voeding voor 16 volt ledjes

Pagina: 1
Acties:

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb thuis een nightrider-lightsetje liggen met een aantal rode ledjes naast elkaar die op en neer bewegen (aan en uit dus) en een 16volt aansluiting. kan ik deze op een manier aan een ide-voeding bevestigen of moet ik simpel met een trafo aan de slag ? ik heb liever via mijn pc, want dan hoef ik niet een extra voeding in mijn stekkerblok te pluggen ... alle hulp kan ik gebruiken, want ik ben een leek op electrogebied en op casemodgebied ... thnx alvast voor jullie reacties en tips

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38
waarschijnlijk doet die schakeling het ook wel op 12 v.
(dus gele en zwarte draad)

moet je gewoon ff proberen, kapot kan het er toch niet van gaan.

• D-Jay
  • Niet online
kan ik dan ook :
- meerdere LEDjes op 1 voeding aansluiten
- knopjes tussen de LEDjes en de voeding plaatsen om deze te deactiveren als ik het geflikker ff zat ben van die lampjes

Verwijderd

Je moet even in je schema kijken of er toevallig een spanningsstabilisator (type is vaak 7812) of een zenerdiode gebruikt wordt om de spanning inderdaad nar 12 volt om te zetten. Als dat het gevalis dan kan je die overslaan (onderdelen eruit halen).

Je kan de spanning naar het printje gewoon onderbreken met en schakelaar. het maakt niet uit of je de + of - onderbreekt.

Ja kan ook de teller onderbreken, dan brandt tenminste nog 1 ledje 8-)

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38
euh, hoe bedoel je meerdere ledjes.?

je hebt denk ik een printplaajes waar die ledjes + wat electronica op zit.?

die zet je aan de 12v, je kan er natuurlijk een schakelaar tussen zetten, waarmee je de boel dan mee kan uitzetten.

• D-Jay
  • Niet online
aha bedankt voor de tips
ik zal nog eens goed kijken (eerst zoeken waar dat ding ligt)
ja het is gewoon een printplaatje met wat zooi ja ...
thnx ik ga het proberen en als het gelukt is post ik hier wel een pic
Pagina: 1