Nieuwe game pc kopen, maar twijfel nog (poging 2)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eremor
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-07-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een all-round gamer die graag met goeie FPS games kan spelen, zonder teveel framedrops o.i.d.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de € 1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daarom ben ik hier met mijn vraag ;).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.

Ga je overklokken?
Ga Nee

Wat verwacht je van ons?
Hopen een duidelijk antwoord te krijgen :D

Goedemiddag!

Ik sta op het punt om een game pc te kopen en heb het één en ander bij elkaar gezocht met advies van tweakers uiteraard (best buy-guides).

Ik heb de volgende samenstelling:

ASUS Radeon RX 7800 XT TUF-RX7800XT-O16G-GAMING Videokaart

AMD Ryzen 7 7800X3D Processor

ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI moederbord

Scythe Mugen 6

G.Skill DDR5 Flare X5 2x16GB 6000 geheugenmodule

Lexar NM790 1TB M.2 SSD

Cooler Master GX III Gold 850 PSU / PC voeding

Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Black Behuizing

Nu is eigenlijk mijn aller eerste vraag; past deze videokaart die ik heb gekozen wel op het moederbord wat ik heb gekozen?

Als ik de reviews van deze videokaart op tweakers lees, zie ik dat het een best grote video kaart is.

Ik heb online geprobeerd te zoeken naar mijn antwoord, maar kom er helaas echt niet uit!
HLEP! :P

Graag hoor ik van jullie!
Als jullie ander advies hebben, hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Eremor op 09-07-2024 17:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Waarom denk je dat de GPU niet zal passen?

Die vraag stel ik omdat het echt PC building 101 is. Het lijkt mij verstandig als je eerst wat informatie gaat opzoeken over hoe je een PC in elkaar klikt, bijvb. door YT filmpjes te kijken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eremor
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-07-2024
Bedankt voor je reactie!

Zoals in mijn post aangegeven word; ''
''Als ik de reviews van deze videokaart op tweakers lees, zie ik dat het een best grote video kaart is.''

Ik heb zelfs gelezen dat de videokaart niet op zijn moederbord paste, vandaar mijn vraag ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 16:46
Eremor schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:12:
Bedankt voor je reactie!

Zoals in mijn post aangegeven word; ''
''Als ik de reviews van deze videokaart op tweakers lees, zie ik dat het een best grote video kaart is.''

Ik heb zelfs gelezen dat de videokaart niet op zijn moederbord paste, vandaar mijn vraag ook ;)
Als het goed is past een videokaart altijd wel op het moederbord, wel even zorgen dat er of een GPU onderstuendingetje in de doos zit of apart aanschaffen zodat je geen GPU sag krijgt.

Of de GPU past in de kast moet je even de dimensies van de kaart vergelijken met de ruimte in de kast, vaak staan in de specs van de kast hoeveel ruimte er is voor je GPU! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:52
4000D + TUF GAMING RX 7800 XT past gewoon hoor. https://pcpartpicker.com/b/Vkrrxr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouwer21000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-05 18:07

Bouwer21000

Bigger number better

Moederborden en GPU zijn zelden niet compatibel, behalve als je met een erg oud moederbord te maken hebt.

Wat voor monitor heb je qua resolutie en framerate? Je hebt vooral veel aan een 7800X3D als je bijvoorbeeld hele hoge framerates wil op CPU heavy games. In andere gevallen heb je veel meer aan een betere GPU.

Ik zou de uitvoering: AMD Ryzen 5 7500F Tray nemen als CPU en dan het prijsverschil investeren in een betere GPU, zoals de uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB GDDR6

De GX III 850W is een goede PSU, maar wel wat prijzig. Ik zou de uitvoering: DeepCool PX850G aanraden, daar heeft Megekko deze maand echt een hele goede deal op en het is een hoge kwaliteit voeding.

Als CPU koeler zou je de uitvoering: Thermalright Assassin King 120 SE ARGB Grijs kunnen overwegen, die is op Amazon 20€ en ruim sterk genoeg voor een 7500F (en ik gok ook de 7800X3D).

Het prijsverschil zou ik waarschijnlijk in een 2TB SSD steken. Met hoe groot sommige games tegenwoordig zijn heb je 1TB zo vol.

https://www.youtube.com/watch?v=WRI94x5MEMM

Pagina: 1