Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-04 19:24
Hi,

Advies gevraagd...
Ik ben in het bezit van een S21 Ultra al vanaf de release maar deze geeft steeds meer problemen zoals een wazige primary camera waarbij schudden tot voor kort nog werkte, (nu niet meer) een accu die om de 5 a 6 uur leeg is en ondertussen ook een forse barst in het scherm. Ben verder nog steeds erg enthousiast over de S21U.

Ben dus eigenlijk perse op zoek naar een nieuwe. Herstel kost 500+ excl batterij. Zonde geld gezien de ouderdom.

Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de S24 Ultra. Toch twijfel ik nog wel flink tussen de S24 ultra en de Plus variant. Ik heb beide in de hand gehad en de eerste indruk was dat de Ultra vooral hoekerig/punterig over komt in de hand (logisch gezien het model). Opzicht zal dat vrij snel wennen, verwacht ik.

Waarom de Ultra?
Ik wil het liefst de 10x (in geval van de S24U de 5x tele met digitale uitsnede). Deze gebruik ik op de s21 vrij veel. Wij wonen buiten af en zo kan ik onze paarden ook goed zien van binnen uit.
Maar de pen: totaal overbodig voor mij. De Plus heeft subtielere/zachtere corners en geen pen. Maar deze mist de zoomcamera. Wat zouden jullie adviseren? Valt de pen er grmakkel uit bij dagelijks gebruik? Die pen zit me echt dwars, wat moet je daar mee 🤣

Welke zouden jullie zelf overwegen?
Mijn belangrijkste punten zijn
- de beste camera's (ook raw en 120fps slomo in 4k)
- goede batterij
- een goede interne nabeweking/processing van de foto's (vind ik bij de s21u tegenvallen)
- helder scherm

Ik heb ook nog een tijdje de Google pixel pro 8 overwogen vanwege de betere camera's maar zie en hoor in de meeste Youtube review videos dat het allround gezien net niet is qua software. Zeker niet tov van de s24.

[ Voor 6% gewijzigd door chefspecial op 09-07-2024 20:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit een verschil in processor tussen de S24(+) en de S24U, waarbij de S24U zuiniger is op het mobiele netwerk, en de S24U+ op wifi juist zuiniger is.

De S24+ heeft 3 x zoom, en een van de camera's op je huidige S21U heeft dat ook dus je kunt testen of dat voldoende is voor jou.

Zelf heb ik een S23U komende vanaf de S21U, en moest even wennen aan de hoekige vorm, maar dat is goed nu. Met orginele Samsung hoes is het moeilijk om het pennetje er uit te klikken. En ik gebruik die vooral als afstandsbediening voor de selfie camera niet voor iets anders.

Ter overweging, de S23U komt nog met de 10x zoom optie. Wat ik lees is de S24U 10x digitale zoom crop minder goed dan de vorige camera, en de S23U is nog iets goedkoper, maar nog maar 3,5 jaar gegarandeerde software updates.

Dit zijn de inhoudelijke punten die ik je kan meegeven. Voldoet de S24+ bespaart die nog wat geld. Maar ik ben voor een Ultra gegaan juist vanwege de 10x zoom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
swhnld schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:33:
Er zit een verschil in processor tussen de S24(+) en de S24U, waarbij de S24U zuiniger is op het mobiele netwerk, en de S24U+ op wifi juist zuiniger is.

De S24+ heeft 3 x zoom, en een van de camera's op je huidige S21U heeft dat ook dus je kunt testen of dat voldoende is voor jou.

Zelf heb ik een S23U komende vanaf de S21U, en moest even wennen aan de hoekige vorm, maar dat is goed nu. Met orginele Samsung hoes is het moeilijk om het pennetje er uit te klikken. En ik gebruik die vooral als afstandsbediening voor de selfie camera niet voor iets anders.

Ter overweging, de S23U komt nog met de 10x zoom optie. Wat ik lees is de S24U 10x digitale zoom crop minder goed dan de vorige camera, en de S23U is nog iets goedkoper, maar nog maar 3,5 jaar gegarandeerde software updates.

