Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAPSV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-04 12:20
Al een aantal jaar gebruiker van een OnePlus 7T. Prima smartphone met een echte sterke accu en snellader. Merk alleen dat het systeem steeds vaker vast begint te lopen, vooral tijdens gamen. Daarom echt toe aan een frisse en nieuwe smartphone.

Ik zoek een?
Het belangrijkste voor mij is dat de smartphone geen (of nauwelijks) bloatware heeft, een goede accu heeft en ook snel (binnen 1,5uur) weer volledig is opgeladen van 0% naar 100%.

Wat is je budget?
Max bedrag ligt rond de 500-550 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de smartphone gebruiken voor bellen, whatsapp, browsen, mailen en redelijk intensief gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Specifieke merkvoorkeuren heb ik niet, wel heb ik één bepaald merk liever gewoon helemaal niet, en dat is Samsung (ontzettend slechte ervaringen mee). Zelf al wat rondgeneusd en lijkt vaak bij de Google Pixel versies uit te komen, echter lees ik review dat de accu hiervan wat tegenvalt. Voor mij is de accu wel een dikke prio. Daarnaast kom ik veel op Samsung uit maar als er een mogelijkheid is deze te vermijden, dan graag!

Beste antwoord (via GRAPSV op 13-07-2024 12:28)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Natuurlijk kun je Samsung vermijden, het is het meest verkochte merk, maar lang niet de enige.
Kijk eens naast de Pixel naar Nothing phone, Sony, Motorola, OnePlus, Oppo, Nokia. Of met meer bloatware Xiaomi, Poco (F6 heeft goede hardware voor relatief weinig), Lenovo.

Verder, je hebt misschien je OP7T in de aanbieding gekocht, maar de gangbare prijs lag indertijd boven je huidige budget, en er zijn wat jaren met forse inflatie geweest, dus qua verwachting moet je of eisen verlagen of budget verhogen als je niet vind wat je zoekt.

Wat mij opvalt is dat je de meest recente OnePlus 12 niet noemt als opvolger voor je OP7T?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Natuurlijk kun je Samsung vermijden, het is het meest verkochte merk, maar lang niet de enige.
Kijk eens naast de Pixel naar Nothing phone, Sony, Motorola, OnePlus, Oppo, Nokia. Of met meer bloatware Xiaomi, Poco (F6 heeft goede hardware voor relatief weinig), Lenovo.

Verder, je hebt misschien je OP7T in de aanbieding gekocht, maar de gangbare prijs lag indertijd boven je huidige budget, en er zijn wat jaren met forse inflatie geweest, dus qua verwachting moet je of eisen verlagen of budget verhogen als je niet vind wat je zoekt.

Wat mij opvalt is dat je de meest recente OnePlus 12 niet noemt als opvolger voor je OP7T?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De OnePlus 12R lijkt me het best bij je wensen passen. De 12R heeft een top SoC voor gamen, een zeer solide accuduur, laadt binnen een halfuur op en heeft niet bijzonder veel bloatware.

Een goedkoper alternatief zou de Nothing Phone (2a) zijn. Deze komt met vrijwel geen bloatware, heeft een top accu en hij laadt met 45W binnen een uur weer op. Voor redelijk intensief gamen wel iets minder. De SoC is maar iets beter dan die van de 7T en het is een MediaTek(minder optimalisering). Voor betere prestaties zou je ook nog de Nothing Phone (2) kunnen overwegen, maar deze krijgt nog minder dan 3 jaar software ondersteuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R_VH
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-09 12:45
Ik zou je de Nothing Phone (2) aan willen raden. Deze past precies in je budget en heeft goede prestaties, vrijwel geen bloatware en een uitstekende batterijduur :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAPSV
swhnld schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:26:

Wat je zegt klopt over de 7T, die was destijds iets van 700eu. Helaas zijn tijden veranderd zo ook financieel gezien, kan op dit moment gewoon echt niet hoger dan die 550eu gaan.

