Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-04 17:06
Hallo,
Ik ben al tijden op zoek naar een app waarmee je een onderschrift kan toevoegen aan foto’s.
Een voorbeeld van wat ik bedoel is bijvoorbeeld te zien op de nieuwsapp van de nos.
Alle apps die ik vind zijn bewerkingsprogramma's waarin je zoals gezegd een foto kan bewerken maar dat zoek ik dus niet.
Ik wil de foto’s niet bewerken, ik wil ze aan de hand van het onderschrift terugvinden.
Eigenlijk zoek ik een databaseprogramma waarin ik mijn foto’s kan importeren, voorzien van onderschrift, en een blader en zoekfunctie waarmee je dus de foto weer kan terugvinden aan de hand van wat er in het onderschrift staat.
Bestaat er zoiets wel?
Graag hoor ik van iemand of er zoiets is.
Mvg, Ron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je zelf een beetje handig bent is PhotoPrism perfect. Heeft lokale gezichtsherkenning die echt heel goed werkt, en kan obv labels en omschrijvingen al je foto's in een database gooien.

Ik heb hier een ~65k foto's in PhotoPrism zitten en ik kan binnen enkele seconden iedere foto terugvinden die ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 11:23
Als je een Synology NAS hebt waar de foto's op staan zou je Synology Photos kunnen gebruiken, je kan daar per foto beschrijvingen en labels toepassen (los van mappenstructuren en albums) waar je op kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je feitelijk zoekt werkt met EXIF en metadata. Dus als je daar een editor voor zoekt, en een programma wat er doorheen kan zoeken, ben je al een heel eind.
Kwestie van de juiste zoektermen weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:33
Is het voor een PC of een telefoon?
Moet het onderschrift ook op de foto zelf staan?

Op mijn iPhone kan ik in dezelfde app om foto's te bekijken ook een bijschrift toevoegen en daar op zoeken.
Kan mij niet voorstellen dat dat bij Android phones er niet op zit.

Op PC kan je in MS Verkenner ook EXIF metadata toevoegen. Gaat alleen niet zo soepel als met een speciaal programma.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

In OneDrive zit die functionaliteit ook om labels en beschrijvingen toe te voegen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Ik heb de foto even verplaatst naar Workflow waar deze beter op zijn plek is.

Los daarvan ben je op zoek naar een DAM (Digital Asset Manager). Lightroom is de bekendste maar kost geld en is ook te overkill voor wat je zoekt. Er zijn genoeg alternatieven. Digikam is bv een gratis versie. Maar als je even Googled op "photo manager free" vind je bakken met gratis manager. En hier op het forum is er ook al genoeg info over te vinden.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je de foto's ook wil publiceren en een webinterface fijn vind kijk dan eens naar Piwigo moet je wel op een server draaien.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1