Dark Mode in cookiemuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:11
Hoewel ik eigenlijk vind dat het ding geen aandacht en onderhoud verdient, omdat het zo snel mogelijk bij het grofvuil gezet moet worden, besef ik dat het lang wachten kan zijn op ingrijpen van de toezichthouder of het tot inkeer komen van DPG. Hierbij dus toch een kleine suggestie ter verbetering van de gebruikservaring van de cookiemuur.

De website van Tweakers heeft sinds enige tijd een mooie dark mode, die je niet alleen handmatig kan instellen, maar die zelfs netjes de systeeminstellingen van de gebruiker volgt. Daardoor krijgen zelfs gebruikers die altijd automatisch cookies verwijderen netjes de modus van hun voorkeur, ook voordat ze zijn ingelogd. Dank daarvoor, het is vast veel werk geweest en ziet er prachtig uit!

Helaas (om zoveel redenen...) is er nu de cookiemuur. Elke keer als ik 's avonds, als het langzaam donker begint te worden en mijn ogen niet meer zijn ingesteld op fel licht, op mijn mobiel Tweakers open krijg ik eerst die verblindend witte muur te zien. Zou het mogelijk zijn ook voor de cookiemuur een dark mode te implementeren, die netjes de systeemintellingen van de gebruiker volgt?

Ik begrijp dat jullie met deze cookiemuur een websiteonderdeel hebben waar de eigen devs van Tweakers niet echt aan kunnen sleutelen. De komst van de cookiemuur is daarmee voor jullie vast net zo frustrerend als voor de bezoekers. Wellicht hebben jullie echter een manier om het UX-team van DPG te bereiken dat verantwoordelijk is voor het uiterlijk van deze muur en kunnen jullie vragen of ze, tussen het bedenken van dark patterns door, even tijd hebben voor het maken van een dark mode? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:57

ikloon

Product Owner
thomas_n schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:32:
Wellicht hebben jullie echter een manier om het UX-team van DPG te bereiken dat verantwoordelijk is voor het uiterlijk van deze muur en kunnen jullie vragen of ze, tussen het bedenken van dark patterns door, even tijd hebben voor het maken van een dark mode? ;)
De DPG collega's die hierover gaan zijn op de hoogte van deze wens. Maar of en wanneer dit komt, daar kan ik nu niks concreets over zeggen.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)