Poort chamberlain tpd10-05 via smarthome aansturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Beste lezers,

Er zijn al meerdere topics over het aansturen van een poort via een een smarthome oplossing. Ik ben aardig bekend met de mogelijkheden maar kom er net niet uit / zoek even de beste oplossing.

Wat ik wil;
- Een grote poort (chamberlain tpd10-05) aansturen en status uitlezen (open/dicht) via een wifi-module
- Een klein poortje voor personen dat er naast zit, ook uitlezen (open/dicht)
-- wanneer het kleine poortje (en/of de grote) open gaat de bel/gong/chime laten overgaan in huis.

Zelf ben ik bekend met Shelly. Een Shelly 1 is toe te passen, misschien de uni, echter weet ik niet of ik dan 2 poorten kan uitlezen. Eén poort zie ik wel in voorbeelden terugkomen, maar 2 poorten heb ik nog nergens kunnen vinden.

Ik dacht, als ik de interne voeding 24V AC kan gebruiken dan een Shelly Uni aansluiten (12V-36V DC and 12V-24V AC) met een magneetsensor of limit switch op beide poorten.
En in de gong zet ik ook een Shelly Uni.
In de Shelly app maak ik dan een scenario, en klaar is kees.

Maar kan dit met de Uni, of moet ik dan een Shelly 1 of 2.5 of met add-on pakken?

Of is er nog een andere oplossing?

Dank voor het meedenken alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:52

StarWing

Huh ?!?

Je kan dit eventueel ook doen met een esp8266 oid. met relaismodule.
2 inputs om de status uit te lezen en dan 1 output met relaismodule om de poort te openen/sluiten.
De poort zal wel ergens 240VAC hebben, daar kan je een std gsm opladen op aansluiten om aan 5VDC te komen voor de ESP.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
StarWing schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:15:
Je kan dit eventueel ook doen met een esp8266 oid. met relaismodule.
2 inputs om de status uit te lezen en dan 1 output met relaismodule om de poort te openen/sluiten.
De poort zal wel ergens 240VAC hebben, daar kan je een std gsm opladen op aansluiten om aan 5VDC te komen voor de ESP.
Dat begrijp ik, echter van zo'n oplossing kom ik en dan heb je weer domoticz oid nodig om de verbinding tussen de poort en de bel te maken.

Bedenk mij nu dat dat misschien niet duidelijk naar voren komt in mijn verhaal.

- de poort(en) zijn buiten
- de bel is in huis