Audio Interface voor custom 2.1 setup.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 11:18
Ik heb me afgelopen week via marktplaats deze twee speakers op de kop getikt. Kali IN-8 2nd Wave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xAL5fdx9k2zwW-hXvETFcTr1nI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E7hoHJs7MLqxThwq5qVf0epA.png?f=fotoalbum_large

Al gauw merkte ik echter dat de input zeer gevoelig is. Via de onboard aansluiting kwam alle EMI in de case mee. Zelfs met mijn AudioEngine D1 DAC via optisch kwam nog ruis via de USB aansluiting (enkel voor voeding) mee. Nadat ik deze ook nog op een aparte voeding gezet had, was het voor 90% weg. Maar niet helemaal.

Ik heb zo'n gevoel dat deze via RCA aansluiten gewoon altijd dat gaat veroorzaken, dus ik was aan het zoeken naar een transparante Interface om ze via XLR aan te kunnen sluiten. Tevens moet er ook nog een uitgang bij voor de subwoofer (deze heeft een eigen crossover, dus dat is niet noodzakelijk).

Even ter info, de speakers zijn tri-amped, dus het hoeft enkel een DAC te bedragen geen versterker. Liefst zo transparant mogelijk, ik waardeer neutraliteit het meeste. Het moet dus drie aparte XLR uitgangen hebben, optisch in en aparte voeding hebben.

Ik heb de Solo hiervan en daar ben ik wel tevreden mee:
https://www.bax-shop.nl/e...b-audio-interface#reviews

Is dat iets?

Iemand tips voor welke merken ik het beste kan afzoeken? Lukraak gaan zoeken kun je echt rabbitholes inschieten...

[ Voor 9% gewijzigd door Majestici op 10-07-2024 20:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:02
- Als je die Focusrite Solo al hebt wat zoek je dan precies?
- Als die Focusrite gebalanceerd uit heeft (4v) en je hebt een verloop kabel naar RCA (2v) gebruikt kan ik mij voorstellen dat die input "gevoelig" is.
- RCA vs XLR zou voor een situatie als dit niet echt verschil moeten maken. Maar ga niet met verloop kabels werken .
- Je geeft aan dat je sub de cross-over doet, vanwaar dan een aparte sub uitgang? Logischer zou zijn dit pad te volgen: Output 1+2 > sub > 1+2 > monitors. (moet je sub dit wel ondersteunen)

Gezien de speakers tweedehands zijn zou ik ook even uitsluiten of het niet in de speakers zelf zit.

Wil je nou toch een nieuwe interface kopen, vink je je eisen aan in een filter van een webwinkel en je krijgt een overzicht van apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
Toch nog even liggen experimenteren en ik had nog een heel erg overgedesignde RCA liggen met flinke afscherming en het probleem was weg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiX55hXLfmQos_w2HfOTRZB637o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/exAjgdeKIIDkn4Ek1aNJ1TsJ.png?f=fotoalbum_large

Snap af en toe dat het kabeldebat te subjectief is, maar er is dus blijkbaar wel zoiets als een ondergrens. Laatste keer dat ik via allekabels iets bestel...

[ Voor 37% gewijzigd door Majestici op 14-07-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 17:30
Het kan best zijn dat die allekabels snoertjes geen afscherming hebben.

Een tijd terug heb ik een aantal rca kabels via ali gekocht. Ziet er goed uit. Lekker dikke kabels maar ook brom.
Voor de gein 1 doorgeknipt, binnen in zitten gewoon 2 aders. 1 voor massa en 1 voor signaal. Geen afscherming dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
ronnie vd schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:53:
Het kan best zijn dat die allekabels snoertjes geen afscherming hebben.

Een tijd terug heb ik een aantal rca kabels via ali gekocht. Ziet er goed uit. Lekker dikke kabels maar ook brom.
Voor de gein 1 doorgeknipt, binnen in zitten gewoon 2 aders. 1 voor massa en 1 voor signaal. Geen afscherming dus.
Ja wel express eentje gepakt waar afgeschermd bij vermeld werd, maar volgens mij is het gewoon dropveter ja. Ik bestel tegenwoordig steeds minder op internet, het is gewoon allemaal rommel.

EDIT voor degene die het topic vindt en wilt weten hoe het uiteindelijk is aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baV802T4Bnhrvk2H2XQ9glOyS7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HQANC9na7ryCYsuRb9tpybSo.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de "dure" RCA gebruikt op het gele gedeelte. De rest schijnt niets op te pikken.

[ Voor 30% gewijzigd door Majestici op 14-07-2024 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Majestici schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:39:
[...]
Ja wel express eentje gepakt waar afgeschermd bij vermeld werd, maar volgens mij is het gewoon dropveter ja. Ik bestel tegenwoordig steeds minder op internet, het is gewoon allemaal rommel.
Tsja, allekabels is ook wel crap doorgaans ;)

Genoeg spul te vinden van fatsoenlijke kwaliteit (o.a. Cordial).

Maarehm, als je XLR/balanced jack tussen je sub en speakers en tussen audio interface en sub doet dan zou je niet snel problemen moeten hebben. Met een betaalbare Focusrite oid zou dit ook al moeten lukken, je hebt dan ook een fysieke volumeknop.

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 16-07-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
greentea schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:09:
- RCA vs XLR zou voor een situatie als dit niet echt verschil moeten maken. Maar ga niet met verloop kabels werken .
Het zou best kunnen helpen, want met XLR wordt de massaverbinding niet voor het signaal gebruikt en heb je geen last van een massalus.

Normaal gesproken wordt dit bij consumentenapparatuur vermeden door geen aardaansluiting te gebruiken op de versterker / luidsprekers. Bij profi apparatuur wordt het opgelost door met gebalanceerde verbindingen te werken. De TS gebruikt een mix hiervan en dat gaat dus niet goed.

[ Voor 36% gewijzigd door TBTL op 16-07-2024 19:10 ]

Pagina: 1