Webcam voor kantoor pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een webcam, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Prijzen lopen enorm uiteen, maar een duurdere webcam blijkt (gezien de reviews), ook niet altijd een betere webcam te zijn.

Ik wil de webcam gebruiken voor zakelijk doeleindes, Hij staat op mijn monitor.
De camera die ik nu heb, filmt zo een beetje de hele kamer, waardoor ik ook maar klein in beeld ben.
Inzoomen lukt niet via windows en de camera heeft geen eigen software.

Ik wil max 200 euro uitgeven, tenzij jullie zeggen dat dit nog steeds heel slecht is.

Ik zou graag een ingebouwde camera willen hebben en omdat ik in Spanje woon is er weinig natuurlijk licht in de kamer, dus wel graag een camera die hier goed mee om kan gaan.
Mijn voorkeur heeft een aansluiting via USB.

Natuurlijk heb ik zelf ook al wat huiswerk gedaan, maar kom er voor de kijkhoek niet helemaal uit. Hoeveel graden is de beste keuze, als ik alleen achter de camera zit?

Dit is wat ik tot nu toe heb:
categorie: Webcams

Waarbij deze er als eerste uit komt, met redelijk goede reviews, terwijl men ook aangeeft dat de audio en uitvoering: Logitech C920s - HD Pro Webcam

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 09-07-2024 15:39)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf een Lenovo 500 FHD, erg fijne webcam die precies de breedte van mijn werkplek in beeld heeft, en een goede resolutie en contrast waardoor meeting tools als Teams heel goed de achtergrond kunnen blurren. Deze heb ik specifiek gekocht omdat ik zelf een beetje in een donker hoekje zat, en is van alle webcams (inclusief de 4K stream cams e.d.) het beste resultaat dat ik heb kunnen vinden. De enige upgrade die nog mogelijk is voor mij is echt een Insta360 Link of een systeemcamera, maar dat is dan weer een beetje overkill.

Je zou kunnen kijken voor een goedkope ring light als belichting een issue is, die zijn er genoeg waar je dan je webcam weer in/op kunt zetten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf een Lenovo 500 FHD, erg fijne webcam die precies de breedte van mijn werkplek in beeld heeft, en een goede resolutie en contrast waardoor meeting tools als Teams heel goed de achtergrond kunnen blurren. Deze heb ik specifiek gekocht omdat ik zelf een beetje in een donker hoekje zat, en is van alle webcams (inclusief de 4K stream cams e.d.) het beste resultaat dat ik heb kunnen vinden. De enige upgrade die nog mogelijk is voor mij is echt een Insta360 Link of een systeemcamera, maar dat is dan weer een beetje overkill.

Je zou kunnen kijken voor een goedkope ring light als belichting een issue is, die zijn er genoeg waar je dan je webcam weer in/op kunt zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:33
Ik heb de full hd versie van die Logitech (Logitech C925e), in combinatie met een conferentie speaker, voldoet prima voor Teams calls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon een Logitech of Microsoft camera halen, als er weinig daglicht is doe je een goede lamp aan. Sowieso een beetje raar om in het donker te zitten tijdens een meeting toch? ook met een goede camera ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
dank jullie wel voor deze tips hier kan ik zeker iets mee!

Ik zit niet helemaal in het donker, maar de camera die ik nu heb maakt het beeld met niet natuurlijk licht heel wit. En zonder lamp blijft het te donker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben zelf erg tevreden over de Logitech C920. Ooit gekocht omdat ik een full HD cam nodig had i.v.m. een examen. Maar voor meetings is het ding ook briljant. Zelfs met weinig licht is het nog prima te doen.

En zelfs de ingebouwde mic array werkt best aardig, al gebruik ik deze weinig i.v.m. de mic in de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
De reviews schrijven dat de geluidskwaliteit juist erg slecht is. Heb je dit ook ondervonden?

De microfoon moet wel een beetje in orde zijn, kan moeilijk met een headset op gaan zitten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet moeilijk doen, gewoon Logitech C920 of C925e. Perfecte camera en goed betaalbaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:06
Zomaar iemand schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:03:
Ik zit niet helemaal in het donker, maar de camera die ik nu heb maakt het beeld met niet natuurlijk licht heel wit. En zonder lamp blijft het te donker.
Mocht je nog een goedkope lamp erbij willen hebben dan is dit STÄNKREGN Led-ringlamp een oplossing.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
thanks!

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Lenovo 500 FHD, de logitec cams zijn haast neit te krijgen in Spanje, of je moet het via amazon willen bestellen, maar dan zit je weer met garantie en leverings problematiek.

[ Voor 93% gewijzigd door Zomaar iemand op 09-07-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:06
Is Amazon zo erg in Spanje? In Nederland vindt ik Amazon juist heel makkelijk met het retour en garantie beleid. Er is toch ook een Amazon.es ?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
In Nederland werkt het inderdaad prima, daar werk ik er ook regelmatig mee, maar in de regio waar ik woon, maken ze er een zooitje van. Pakketjes raken kwijt/worden nooit bezorgd. Adressen kunnen ze niet vinden. Terwijl websites als Google maps er total geen probleem mee hebben.
En dan je gelijk krijgen bij Amazone spanje is echt verschrikkelijk. Ze durven bewijs te vragen dat iets niet is bezorgd of dat een bepaald apparaat het niet doet.
Amazon.es is niet per definitie slecht hoor, ze zijn heel groot in Spanje en vooral in de grote steden doen ze het heel goed, maar de verhalen zijn bij de kleinere steden heel wisselend. Maar als het goed gaat is het prima hoor, maar als je een probleem hebt, is het moeilijk en tijdrovend om je gelijk te krijgen.
Wat dan weer het positief is voor de kleinere ondernemers met echte winkels.
Pagina: 1