Excel filteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groetjesliz
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-07-2024
Hi allemaal!

In Excel heb ik een vraag betreft filteren, hieronder een voorbeeld.
Wat ik eigenlijk wil is wanneer ik onderwerp filter op 'bier', dat ik bij specifiek 'Grolsch' en 'Heineken' kan filteren. En wanneer ik dan 'Heineken' heb gefilterd, ik dan 'frikandel' kan filteren.

Is hier een optie voor in Excel?

Bedankt alvast! }:O

. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYMce8b_up9PPyts0XCcXSnaY9o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rLcEG9LCmQ7pkhLWIixHLHGd.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-05 17:23
Kun je niet beter een dropdown menu maken dan? Met filteren zullen er altijd opties verdwijnen als ze op dezelfde regel staan als bv. wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:14

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

@groetjesliz Ja, dat kan wel, dat heet geadvanceerd filteren, echter dat is wel iets complexer dan gebruik kunnen maken van de pijltjesknoppen die alleen goed zijn door alleen te filteren op de specifieke kolom en heeft als nadeel wat @sanger1981 al opnoemt.

Filteren met geavanceerde criteria - Microsoft Ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:41

g0tanks

Moderator CSA
Wat is het doel? Als we dat weten kunnen we beter meedenken.

Volgens mij probeer je nu iets op een moeilijke manier te doen, of Excel te gebruiken voor iets waarvoor het niet geschikt is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futurecrawler
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-05 19:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoTioa6bt6gMgYZfj9A5yYHS188=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rmC4oOl4NDlVJKqdZRoe6vF2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
En wanneer ik dan 'Heineken' heb gefilterd, ik dan 'frikandel' kan filteren.
Dat kan nu toch? je kan toch filteren op Heineken, en dan alle Heineken inzien met een Frikandel?

T.Net Creality 3D Printer Discord

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
De oplossing waar sanger1981 aan denkt, lijkt mij de beste.
Afhankelijke keuzelijsten maken heet dat. Als je zoekt op internet vindt je talrijke voorbeelden.
Pagina: 1