22 juli loopt mijn bepaalde contract af en mijn werkgever wil per 23 juli een vast contract geven met een salarisverhoging van 2,5%. Dat is net als nu +/- €1000 hoger dan de CAO salarisgroep salaris.
Ik wil voorkomen dat ik de salarisverhoging misloop vanwege een eventuele verrekenclausule loonsverhoging die in de aankomende CAO kan zitten die nog niet rond is.
De CAO Metaal en techniek is 1 april verlopen en het laatste aanbod volgens unie.nl is:
https://www.unie.nl/jouw-...gevers-metaal-en-techniek
Ik heb aangegeven dat ze het in een simpele brief mogen doen, maar daar kreeg ik niet echt antwoord op.
Op welke manieren kan ik voorkomen dat de 2,5% vrijwillige verhoging verrekend wordt met de 7% verwachte CAO verhoging per 1 juli?
Ter info:
Ik ben zelf niet lid van een vakbond en bij mijn werkgever hebben ze geen HR en op dit moment geen directeur. (de holding (moeder bedrijf) eigenaar staat als rechtsgeldig vertegenwoordigd op het nog niet getekende contract)
Ik wil voorkomen dat ik de salarisverhoging misloop vanwege een eventuele verrekenclausule loonsverhoging die in de aankomende CAO kan zitten die nog niet rond is.
De CAO Metaal en techniek is 1 april verlopen en het laatste aanbod volgens unie.nl is:
https://www.unie.nl/jouw-...gevers-metaal-en-techniek
Ze hebben mij mondeling toegezegd dat de cao verhoging bovenop het hogere salarisbedrag in het onbepaalde contract komt. Alleen het in het contract zetten vinden ze lastig (of willen ze niet).Verbeterd voorstel FWT, cluster Metaal en Techniek
FWT, cluster metaal en techniek nodigt vakbonden uit om de cao-onderhandelingen te hervatten en doet daartoe een verbeterd voorstel. Dit voorstel kan gezien worden als een uitnodiging om verder in onderhandeling te treden.
1. Looptijd
Van 1 april 2024 tot 1 april 2026 (24 maanden)
2. Lonen
a.7 % per 1 juli 2024
b.Structureel 90 euro per 1 maart 2025
c.3 % per 1 januari 2026
d.
Verrekenclausule loonsverhoging: Vrijwillige en onverplichte loonsverhogingen die vooruitlopend op het cao-akkoord collectief zijn toegekend met ingang van 1`april 2024 mogen met de loonsverhoging van 1 juli worden verrekend
Het eindbod van de FWT van 15 april kende een totale loonsverhoging van 9,19 % over 22 maanden. Dit is gemiddeld 5% per 12 maanden. Dit voorstel gaat uit van een totale loonsverhoging van 12,7 % over 24 maanden. Dit is gemiddeld 6,35 % per 12 maanden.
Ik heb aangegeven dat ze het in een simpele brief mogen doen, maar daar kreeg ik niet echt antwoord op.
Op welke manieren kan ik voorkomen dat de 2,5% vrijwillige verhoging verrekend wordt met de 7% verwachte CAO verhoging per 1 juli?
Ter info:
Ik ben zelf niet lid van een vakbond en bij mijn werkgever hebben ze geen HR en op dit moment geen directeur. (de holding (moeder bedrijf) eigenaar staat als rechtsgeldig vertegenwoordigd op het nog niet getekende contract)
Lisse Live 4400Wp ZZW