Ik ben dankzij een scheiding op zoek naar een koopwoning. Helaas is de markt compleet verziekt, en kan ik dankzij de scheiding minder lenen (lang verhaal, deel hypotheek betaald aan huidige woning waar mijn ex vrouw in blijft wonen, dus dat is weer iets wat meetelt).
Uiteindelijk komt het neer op het feit dat ik een woning op het oog heb in Zoetermeer een goede prijs. En ik ben ook gebonden aan zoetermeer (dit heeft aardig wat redenen wat niet binnen de scope valt).
Echter heeft de woning een geiser + gaskachel.
Probleem hiermee? Ik wil dit laten vervangen door een CV + 3 radiatoren (woonkamer + 2 slaapkamers).
Er is al contact op genomen met verschillende partijen voor offertes. Maar die geven aan pas een offerte te kunnen geven als ze langs kunnen komen en ik eigenaar van het pand ben. Logisch natuurlijk! Maar of ik het koop hangt af van de kosten hiervan.
Nu is het zo dat als ik deze woning voor 225k kan kopen (theoretisch). Hou ik ongeveer 25k over van het uitkoopbedrag om te besteden aan inrichting etc.
Maar nu de vraag. Wat kan ik verwachten van zo'n verbouwing op dit niveau?
Feiten:
1.) Woning is 64m2
2.) 2 Slaapkamers, keuken, woonkamer, badkamer
3.) Gaskachel + geiser
4.) Bovenste verdieping (plat dak boven mij)
5.) Ik ga het laten doen. Ik heb 0 kennis hiervan, en zeker met dit ga ik geen risico lopen.
7.) Overal dubbel glas + Kunststof kozijnen
Maar eigenlijk zit ik met de vragen:
Is een CV en radiator in woonkamer + 2 slaapkamers een slim idee?
Wat zouden andere opties zijn die realistisch zijn en niet gelijk m'n gehele 25k kosten (ik heb dat echt alleen ook voor de inrichting. Andere partij is er met al het spaargeld vandoor)
Wat zie ik over het hoofd?
Natuurlijk de vragen:
Wat heb je zelf al gevonden?
Contact opgenomen met 4 bedrijven die pas informatie kunnen geven als ik het huis bezit. Wat ik ook begrijp
Op Tweakers beetje zitten rondlezen. Maar dingen als:
Vloerverwarming
Warmtepomp
etc
worden zo gigantisch boven budget dat het niet realistisch is helaas.
Wat zijn de tips hier van mensen die hier ervaring mee hebben?
Geopperde ideeën die ik ga bekijken:
Airco's ipv radiatoren + evt zonnepanelen
Airco + inductie + van gas af
Uiteindelijk komt het neer op het feit dat ik een woning op het oog heb in Zoetermeer een goede prijs. En ik ben ook gebonden aan zoetermeer (dit heeft aardig wat redenen wat niet binnen de scope valt).
Echter heeft de woning een geiser + gaskachel.
Probleem hiermee? Ik wil dit laten vervangen door een CV + 3 radiatoren (woonkamer + 2 slaapkamers).
Er is al contact op genomen met verschillende partijen voor offertes. Maar die geven aan pas een offerte te kunnen geven als ze langs kunnen komen en ik eigenaar van het pand ben. Logisch natuurlijk! Maar of ik het koop hangt af van de kosten hiervan.
Nu is het zo dat als ik deze woning voor 225k kan kopen (theoretisch). Hou ik ongeveer 25k over van het uitkoopbedrag om te besteden aan inrichting etc.
Maar nu de vraag. Wat kan ik verwachten van zo'n verbouwing op dit niveau?
Feiten:
1.) Woning is 64m2
2.) 2 Slaapkamers, keuken, woonkamer, badkamer
3.) Gaskachel + geiser
4.) Bovenste verdieping (plat dak boven mij)
5.) Ik ga het laten doen. Ik heb 0 kennis hiervan, en zeker met dit ga ik geen risico lopen.
7.) Overal dubbel glas + Kunststof kozijnen
Maar eigenlijk zit ik met de vragen:
Is een CV en radiator in woonkamer + 2 slaapkamers een slim idee?
Wat zouden andere opties zijn die realistisch zijn en niet gelijk m'n gehele 25k kosten (ik heb dat echt alleen ook voor de inrichting. Andere partij is er met al het spaargeld vandoor)
Wat zie ik over het hoofd?
Natuurlijk de vragen:
Wat heb je zelf al gevonden?
Contact opgenomen met 4 bedrijven die pas informatie kunnen geven als ik het huis bezit. Wat ik ook begrijp
Op Tweakers beetje zitten rondlezen. Maar dingen als:
Vloerverwarming
Warmtepomp
etc
worden zo gigantisch boven budget dat het niet realistisch is helaas.
Wat zijn de tips hier van mensen die hier ervaring mee hebben?
Geopperde ideeën die ik ga bekijken:
Airco's ipv radiatoren + evt zonnepanelen
Airco + inductie + van gas af
[ Voor 4% gewijzigd door corset op 09-07-2024 17:07 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."