[Car] SD speler met baksteenformaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 09:03
Wat ik zoek - voor een auto zonder radio/cd speler - is het volgende.
Zeg maar een portable SD audio systeem. Dus een kastje met 1 of 2 (front) speakertjes van redelijke kwaliteit erin, met een SD slotje (waar bvb een 32G SD kaartje (tbv mp3) in kan, en verder met een USB 5V voedingsaansluiting zodat hij op de sigarettenaansteker kan worden aangesloten en uiteraard met een eenvoudig bedieningspaneeltje. Een mooie afmeting ivm goed geluid en gemakkelijke bediening lijkt mij iets in de orde van een baksteen(tje). Last but not least: bij voorkeur niet te duur.

Bestaat zoiets? Zo ja waar kan ik het online vinden? Alvast bedankt voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10 15:56
Is het voor op de achterbank, of is een Android head unit met een groot scherm ook een optie?
edit:
Trouwens, voldoet een simpele tablet niet? Heb niet goed gelezen, het gaat alleen om audio.

[ Voor 37% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-07-2024 17:40 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
het is voor de voorbank. Waar normaliter een autoradio zit, zit hier een soort open handschoenvakje. Ik weet niet wat een android head unit is maar iets op je hoofd lijkt me niet goed voor de verkeersveiligheid. Verder is een groot scherm uiteraard niet relevant. Eigenlijk is een aan/uitknopje en (fast)forward voldoende.

Desnoods is een plaatsing tijdens de rit op de passagiersstoel ook bruikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door gribo op 10-07-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat voor auto is het? Vaak zijn er frames te krijgen zodat er gewoon een goedkope audioradio in kan.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Het is een take-up (VW). Maar er zit niets in, geen kabels, geen speakers, geen antenne etc. Die kosten allemaal geld maar zelfs als alles bij elkaar niet duur is, kost de inbouw natuurlijk ook nog een lieve cent. Bovendien: ik vind een rado (en cd speler) volkomen misbaar. Als 32G mp3 bij je hebt kun je naar de riviera rijden zonder hetzelfde nummer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 11:23
Heel veel bluetooth speakers hebben de functionaliteit ie je zoekt.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Je kan natuurlijk ook een willekeurige bluetooth speaker met audio in kabeltje pakken en daar een simpele sd kaart muziek speler aan hangen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-10 16:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

gribo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:28:
Het is een take-up (VW). Maar er zit niets in, geen kabels, geen speakers, geen antenne etc. Die kosten allemaal geld maar zelfs als alles bij elkaar niet duur is, kost de inbouw natuurlijk ook nog een lieve cent. Bovendien: ik vind een rado (en cd speler) volkomen misbaar. Als 32G mp3 bij je hebt kun je naar de riviera rijden zonder hetzelfde nummer te horen.
Wacht, wat? Een relatief nieuwe auto die géén radio(voorbereiding) heeft? Ik wist niet dat het bestond...

Maar is een bluetoothspeaker i.c.m. een houder voor je telefoon geen optie dan? Die van JBL zijn niet de goedkoopste, maar kunnen een auto qua geluidsvolume prima vullen!

[ Voor 6% gewijzigd door Icephase op 10-07-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Dank jvanderkroon. Dat is vrij exact wat ik zoek. Ik bedoel: hij heeft FM, bleutooth wat niet hoeft. Maar hij heeft wat hij moet hebben en is redelijk betaalbaar. Vraag met nog wel af of hij opgeladen kan worden via de sigaretteaansteker maar dat lijkt mij wel want een gloeidraad/aansteker zal ook wel flink stroom trekken.

Ben natuurlijk nog geinteresseerd in alternatieven en vooral de mogelijkheid om zo een ding eens in je handen te kunnen pakken en te beluisteren. Wellicht is dat teveel gevraagd voor deze prijs en dan zijn goede reviews mogelijk ook afdoende. Kan nu eens gaan googlen.