Gisteravond nog even flink rondgespeurt. Ook een aantal Xaomi's tegengekomen maar had daar zo m'n twijfels over. Uiteindelijk wel 10 reviews van de Nothing phone 2 bekeken, was erg verrast en hij sprak me enorm aan. Gisteravond dus ook gelijk besteld en vanmorgen binnengekregen. Alles overgezet en ik moet zeggen; Wat een fantastische upgrade. Zo smooth en clean en totaal geen bloatware. Ook bizar veel dingen die je kunt customizen.

Ja, deze smartphone past wel echt perfect bij mij. Dank voor de aanrader!
Zet alleen een beetje mijn vraagtekens bij de lader, heb er een snellader van 25W bij meebesteld (blijkbaar zitten laders er standaard niet meer bij?) maar ik vind hem niet bijzonder vlot opladen, zou 25W te weinig zijn voor deze Nothing Phone 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAPSV
@RepareerDroid @R_VH Jullie ook dank voor de aanraders! De Nothing 2 is vanmorgen al binnengekomen maar fijn om te horen dat @swhnld niet de enige is die hem aanraad. Gek dat ik nog nooit van Nothing zelf heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
GRAPSV schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Wat je zegt klopt over de 7T, die was destijds iets van 700eu. Helaas zijn tijden veranderd zo ook financieel gezien, kan op dit moment gewoon echt niet hoger dan die 550eu gaan.

Gisteravond nog even flink rondgespeurt. Ook een aantal Xaomi's tegengekomen maar had daar zo m'n twijfels over. Uiteindelijk wel 10 reviews van de Nothing phone 2 bekeken, was erg verrast en hij sprak me enorm aan. Gisteravond dus ook gelijk besteld en vanmorgen binnengekregen. Alles overgezet en ik moet zeggen; Wat een fantastische upgrade. Zo smooth en clean en totaal geen bloatware. Ook bizar veel dingen die je kunt customizen.

Zet alleen een beetje mijn vraagtekens bij de lader, heb er een snellader van 25W bij meebesteld (blijkbaar zitten laders er standaard niet meer bij?) maar ik vind hem niet bijzonder vlot opladen, zou 25W te weinig zijn voor deze Nothing Phone 2?
De Nothing Phone 2 kan overweg met een 45W oplader en dat is ook meteen de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Jotyjo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:30:
[...]

De Nothing Phone 2 kan overweg met een 45W oplader en dat is ook meteen de max.
Niet iedere 45W oplader kan het toestel met de volle snelheid opladen. Het moet een PPS lader zijn zoals de uitvoering: Anker 313 Charger (Ace 45W) of Nothing's eigen lader uitvoering: Nothing Power (45W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
RepareerDroid schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:49:
[...]

Niet iedere 45W oplader kan het toestel met de volle snelheid opladen. Het moet een PPS lader zijn zoals de uitvoering: Anker 313 Charger (Ace 45W) of Nothing's eigen lader uitvoering: Nothing Power (45W).
Oh, dat wist ik dan weer niet. Ik had al zo'n idee dat niet iedere 45W oplader zou werken. Bedankt voor het verduidelijken! Vooral voor TS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
GRAPSV schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Klopt, zonder laders zijn de verpakkingen kleiner, dus bespaart wat geld voor fabrikanten op materiaal en verzending (er passen meer telefoons in een doos/op een pallet/in een zeecontainer), en het zou goed kunnen zijn voor het milieu als je een bestaande lader kunt hergebruiken en geen nieuwe hoeft aan te schaffen. Wel zoals hierboven aangegeven even kijken welke snellaad standaard de telefoon ondersteunt en wat de lader ondersteunt als je dat wil gebruiken.

Fijn dat je gevonden hebt wat je zocht, veel plezier met je nieuwe telefoon!
Pagina: 1