Dit zijn de inhoudelijke punten die ik je kan meegeven. Voldoet de S24+ bespaart die nog wat geld. Maar ik ben voor een Ultra gegaan juist vanwege de 10x zoom ;)
Dank voor je reactie, top!
Hoe omschrijf jij als S23u bezitter jouw upgrade vanaf de s21u naar de s23u, positief? Is het foto gedeelte vd camera's veel beter? Ben inmiddels 10 tot 20 review videos verder op YouTube maar vind het zo op beeld allemaal veel op elkaar lijken qua foto en video kwaliteit. S21u t/m s24u.
Ik wil juist ook de 10x (dat is bij de S24U 5x opti + 5x digital) en bij de S23u gewoon 10x.
Dit ivm paarden die wij op onze wei hebben staan, 100+m van huis. Met een telecamera op de mobiel kan ik dan vanuit t keukenraam checken hoe ze erbij staan. Ideaal dus.
Maar daarintegen is de 5x weer een stuk beter en bruikbaarder dan de 10x (gebruik je vaker word gezegd)

[ Voor 5% gewijzigd door chefspecial op 09-07-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de camera voornamelijk op vakantie, en ik had voorheen een compact camera die 12 x zoom had, die blijft nu thuis.
De S21U is niet veel slechter dan de S23U, de zoom camera's zijn hetzelfde, alleen de primaire pakt meer pixels en zou je in raw formaat schieten geeft dat meer ruimte om zelf mee na te bewerken.
Dat de 5 x zoom meer gebruikt zou worden durf ik niet veel over te zeggen, maar voor mijn gevoel is het marketing onzin. Je had dat met een upgrade van de 3 x zoom en dan digitaal naar 5 met een betere uitsnede ook kunnen bereiken. Ik denk dat na 4 generaties dezelfde 10 x zoom camera er besloten was dat er iets anders in moest, en de 5 x heeft een hogere resolutie, plus voor de benchmarks vergelijkt het zo beter met de 5x zoom van de iPhone 15 Pro Max. Gezien bij hele volksstammen in de tijd van de compact camera wel die zoom belangrijk en veelgebruikt was geloof ik niet dat mensen dat nu ineens niet meer zouden willen. Voor mij op vakantie is de 10 x regelmatig gebruikt, je kunt niet overal naartoe lopen of goed zien op een afstand.

Maar daarbij zou ik vooral kijken naar wat voor jou werkt. De S24 serie krijgt immers nog 6,5 jaar updates dus kan langer mee gaan dan de S23 serie. Kun je met je S21U op de 3 x zoom voldoende zien van je paarden, en ook als je dan digitaal naar 5 x zoom gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
De 3x is net te kort voor een duidelijk beeld op afstand bij ons. Ik sorteer toch voor op een s24 ultra... puur omdat ik dan achteraf nooit kan zeggen, had ik maar... had ik maar... achteraf is nooit fijn 😉
Ga het wel een paar dagen aankijken hoe het bevalt, anders retour en de plus.

Thanks voor je tips!

P.s. weet jij toevallig of de s23/s24 ultra fabriekaf al een screenprotector heeft? Had mijn s21 ultra wel anders moet ik deze ff meebestellen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door chefspecial op 10-07-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chefspecial schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:57:

P.s. weet jij toevallig of de s23/s24 ultra fabriekaf al een screenprotector heeft? Had mijn s21 ultra wel anders moet ik deze ff meebestellen ;)
Nee, zit geen screenprotector op en geen hoesje omheen. Dergelijke luxe zie je alleen bij goedkopere toestellen soms.

