Voor mijn zoon op zoek naar een laptop voor zijn studie Digitale Techniek en Media (HU)
Aanbevolen specs vanuit opleiding zijn:
Windows i7 of vergelijkbare AMD met iig 3050 8GB en 32GB ram (16 mag eventueel, maar ik denk zelf dat 32GB beter is)
Mac M1 met 16GB ram en 512GB opslag, al zou ik denken dat een M1 Pro of Max met 32GB een betere keus is (2e hands dan uiteraard)
Hij zit zelf te kijken naar een MacBook Pro. Is beter qua restwaarde wellicht tov een Windows laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
Foto en videobewerking.
Adobe CC / Unreal Engine / Black Magic
Gezien de recente update van de gebruikers overeenkomst van Adobe, denk ik dat bijv. een DaVinci Resolve ook nog wel eens gebruikt kan gaan worden, maar goed, dat is vooralsnog niet aangegeven.
Wat is je budget?
Ca. 2000, minder dan dat is fijn.
Zoals gezegd; 2e hands mag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yep, heel vaak.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope, wel lichte voorkeur voor Mac, maar als Windows een betere keus is, dan is dat geen probleem.
Bedankt alvast voor het meedenken!
Aanbevolen specs vanuit opleiding zijn:
Windows i7 of vergelijkbare AMD met iig 3050 8GB en 32GB ram (16 mag eventueel, maar ik denk zelf dat 32GB beter is)
Mac M1 met 16GB ram en 512GB opslag, al zou ik denken dat een M1 Pro of Max met 32GB een betere keus is (2e hands dan uiteraard)
Hij zit zelf te kijken naar een MacBook Pro. Is beter qua restwaarde wellicht tov een Windows laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
Foto en videobewerking.
Adobe CC / Unreal Engine / Black Magic
Gezien de recente update van de gebruikers overeenkomst van Adobe, denk ik dat bijv. een DaVinci Resolve ook nog wel eens gebruikt kan gaan worden, maar goed, dat is vooralsnog niet aangegeven.
Wat is je budget?
Ca. 2000, minder dan dat is fijn.
Zoals gezegd; 2e hands mag.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yep, heel vaak.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope, wel lichte voorkeur voor Mac, maar als Windows een betere keus is, dan is dat geen probleem.
Bedankt alvast voor het meedenken!