Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen, dus laten we beginnen met een voorbeeld uit een recent artikel: nieuws: Multiscope: ruim 60 procent Nederlandse huishoudens gebruikt smarthom...
Het resultaat zou dan zijn:
Geen idee of het CMS dit überhaupt aan kan, en of ik niet te veel spijkers op laag water aan het zoeken ben... maar wilde het voorstel in elk geval even in de lucht gegooid hebben.
Goeie zin. Ben geen fan van een opsomming waarbij binnen de opgesomde elementen 'en' gebruikt wordt (gordijnen en zonwering), maar dat is een stijlkeuze. Als deze zin echter naast de afbeelding getoond wordt, dan krijg je het volgende gekkerdje qua regelafbraak:Het gaat daarbij om uiteenlopende slimme producten, zoals robotstofzuigers en ‑grasmaaiers, koffiezetters, gordijnen en zonwering, wasmachines en koelkasten.
Volgens mij zou hier in plaats van het reguliere verbindingsstreepje beter gekozen kunnen worden voor een visueel identiek, maar functioneel zich net even anders gedragend leesteken, namelijk https://www.compart.com/en/unicode/U+2011 - de "non-breaking hyphen".Het gaat daarbij om uiteenlopende slimme producten, zoals robotstofzuigers en ‑
grasmaaiers, koffiezetters, gordijnen en zonwering, wasmachines en koelkasten.
Het resultaat zou dan zijn:
Het verschil is dat dit streepje expliciet niet als regelafbraak gebruikt mag worden. Misschien dat dit sowieso standaard zou moeten gebeuren binnen Tweakers-artikelen, want ook een HDMI-<enter>kabel leest wat raar.Het gaat daarbij om uiteenlopende slimme producten, zoals robotstofzuigers en
‑grasmaaiers, koffiezetters, gordijnen en zonwering, wasmachines en koelkasten.
Geen idee of het CMS dit überhaupt aan kan, en of ik niet te veel spijkers op laag water aan het zoeken ben... maar wilde het voorstel in elk geval even in de lucht gegooid hebben.