Succes met de S24U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Heb hem inmiddels ontvangen. Alle instellingen nagelopen en op het maximale gezet qua weergave, 1 op 1 met mijn s21 ultra.
Maar vind het s24 ultra scherm echt mega flets tov de s21 ultra en vooral tov van de standaard s23 van mijn vriendin. Als je een 4k hdr filmpje bekijkt op youtube knalt die s23 van haar en de s21 ultra fors meer dan de s24Ultra.
Herkenbaar? Opties zijn zoals gezegd 1 op 1 identiek. Maximale brightness, levendig 100% en precies tussen warm en koud in.
Wit vooral is echt matigjes met hdr. Laatste updates al geïnstalleerd.
Ook de vingerafdrukscanner is zeer matig tot slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door chefspecial op 11-07-2024 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chefspecial schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:48:
Heb hem inmiddels ontvangen. Alle instellingen nagelopen en op het maximale gezet qua weergave, 1 op 1 met mijn s21 ultra.
Maar vind het s24 ultra scherm echt mega flets tov de s21 ultra en vooral tov van de standaard s23 van mijn vriendin. Als je een 4k hdr filmpje bekijkt op youtube knalt die s23 van haar en de s21 ultra fors meer dan de s24Ultra.
Herkenbaar? Opties zijn zoals gezegd 1 op 1 identiek. Maximale brightness, levendig 100% en precies tussen warm en koud in.
Je vergeet alleen dat er in de S24 een ander scherm zit dan in de S21 of S23, dus je zult het anders moeten kalibreren om je gewenste effect te krijgen.
Samsung doet marktonderzoek en maakt vaak kleine maar soms ook hele grote veranderingen bij elke lichting nieuwe telefoons, en waarschijnlijk hebben ze het scherm nu meer natuurgetrouw gemaakt wat fletser oogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
chefspecial schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:48:
Dit is een bewuste keuze geweest van Samsung. Je vindt er overal op internet posts over. Hier is er een inclusief de mogelijke oplossing: https://www.tomsguide.com...ugh-major-software-update

De vingerafdrukscanner zou best goed moeten zijn. Gebruik je een screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:06
Vingerafdruk scanner herken ik ook niet echt, ik heb 'slecht relief' op mijn vingers, wat vaak het inlezen, maar ook het gebruik bij bijvoorbeeld deursystemen e.d. lastig maakt in zakelijke omgevingen.

Echter met de S24 Ultra nog nooit een 'misser' gehad. Altijd direct herkend binnen een fractie van een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:10
RepareerDroid schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:17:
[...]
Dit is een bewuste keuze geweest van Samsung. Je vindt er overal op internet posts over. Hier is er een inclusief de mogelijke oplossing: https://www.tomsguide.com...ugh-major-software-update

De vingerafdrukscanner zou best goed moeten zijn. Gebruik je een screenprotector?
Ik heb sinds deze week ook een S24U en meteen een screen protector van Spigen (tempered glass) erop geplakt. De vingerafdruk werkt echt heel slecht nu.

@chefspecial een makkelijke oplossing voor je paardenprobleem: zet een 10x50 verrekijker van een beetje kwaliteit in je keuken. Dan heb je wat meer vrijheid om de telefoon te kiezen die je wilt... Mosterd na de maaltijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:43:
[...]

Ik heb sinds deze week ook een S24U en meteen een screen protector van Spigen (tempered glass) erop geplakt. De vingerafdruk werkt echt heel slecht nu.
Heb je al geprobeerd de aanraakgevoeligheid van het scherm aan te zetten (in de Instellingen app onder Scherm)? Soms helpt uitzetten ook als de optie al aanstaat.
Sommige screenprotectors werken beter dan andere. Zie het accessoire topic voor ervaringen: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:10
RepareerDroid schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:55:
[...]
Heb je al geprobeerd de aanraakgevoeligheid van het scherm aan te zetten (in de Instellingen app onder Scherm)? Soms helpt uitzetten ook als de optie al aanstaat.
Sommige screenprotectors werken beter dan andere. Zie het accessoire topic voor ervaringen: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
Ja, die kwam ik ondertussen tegen. En ook de instellingen om de telefoon ontgrendeld te houden in de buurt van mijn horloge. Ik vind de gezichtsherkenning ook niet zo goed...

Ik zal dat topic ook gaan checken. Ik dacht juist met een groter merk als Spigen gaat het vast goed... En ik moest snel kiezen ivm een kapotte telefoon waar ik liefst meteen de screenen protector op zet.
Pagina: 1