Gmail adres ontvanger blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrotherRabbit
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-07-2024
Geachte Tweakers leden,

Ik wil graag een Gmail emailadres blokkeren. Ik weet dat het makkelijk is als je de ontvanger van de mail bent, je blokkeert dan gewoon de afzender. Ik wil het echter andersom dwz ik heb een mail gestuurd (ik ben dus de afzender) maar ik wil geen mail terug ontvangen. Hoe verwijder/blokkeer ik de ontvanger van mijn bericht?

Met vr groet,
Ron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kan je geen rule aanmaken: ALS onderwerp X, DAN actie Verwijder

[ Voor 4% gewijzigd door JJ Le Funk op 10-07-2024 11:59 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrotherRabbit
Dank voor uw supersnelle reactie. Ik heb echter niet de kennis om uw antwoord te begrijpen. Gr Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Welk mailprogramma gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrotherRabbit
Gmail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

BrotherRabbit schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:57:
Geachte Tweakers leden,

Ik wil graag een Gmail emailadres blokkeren. Ik weet dat het makkelijk is als je de ontvanger van de mail bent, je blokkeert dan gewoon de afzender. Ik wil het echter andersom dwz ik heb een mail gestuurd (ik ben dus de afzender) maar ik wil geen mail terug ontvangen. Hoe verwijder/blokkeer ik de ontvanger van mijn bericht?

Met vr groet,
Ron
Dat is het zelfde als je eerste makkelijke situatie die je beschrijft. Je maakt gewoon een berichtregel dat het berichtje verwijderd wordt op basis van het e-mailadres.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:57

OMD

Dit zijn allemaal denk ik niet de oplossing die TS vraagt. Wat TS wil kan niet zover ik weet.

Wanneer die persoon een mail terugstuurd met bijvoorbeeld een ontvangstbevestiging dan zal hij/zij dat gewoon krijgen. Het filter wordt pas in werking gesteld als de mail al reeds is ontvangen. De verzender krijgt geen melding van blokkering oid.

Blokkeren kan, voor zover ik weet, niet gedaan worden voor iemand anders.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Nu online
OMD schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:26:
Dit zijn allemaal denk ik niet de oplossing die TS vraagt. Wat TS wil kan niet zover ik weet.

Wanneer die persoon een mail terugstuurd met bijvoorbeeld een ontvangstbevestiging dan zal hij/zij dat gewoon krijgen. Het filter wordt pas in werking gesteld als de mail al reeds is ontvangen. De verzender krijgt geen melding van blokkering oid.

Blokkeren kan, voor zover ik weet, niet gedaan worden voor iemand anders.
Denk dat de TS gewoon wil dat iedere reactie op zijn mail naar de prullenbak gaat zonder dat zelf te hoeven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

dakka schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:29:
[...]

Denk dat de TS gewoon wil dat iedere reactie op zijn mail naar de prullenbak gaat zonder dat zelf te hoeven doen?
Dan neem ik toch aan dat de titel van het topic was:
"Email automatisch verwijderen bij ontvangst" oid? Blokkeren is echt een heel ander iets.

Kan je bij Gmail een adres niet markeren als "spam"? Dan wordt deze server side tegen gehouden toch?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

OMD schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Kan je bij Gmail een adres niet markeren als "spam"? Dan wordt deze server side tegen gehouden toch?
Dat kan wel, maar dat is hiervoor niet bedoeld. En als meerdere mensen dat doen dan komt het bij elke gmailgebruiker in zijn spam. Er komt zo al veel in mijn spam wat daar niet thuis hoort (gewoon dingen waar je je ook voor af kunt melden als je het niet meer wilt maar mensen vinden het spam knopje makkelijker)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Marzman schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Dat kan wel, maar dat is hiervoor niet bedoeld. En als meerdere mensen dat doen dan komt het bij elke gmailgebruiker in zijn spam. Er komt zo al veel in mijn spam wat daar niet thuis hoort (gewoon dingen waar je je ook voor af kunt melden als je het niet meer wilt maar mensen vinden het spam knopje makkelijker)
Eens, dit is echter wel een bijzondere vraag. Denk niet dat heel veel mensen dit scenario willen toepassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 16:01

SambalBij

We're all MAD here

BrotherRabbit schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:57:
Je beantwoordt je eigen vraag :)
Je wil een antwoord op een door jou gestuurde mail blokkeren zeg je?

Van die antwoord-mail die je beschrijft, is die ander (de ontvanger van jouw eerste mail) de verzender geworden, en ben *jij* de ontvanger. :)
En aangezien je zelf al aangeeft dat het makkelijk is om gewoon de afzender blokkeren, weet je dus al precies wat je te doen staat :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Nu online
SambalBij schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Je beantwoordt je eigen vraag :)
Je wil een antwoord op een door jou gestuurde mail blokkeren zeg je?

Van die antwoord-mail die je beschrijft, is die ander (de ontvanger van jouw eerste mail) de verzender geworden, en ben *jij* de ontvanger. :)
En aangezien je zelf al aangeeft dat het makkelijk is om gewoon de afzender blokkeren, weet je dus al precies wat je te doen staat :)
Ik vermoed dat de TS er tegenaanloopt dat als je de ontvanger blokkeert, je er ook geen mail meer naar toe kan sturen.

m.a.w. TS wilt een soort no-reply mail sturen denk ik dan.
Pagina: 1