Ik vermoed dat KPN en/of Google dronken zijn, maar hoor graag wat jullie denken.
Ik googlede gisteravond iets en kreeg Poolse resulaten. Ben nog nooit in Polen geweest. Heb nog nooit een VPN naar Polen gelegd, heb ook niet recent Polen opgezocht ofzo. Mijn vrouw is begin dit jaar wel in Polen geweest, maar dit probleem begon gisteravond.
Ben op onderzoek gegaan.
De onderstaande resultaten zijn hetzelfde voor de accounts van mijn vrouw en mijzelf.
Ik googlede gisteravond iets en kreeg Poolse resulaten. Ben nog nooit in Polen geweest. Heb nog nooit een VPN naar Polen gelegd, heb ook niet recent Polen opgezocht ofzo. Mijn vrouw is begin dit jaar wel in Polen geweest, maar dit probleem begon gisteravond.
Ben op onderzoek gegaan.
De onderstaande resultaten zijn hetzelfde voor de accounts van mijn vrouw en mijzelf.
- Als we naar Google.com gaan staat er onderin "Polen, op basis van je recente activiteit"
- Ik heb 3 maanden activiteit in Google bekeken en daar is niets over Polen te vinden
- Logged in devices zitten allemaal in Nederland
- Het public IP adres is het correcte adres van KPN en we worden gezien als in Den Haag
- Dit gebeurt op de VASTE fiber lijn. Als we wifi uitschakelen op de telefoons is alles normaal
- Dit gebeurt in alle browsers als we naar google.com gaan
- Het gebeurt ook incognito - Google kan wel zeggen dat het door recente activiteit komt, maar dat lijkt dus onzin
- In een traceroute naar tweakers.net blijft alles binnen Nederland. Geen enkele indicatie van een VPN oid.