Rest alleen nog de vraag waarom ik het ding zelf niet heb gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Wat betreft de opties: BT speaker + phone of of een simpel SD speler. Die zie ik niet zitten al wordt ik graag door een ervaringsdeskundige op andere gedachten gebracht. Het lijkt mij teveel houtje touwtje en bediening van phone of SD spelertje lijkt mij behalve onhandig (want klein) ook onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

gribo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:28:
Je bedoelt een VW Up! ? Ik mag toch hopen dat daat het eea aan radio en speakers in zit, standaard af fabriek. Zelfde de eenvoudigste zou vanalles aan boord moeten hebben. Mogelijk een Maps + More systeem waar je een unit van mist ofzo?

Doe eens een foto anders van de binnenkant van de auto, kunnen we meekijken en denken.

En een VW Take-up bestaat niet. Bedoel je een pickup truck ofzo? Of een transporter?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Die up is 12 jaar oud en komt uit duitsland. Mogelijk liggen er wel kabels in maar dat is dan ook alles. Hij heefft wel tralies in de deurportieren maar daar zit niks achter. Er zit ook een plastic dopje op het dak maar dus geen antenne. Dat doet niet af aan het feit dat er nogal wat onderdelen nodig zullen zijn voor een radio en er nogal wat werk in het geding is. Radios hebben tegenwoordig standaard een SD slot maar ze aansluiten (op accu voeding) is niet eenvoudig althans ingewikkelder dan een usb stekkertje. Ze zijn ook duur en dan is er nog een complicatie bij VW dat er een onderdeel van ca 80 euro nodig is om de radio goed op het contactslot te laten werken. VW schijnt daarvoor een eigen systeempje te hebben.

Ter verdere illustratie: vw had de take-up in duitsland totaal leeggeplukt (motor zat er wel in). Waarom: heel simpel: verkoopprijs ca. 6000 euro. In NL was de de goedkoopste up altijd 10 mille + of ++

Bovendien: zoals gezegd het gaat mij helemaal niet om een radio maar om muziek.

[ Voor 16% gewijzigd door gribo op 10-07-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet je zeker dat er niks achter zit, of kun je niet zien wat er achter zit? Maakt nogal een verschil namelijk ;)
Plastic dopje op het dak kan prima, kan ook een DAB antenne zijn.

Wat je nog zou kunnen doen is het VIN nummer even door een VIN decoder halen, dan kun je exact zien wat er in de auto aan opties zou (moeten) zitten af-fabriek. Ik tag @Rainesh even, die kent die weg beter dan ik :)

Eerlijk gezegd denk ik dat je (denkt dat je) iets mist wat er zit, of het is er om de 1 of andere reden uitgesloopt.
In het laatste geval snap ik je initiele vraag prima; in het eerste geval denk ik dat er betere opties zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Ter verdere illustratie van het plukken: de ramen zijn handbediend, de spiegels zijn handbediend, de afstandsbedienig (is er wel!!) sluit alleen het drivers portier en de kofferbak. De passagiersdeur gaat met de hand met een knopje opslot of open. Etc etc.

Terzijde: ze hadden die versie in NL op de markt moeten brengen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door gribo op 10-07-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:24
Zit er dan nog wel een sigarettenaansteker in?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Ja aan de rokers is gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat voor telefoon heb je?

