Hoi Tweakers.
Ik wil graag voor de eerste keer een Homeserver/Nas opzetten, voornamelijk omdat ik al langer een (meer) betrouwbare manier wil om data voor de lange termijn op te slaan.
Waarvoor moet het dienen:
- Opslag van data foto's, films, documenten, software etc. raadpleegbaar via andere devices.
- Streamen van films naar de TV (I.p.v films op een usb stick te zetten)
- Beveiligingscamera's op aansluiten en video laten opslaan (Nu nog niet belangrijk)
Wat heb ik reeds aangekocht:
- HP ProDesk 400 G5 Mini (i5-9500T (6 cores), 8GB ram) met een M2 naar Sata adaptor (6x Sata port).
zeer energie-efficiënt.
- 6 bay 2.5"
- Corsair RM750x voor de 6 bay van power te voorzien. Redelijk energie-efficiënt efficiënt bij lage belasting.
Wat heb ik nog nodig
Advies,
Ik heb 6 2.5"slots vrij.
Hoeveel schijven en welke raden jullie aan? SSD of niet?
Welke raid setup?
2 schijven in xx raid voor het OS en 4 schijven in xx raid voor de effectieve opslag?
Wat voor OS? of meerdere OS?
Dank alvast voor de hulp.
:strip_exif()/f/image/28DV0dMoFD8R5BcNj9rhUqCl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil graag voor de eerste keer een Homeserver/Nas opzetten, voornamelijk omdat ik al langer een (meer) betrouwbare manier wil om data voor de lange termijn op te slaan.
Waarvoor moet het dienen:
- Opslag van data foto's, films, documenten, software etc. raadpleegbaar via andere devices.
- Streamen van films naar de TV (I.p.v films op een usb stick te zetten)
- Beveiligingscamera's op aansluiten en video laten opslaan (Nu nog niet belangrijk)
Wat heb ik reeds aangekocht:
- HP ProDesk 400 G5 Mini (i5-9500T (6 cores), 8GB ram) met een M2 naar Sata adaptor (6x Sata port).
zeer energie-efficiënt.
- 6 bay 2.5"
- Corsair RM750x voor de 6 bay van power te voorzien. Redelijk energie-efficiënt efficiënt bij lage belasting.
Wat heb ik nog nodig
Advies,
Ik heb 6 2.5"slots vrij.
Hoeveel schijven en welke raden jullie aan? SSD of niet?
Welke raid setup?
2 schijven in xx raid voor het OS en 4 schijven in xx raid voor de effectieve opslag?
Wat voor OS? of meerdere OS?
Dank alvast voor de hulp.
:strip_exif()/f/image/28DV0dMoFD8R5BcNj9rhUqCl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xxVtt7urQR9q4q2VCjYKdf54.jpg?f=fotoalbum_large)