UTP Wandcontactdoos vervangen door een TP Link Wall AP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 15:48
Ik heb mijn UTP wandcontactdoos opengemaakt en dacht dat de kabel die in de wandcontactdoos zat al een RJ45 had, maar dat was dus niet zo. Mijn idee was om die dan in de TP Link EAP-615 wall access point te steken en de AP ipv de wandcontactdoos daar te bevestigen.

Nu zie ik dat de kabel die daar zit heel kort is waardoor ik het liever niet afknip. Ik vraag me af of ik iets kan met de connector die er al op zit. Is er een RJ45 connector beschikbaar waar ik deze aan kan koppelen? Of heeft iemand een beter idee? 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkXFxKbPjutr9da4GA7A-Cbr1lE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrfEtI4XMq1DWN37T5zLW4CB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhWDfvupW2r-MUTWL-AJZSD1phI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKdFzjE5wOhpeM9FiJXHF1qI.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05:51
Ik weet niet of er rj45 voor is. Je kunt de wandcontactdoos demonteren en alleen het utp gedeelte terugplaatsten en gebruiken. Dit druk je dan terug in de wcd en zet het AP erover heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:47

franssie

Save the albatross

Is dat een keystone die je los kan halen? Anders inderdaad AP erop zetten

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 09-07-2024 22:52 . Reden: wtf had ik getyped? keyshsfahsfd oid? dat werkt natuurlijk niet ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je een foto van de voorkant? Als die keystone er uitkan dan kan je een heel kort patch kabeltje (die ultra thin van unifi zijn ook heel soepel) gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
DukeBox schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:37:
Heb je een foto van de voorkant? Als die keystone er uitkan dan kan je een heel kort patch kabeltje (die ultra thin van unifi zijn ook heel soepel) gebruiken.
Voorkant ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpXgIsUlOSUdpDWG01AWxgQEjAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjJ3mNYrrmO9oSca4On0Lodn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
Als ik het goed begrijp wordt dit dus een keystone genoemd? Als de keystone er niet uit kan zou ik dan een random keystone kunnen aanschaffen en een deel daarvan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vijeta schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:47:
Als ik het goed begrijp wordt dit dus een keystone genoemd? Als de keystone er niet uit kan zou ik dan een random keystone kunnen aanschaffen en een deel daarvan gebruiken?
lijkt me dat ie er wel uit kan, probeer met een platte schroevendraaier aan de bovenkant van de keynote op je foto
. en zoeken op Toolless keynote - met wat handigheid zou je kunnen proberen de huidige draden los te halen en dan die over te zetten.

Maafr als de hudige connectror werkt, zou ik proberen het AP eroverheen te zetten, eventueel met langere schroeven en een tussenbuisje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Oh, das makkelijk, keystone aan bovenkant indrukken en dan kantel je hem er aan de achterkant gewoon uit.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 09-07-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
Ik heb het idd losgekregen. Nu een heel kort patch kabeltje fixen :) dank allemaal voor jullie hulp 🙏🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:59

FreakNL

Well do ya punk?

Ja en je moet die keystone weer wel terugzetten op het gedeelte wat aan de kabel zit he. Dat al gedaan?

Kortste pachkabels zijn 15cm. Te koop op o.a. Amazon

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 09-07-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Patchkabel is ook wel 3 cm te maken als je de juiste gereedschappen hebt lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

FreakNL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:15:
Kortste pachkabels zijn 15cm. Te koop op o.a. Amazon
De eerder genoemde unifi kabels zijn er vanaf 10CM én de stekker zelf is ook flexibel:
YouTube: What's all the fuss? - Ubiquiti Cables

Pagina: 1