Ervaring ontvangen van gebruikte kleding bij Zalando

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10 12:51
Hoi Medetweakers,

Via Zalando heb ik begrepen dat ze geen gebruikte kleding versturen, maar het is nu zo dat ik 3 x een dure gebruikte polo shirt ontvang. Normaal zou ik het niet erg vinden als goedkoop zou zijn maar als ik een redelijk bedrag betaal verwacht ik toch wel een nieuw polo shirt. De 3 polo's zitten kreukels in en moet ik ze eerst strijken, bij 2 polo's zat er haar op en drie polo's zijn een klein beetje verkleurd.

Elke keer als ik dit aankaart krijg ik te horen dat dit niet de bedoeling is en dat ik het terug moet opsturen, inmiddels zitten we op de 3de polo...

Hebben meerdere dit meegemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik koop al een tijd geen kleding meer online omdat wanneer ik het terugstuur (als het me niet bevalt of niet past), het dan vernietigd zou worden. Dat levert enorme bergen afval op. Blijkbaar zijn ze dat nu aan het fixen?

Ik vind het dus juist een goed teken dat ze 'gebruikt' aankomen bij je. Dat wilt niet zeggen dat ze echt draagsporen hoeven te hebben maar dat ze uit de verpakking zijn geweest, zou ik echt geen problemen mee hebben. In de winkel weet je ook dat meerdere mensen voor je het kledingstuk al aangehad kunnen hebben.

Als je een ander type product online koopt, weet je ook dat het mogelijk al eens open geweest is, want dat is nou eenmaal een gevolg van de WKOA en we mogen er blij mee zijn dat dat mogelijk is!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:15

Theo

moederbord

In een fysieke winkel maak ik dit continu mee dat een ander een kledingstuk al heeft gepast en terug heeft gehangen alvorens ik het ook pas.
Sterker nog, ik doe zelf hier ook keihard aan mee door bijv vijf broeken te passen, er dan vier terug te hangen en er één af te rekenen.
Dus alle kleding wat je in een fysieke winkel koopt is al meerdere malen gepast en geprobeerd door anderen en is dus alles behalve maagdelijk onaangeraakt.

Persoonlijk zou ik niet weten waarom dit anders moet zijn wanneer je het online koopt. Dat een kledingstuk dan ook gepast is door een ander dat is die broek in de winkel immers ook...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:50
Ik bestel eens in de zoveel tijd kleding bij Zalando, o.a broeken, schoenen en polo's / t-shirts.
Vind wat katten of mensenharen geen probleem, zolang er maar geen schade of vlekken in zitten.
Ook ik heb enkele keren producten gekregen met schade, gaatje in spijkerbroek, Prada zonnebril met krasjes in het glas en missende boekjes / brillendoekje.

Er zijn mensen ( ook in mijn vriendenkring ) die dure schoenen zoals Versace of Moschino op rekening bestellen voor het weekend om deze tijdens het uitgaan te dragen om deze op Maandag weer retour te sturen na de zolen schoon gemaakt te hebben. Ik praat dit niet goed, maar het gebeurt.

Je moet maar zo denken, alles dat je bij Zalando bestel is al meerdere keren retour gestuurd geweest en gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10 12:51
Sincery schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:58:
Ik bestel eens in de zoveel tijd kleding bij Zalando, o.a broeken, schoenen en polo's / t-shirts.
Vind wat katten of mensenharen geen probleem, zolang er maar geen schade of vlekken in zitten.
Ook ik heb enkele keren producten gekregen met schade, gaatje in spijkerbroek, Prada zonnebril met krasjes in het glas en missende boekjes / brillendoekje.

Er zijn mensen ( ook in mijn vriendenkring ) die dure schoenen zoals Versace of Moschino op rekening bestellen voor het weekend om deze tijdens het uitgaan te dragen om deze op Maandag weer retour te sturen na de zolen schoon gemaakt te hebben. Ik praat dit niet goed, maar het gebeurt.

Je moet maar zo denken, alles dat je bij Zalando bestel is al meerdere keren retour gestuurd geweest en gepast.
Dit is juist het probleem. Bij een fysieke winkel draag je het maar 1x om te passen en dan zet je het weer terug. Bij Zalando heb je een retourtermijn van 100 dagen..
Daarnaast geven zij aan geen gebruikte kleding te versturen, maar ze doen het toch. Dat is toch wel misleiding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 09:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als een item is verkleurd of beschadigd, oke, dan heb je een goede reden om het terug te sturen. Maar serieus, omdat je het moet strijken of omdat er een haar op zit? Kijk voor de grap even naar deze aflevering van Tegenlicht.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:50
UltraInstinct schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:02:
[...]

Dit is juist het probleem. Bij een fysieke winkel draag je het maar 1x om te passen en dan zet je het weer terug. Bij Zalando heb je een retourtermijn van 100 dagen..
Daarnaast geven zij aan geen gebruikte kleding te versturen, maar ze doen het toch. Dat is toch wel misleiding?
Dat klopt, het retourbeleid is 100 dagen, en binnen 14 dagen na ontvangst betalen wat je wilt houden.
Veel mensen bestellen op rekening passen het, leggen het kledingstuk op bed of op de zitbank, dragen het tijdens het uitgaan en sturen het weer retour binnen de 14 dagen. Als de klant dan wat katten of honden heeft dan kun je er vanuit gaan dat er haren op komen ( zelf ook meegemaakt, een zwarte broek met witte kattenharen )

Ik weet wel zeker dat de retour afdeling van Zalando overuren maakt met de hoeveelheden teruggestuurde kleding, het word erg matig gecontroleerd omdat ze anders teveel tijd kwijt zijn, dat is ook de reden waarom wij soms vuile of kleding krijgen met schade.

Misleiding ? zo voelt het niet voor mij, Zalando is een webshop die erg gemakkelijk is met bestellen en retoursturen, Het kost je niets, alleen wat tijd om het terug te sturen en de mens kennende, zolang het niet betaald is zijn mensen vaak wat minder voorzichtig met spullen zoals je ook wel hebt gemerkt.

Als ik een kledingstuk ontvang van Zalando met schade dan meld ik deze retour met als reden ( beschadigd ) en plak ik een briefje op het kleidngstuk met een pijltje waar de schade zit. Ik kreeg dan een kortingscode met excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door Sincery op 09-07-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eerst strijken? Je moet ze sowieso eerst wassen voor je ze draagt, en daarna lekker uithangen en daarna pas strijken. De haar komt gewoon van het passen, de kreukels van het verzenden en de verkleuring klopt natuurlijk niet, die moet je retourneren als defect. Komt bij alle webwinkels zo voor is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:44

EiT

Ik had dit via Zalando met Ralph Lauren polo’s. 3 besteld, alle 3 gebruikers sporen.

Nu bestel ik ze gewoon weer via Wehkamp. Boeit mij niet of iemand het gepast heeft, maar voor die prijs verwacht ik wel dat het netjes een proces door lopen heeft.

Let wel op: niet alles via Zalando is van Zalando zelf, zou ook via een “derde” kunnen komen. Geen idee of dit bij mij hetzelfde was, bestel er in ieder geval nooit meer. Geen zin om kleding terug te moeten sturen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraInstinct schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:04:
De 3 polo's zitten kreukels in en moet ik ze eerst strijken,
was jij niet eerst je nieuwe kleding? Die gore fabrieks geur wil ik juist weg hebben

verkleurd hoort natuurlijk niet, maar wellicht is dat mode net als scheuren in een spijkerbroek ? :+ :+
Pagina: 1