Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvanderzanden
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-07-2024
Recent heb ik een nieuwe iPhone gekocht en nu zit ik met een vreemd probleem met betrekking tot het opnieuw koppelen van deze Airtag aan mijn nieuwe iPhone (zelfde nummer
en Apple ID als mijn oude telefoon):

Ik heb de volgende stappen gedaan

1. Airtag verwijdert van mijn oude iPhone
2. Vervolgens heb ik geprobeerd om deze Airtag te koppelen aan mijn nieuwe iPhone. Elke keer krijg ik dan de melding dat de configuratie van de Airtag niet voltooid kan worden.
3. Het lukt vervolgens wel om deze Airtag succesvol te koppelen aan een andere iPhone die ik voor zakelijke doeleinden gebruik (Andere iPhone, ander telefoonnummer en Apple ID)
4. Airtag verwijdert van mijn werk iPhone.
5. Koppelen met mijn oude iPhone lukt dan probleemloos, met mijn nieuwe iPhone lukt het elke keer niet en krijg ik een foutmelding.

Na een hoop zoekwerk op allerlei fora kan ik geen antwoord voor dit probleem vinden. De ontkoppeling van de Airtag van de oude telefoon werkt dus prima want koppelen aan een andere
telefoon met ander telefoonnummer en ID gaat prima. Koppeling aan mijn nieuwe telefoon met zelfde ID en telefoonnumer lukt niet.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
Waarom koppel je ze handmatig? Airtags zijn gekoppeld aan je Apple ID. Ze zouden dus vanzelf op je nieuwe toestel moeten verschijnen. Misschien even geduld hebben.
Los daarvan wel vreemd dat je ze niet kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvanderzanden
Ze verschijnen dus niet vanzelf op mijn nieuwe toestel. Dat is het vreemde van het verhaal. Daarom heb ik het op deze manier gebeurd en dat lukt dus niet.

In de "Zoek mijn" functie op mijn nieuwe telefoon verschijnt wel netjes mijn gekoppeld apparaat (een iPad die ik heb) maar dus niet de drie Airtags.

[ Voor 33% gewijzigd door wjvanderzanden op 09-07-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
Hoe lang heb je gewacht?
Ik lees meerdere oplossingen hiervoor:
Telefoon opnieuw opstarten (aantal keer)
Zorg er voor dat je wachtwoorden in iCloud aan staan -> instellingen, je naam, iCloud, wachtwoorden en sleutelhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvanderzanden
Ik heb al een aantal dagen gewacht en nog steeds verschijnt het niet.

Wachtwoorden staan aan in de iCloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvanderzanden
Het probleem is inmiddels opgelost door op de nieuwe iPhone uit te loggen op de iCloud en weer opnieuw in te loggen.

@Jimster in elk geval bedankt voor de gedane suggesties.
Pagina: 1