Ik heb een tijdje geleden dit schermpje gekocht, die heb ik voor de radio gehangen omdat mijn autoradio niet te vervangen is. Ideaal voor muziek en navigatie, hangt niet voor het scherm (zoals wanneer je een zuignap op je voorruit of dashboard hangt voor je telefoon) dus een stuk veiliger.
Werkt met iOS en Android, je verbindt draadloos je telefoon en klaar. Aan te sluiten op de autoradio, maar heeft ook eigen speakertjes, en zelfs een ingebouwde microfoon.
Je bedient dan de muziek niet met je telefoon maar vanaf het schermpje, waarvoor je amper je ogen van de weg hoeft te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Geinig ding. 99 euro is wel flink meer dan 59. Vraag: hoe klinken die eigen speakertjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heel eerlijk: ik zou voor een BT speaker gaan die je tijdens gebruik kunt blijven laden. Die dingen klinken meestal prima. En bediening: lekker op je telefoon, vanuit de houder op het dashboard. Zo'n ding kost een paar euro bij Ali of Amazon ofzo. Ladertje via aansteker er bij en klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
If you pay peanuts, you get monkeys. Effectiefste is een sloper leeg te trekken voor luidsprekers. Autoradio van Ali (20€!) en de hele zooi inbouwen. Gaat je aansteker op het contact aan en uit, dan weet je waar je de geschakelde stroom vandaan kunt halen. Middagje werk, ben je voor 100€ helemaal het mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
@The Eagle Mogelijk is jouw suggestie toch niet zo een kwaaie. Weet je zo een niet zo dure maar goede (usb aansluitbare) BT speaker? Twee mag ook ;)
@Skifan Je vergeet de antenne maar die komt natuurlijk ook van de sloop. Enfin: is de sloop gratis? Van Ali koop ik liever niet (ben tegen China) al koop je via via natuurlijk toch daar. Welk mannetje werk trouwens een hele middag voor 80 euro (speakers, antenne, kabels even gratis)? En dan nog is 100 euro flink meer dan 59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Leesvoer: https://aartjan.nl/blog/?s=bluetooth+speaker
En het goedkope spul dat je via Amazon of iets anders bestelt komt ok gewoon uit China, dus ik zou me niet druk maken om bij Ali bestellen.
Kan prima goed en goedkoop, maar niet als je in NL bestelt of merkspul wilt. Gewoon kwestie van reviews lezen :)

Edit: en als je er eentje hebt met lange batterijduur hoeft ie ook niet constant aan de lader en heb je aan een gewone BT speaker voldoende :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 10-07-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Bedankt voor de link Eagle en uiteraard voor het BT speaker voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
@gribo : Dat had ik in die prijs al meegenomen. Er liggen zat VW's op de sloop en al die speakers zijn allemaal hetzelfde. Een dakantenne heb je ook voor 20€ oid. Dan heb je vermoedelijk zelfs een versterkte. Moet je overigens wel van spanning voorzien.

Dat mannetje ben jij uiteraard zelf.

Maar je moet zelf uiteraard de keuze maken.

Edit: Er is uiteraard een reden om geen losse speakers in de auto te zetten. Bij een aanrijding wil je geen baksteen door je auto vliegend hebben. Dat soort spullen moet je ivm veiligheid gewoon degelijk aan de auto vastmaken. Die Up is toch al beperkt qua veiligheid, dus maak het er dan niet slechter op.

[ Voor 32% gewijzigd door SkiFan op 11-07-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou een BT speaker idd ook vastzetten, je wilt geen baksteen door je auto laten vliegen bij een aanrijding.
Ik zie soms ook wel eens mensen rijden met een koptelefoon op in de auto. Levensgevaarlijk :X

AFhankelijk van hoe lang je die auto nog wilt rijden zou ik lekker iets simpels inbouwen. Hoeft de wereld niet te kosten van de sloop of MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Ik wil nu gaan voor: BT speaker (trial met action exemplaar) + mp3 op smartphone met BT.
Vraag me af: gaat het mp3 sturen naar de speaker ahw vanzelf? Is er een standaard app die dat doet?
Of kan/moet ik een (liefst freeware) app downloaden hiervoor? Zo ja, welke?

PS Uiteraard moet ik BT op de phone aanzetten en contact maken met de speaker, zoveel/weinig weet ik.
Mijn phone is Samsung galaxy j1 en/of Oppo a53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:15
Mijn ervaring is dat een bluetooth speaker a la bl flip 6 totaal ongeschikt is voor muziek in een auto (peugot 107)
Het motorgeluid overstemd alles.

Ik zou toch aanraden een normale radio in proberen te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
@gribo Sommige Bluetooth speakertjes bij de Action hebben ook wel een microSD slot, bv deze: https://www.action.com/nl...-rebel-draadloze-speaker/

Op Youtube maakt iemand reviews van veel Action spul, zit deze ook tussen: YouTube: Fresh 'n Rebel €15,95,- Bluetooth TOP Budget Speaker ?
Pagina: 1