3rd party pomp aansluiten op Gardena irrigation control?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik ben voornemend om mijn tuin te gaan laten irrigeren middels het Gardena smart irrigation control platform. Gardena heeft hier mooie oplossingen voor middels een controller waarop je een afsluiterbox kan aansluiten. De controller heeft ook een aansluiting waarop je een Gardena pomp kan aansluiten, zie de meest rechtse terminals:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKgefvZK9yRwoPmAAXwfwSOYJA8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AgGIg3s5ThqKb8phSPB8rKkI.jpg?f=user_large

Hoe dit precies werkt staat nergens goed uitgelegd, ook niet in de handleidingen van de controller of de pomp (alleen dat de pomp wordt ingeschakeld zodra er tenminste één afsluiter open staat, werd vermeld in een Gardena video).

Daarnaast heb ik al een een grondwaterpomp en ik zou deze willen aansluiten op de controller, echter weet ik niet wat voor signaal er uit die controller komt om de pomp aan te sturen. Ik heb het spul nog niet aangeschaft dus ik kan het niet meten, weten iemand dit toevallig? Als ik weet wat voor signaal daarop staat, dan kan ik op basis daarvan een relais o.i.d. gaan zoeken. Of betreft het een gestandaardiseerd signaal wat vaak wordt toegepast?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:29

V-8

Interessant!

Ik heb er geen specifieke kennis van, maar het lijkt erop alsof er een gewoon contact geschakeld wordt. Je zou eens kunnen meten of en welke spanning er op die 2 contacten staat bij activering.

Anders kun je zelf een relais er op aansluiten met de juiste stuurspanning (mogelijk 24V AC gezien de overige aansluitingen)

Edit; sorry, ik lees nu dat je dit zelf ook al opperde.
Even afwachten of iemand anders het weet!

[ Voor 13% gewijzigd door V-8 op 09-07-2024 22:27 ]

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Inmiddels ben ik de Gardena smart power adapter tegengekomen Deze zou ik kunnen gebruiken om mijn 3rd party pomp in/uit te schakelen. Deze power adapter kan namelijk geschakeld worden via de Gardena smart hub, waar je ook de Gardena irrigation control draadloos op kan aansluiten. Wellicht is er dan geen kabeltje nodig en kan het allemaal draadloos, echter moet de functionaliteit die ik zoek (pomp aan als er tenminste één ventiel open staat) wel geprogrammeerd zijn binnen de app. Deze vraag ligt nu bij Gardena.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube