Beste Tweakers,
Ik zit al een aantal weken met het volgende probleem:
Vrijwel elke dag komt er een "vreemd" geluid vanuit ik vermoed mijn vloerverwarmingsinstallatie dan wel een waterleiding die ermee verbonden is. (dit gebeurt voor zover ik weet 1x per dag)
Dit begon dagelijks ergens tussen 00:00u en 00:15u, de precieze tijd weet ik niet. Wel weet ik dat de dag erop het geluid zich altijd exact 2 minuten later voor doet.
Vannacht was dit rond 01:20u.
Inmiddels heb ik een recording gemaakt van het geluid, deze is hier te vinden:
https://whyp.it/tracks/190398/vloerverwarming?token=r50RA
Wat ik reeds geprobeerd heb:
- Vloerverwarmingspomp/systeem uitgezet
- Ontluchten installatie
- Afzonderlijke groepen dicht en open gezet
Kleine context:
Ik woon in een appartement op de 4e (en hoogste) verdieping welke gebruik maakt van stadsverwarming, een WTW installatie en vloerverwarming. De thermostaat staat op de laagst mogelijke stand in verband met de warmte.
Mijn vraag is dan ook of iemand dit geluid bekend voorkomt of er ervaring mee heeft. Kan dit te maken hebben met de laagste stand van de thermostaat?
Ik ga de komende tijd bij de buren informeren of zij dit toevallig ook hebben maar ik verwacht van niet.
Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties!
Ik zit al een aantal weken met het volgende probleem:
Vrijwel elke dag komt er een "vreemd" geluid vanuit ik vermoed mijn vloerverwarmingsinstallatie dan wel een waterleiding die ermee verbonden is. (dit gebeurt voor zover ik weet 1x per dag)
Dit begon dagelijks ergens tussen 00:00u en 00:15u, de precieze tijd weet ik niet. Wel weet ik dat de dag erop het geluid zich altijd exact 2 minuten later voor doet.
Vannacht was dit rond 01:20u.
Inmiddels heb ik een recording gemaakt van het geluid, deze is hier te vinden:
https://whyp.it/tracks/190398/vloerverwarming?token=r50RA
Wat ik reeds geprobeerd heb:
- Vloerverwarmingspomp/systeem uitgezet
- Ontluchten installatie
- Afzonderlijke groepen dicht en open gezet
Kleine context:
Ik woon in een appartement op de 4e (en hoogste) verdieping welke gebruik maakt van stadsverwarming, een WTW installatie en vloerverwarming. De thermostaat staat op de laagst mogelijke stand in verband met de warmte.
Mijn vraag is dan ook of iemand dit geluid bekend voorkomt of er ervaring mee heeft. Kan dit te maken hebben met de laagste stand van de thermostaat?
Ik ga de komende tijd bij de buren informeren of zij dit toevallig ook hebben maar ik verwacht van niet.
Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties!