in de bios keek gaf hij 0 graden aan en sprong iets later op N/A.
Hmm je hebt een waterkoeling en je wil onder de 0 graden Celsius? Volgens mij kan dat niet echt maar correct me if I'm wrong.

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Dat probleem had ik ook. het is op te lossen door je systeen te booten boven nul en dan afkoelen dan geeft hij de temperatuur wel goed weer

Acer 1501 : P4 bak