Dockingstation voor Laptop & Mini PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
Ik heb de volgende situatie:

Thuis:
HP T630 Thin Client
2x DisplayPort monitoren

Kantoor:
HP Elitebook 850G8
2x DisplayPort monitoren

De HP T630 opstelling thuis is een kopie van wat we op kantoor hadden, opgezet in corona tijd.
Nu is deze opstelling op kantoor te komen vervallen en bestaat de nieuwe opstelling uit de HP Elitebook + 2 monitoren en een HP/Lenovo/Kensington USB-C PD-alt video docks, dit werkt prima op kantoor.

Thuis ga ik de HP T630 Thin Client vervangen voor een willekeurige refurbished HP/Dell mini pc (zonder USB C).

Wat ik nu graag wil:
Thuis een dockingstation waar ik de 2 DisplayPort monitoren, muis en toetsenbord op aan kan sluiten en deze afwisselend op de laptop en minipc kan gebruiken.

Kan dit? En met welke docks?
  • Werkt een USB-C dock op de mini pc aangesloten met een USB A adapter?
  • Werkt een USB-C dock met voeding mini pc aangesloten met een USB A adapter? Komt dat wel goed ivm de voeding?
  • Werkt een USB-A dock op de laptop?
  • Werkt een USB-A dock op de mini pc om beeld op de monitoren te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domiges
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-08 14:06
Het klinkt alsof je op zoek bent naar een docking station met DisplayLink: voor zover ik weet is dit de enige manier om een video-output te krijgen uit je USB-A-poort. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar volgens de website zou het moeten werken. Via de USB-C van m'n laptop werkt het in ieder geval, en laadt 'ie zelfs op.

Overigens moet je, om DisplayLink te gebruiken, wel de Displaylink-software op je PC downloaden, anders werkt het niet. Als je werklaptop dus volledig locked-down is vanuit je werkgever, gaat het waarschijnlijk niet werken. Deze software comprimeert je beeld zodanig dat het signaal over de USB-poorten gestuurd kan worden, en gebruikt daar een (verwaarloosbaar klein) beetje processorkracht voor. Als je dus op 144hz wil gamen of iets dergelijks valt het ook niet aan te raden, maar voor officewerk moet het prima lukken.

Bij ons op het werk hebben ze deze, die lijkt aan je eisen te voldoen, en heeft zelfs een USB-C-naar-A-adapter (let op, die Lenovo-docks lijken uiterlijk allemaal op elkaar, maar zijn vanbinnen allemaal net anders). Toevallig verkoopt iemand 'm nu voor een zacht prijsje op Vraag & Aanbod.

Het feit dat je mini-pc een voeding heeft, zou overigens niets uit moeten maken; zo'n docking station geeft alleen voeding als je usb-poort Power Delivery ondersteunt, dat zou bij een USB-A-poort niet het geval moeten zijn.