We hebben door vakanties ervaring met whirlpools en houtgestookte hottubs. De eerste bevalt het meest, met name vanwege de jets. Wat me echter tegenstaat zijn de hoge energiekosten en de hoeveelheid onderhoud die zo’n bad vergt. Schaf je zo’n ding aan dan zul je in het begin veel erin zitten, maar dat zal snel minder worden. Ik heb geen zin om te gaan pielen met ph-waardes, chloor, etc. Beetje opstoken geen probleem, dan komt het pyromaantje in me snel naar boven.
We hebben al een houtkachel binnen en buiten dus hout genoeg.
Nu dacht ik valt dit niet te combineren? Een 2ehands whirlpool aanschaffen, en deze ombouwen zodat hij met hout kan worden gestookt (water door warmtewisselaar pompen). Gezellig vuur van de houtkachel en tegelijkertijd het bad opwarmen. Is het water warm dan jets aan. Na 1 of 2 dagen badderen laten we het bad weer leeg. Uiteraard opletten dat de pompen etc ook goed droog zijn. Iemand dit hier iets zinnigs over kan zeggen?
Nu dacht ik valt dit niet te combineren? Een 2ehands whirlpool aanschaffen, en deze ombouwen zodat hij met hout kan worden gestookt (water door warmtewisselaar pompen). Gezellig vuur van de houtkachel en tegelijkertijd het bad opwarmen. Is het water warm dan jets aan. Na 1 of 2 dagen badderen laten we het bad weer leeg. Uiteraard opletten dat de pompen etc ook goed droog zijn. Iemand dit hier iets zinnigs over kan zeggen?
[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 09-07-2024 22:11 ]