Bitvavo phishing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHatter
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-05 08:49
Een paar dagen nadat ik een Bitvavo account had aangemaakt kreeg ik Phishing smsjes op mijn prive mobiele nummer die verder geheim is en alleen voor bankzaken gebruikt word.

Gemeld bij Bitvavo en nu een paar dagen later krijgt iedereen dit waarschuwings malitje:

Er is een toename in frauduleuze SMS-berichten (ook wel bekend als smishing) gericht op Bitvavo-gebruikers. Om je account te beschermen is het belangrijk dat je het verschil kunt herkennen tussen een echte SMS van Bitvavo en een frauduleuze SMS.

Hoe kunnen mensen zich 'richten' op Bitvavo gebruikers? Dan is er toch weer een data lek of mis ik iets?
Je zou bijna zeggen dat Bitvavo zelf deze gegevens lekt... Ik krijg nooit spam of smishing berichtjes op dit specifieke mobiele nummer en precies een paar dagen nadat ik een account aanmaak krijg ik heel specifiek Bitvavo gerichte smishing op dit nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:56
Hier hetzelfde probleem incl. zogenaamde telefoontjes van deze partij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 13:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Weet je zeker dat je op de juiste bitvavo site een account hebt aangemaakt? :+

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat klinkt inderdaad als een datalek. Zoiets is alleen erg lastig hard te maken; en ook makkelijk te ontkennen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tja exchanges willen wel eens lekken. Kijk het nieuws de afgelopen jaren maar. ;)

Verder heb je nog kans dat corrupte medewerkers data verkopen (wellicht hebben ze geen goede auditing of is persoon al ontslagen), je nummer kan in een andere breach zitten en Bitvavo was toevallig het onderwerp deze spamrun in NL, men kan hele nummerblokken vol spammen met Bitvavo phishing, etc.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHatter
sh4d0wman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:40:
Tja exchanges willen wel eens lekken. Kijk het nieuws de afgelopen jaren maar. ;)

Verder heb je nog kans dat corrupte medewerkers data verkopen (wellicht hebben ze geen goede auditing of is persoon al ontslagen), je nummer kan in een andere breach zitten en Bitvavo was toevallig het onderwerp deze spamrun in NL, men kan hele nummerblokken vol spammen met Bitvavo phishing, etc.
Eens, al gebruik ik dit telefoon nummer echt bijna nergens anders dus de kans dat het in een andere breach zit is vrijwijl nihil.. En het is super toevallig dat precies een paar dagen nadat ik een Bitvavo account aanmaak ik alleen Bitvavo spam smsjes krijg, en ik geloof niet in toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-04 12:26
Wanneer heb je je account precies aangemaakt? Er is recent wel een datalek geweest:
nieuws: Cryptohandelsplatform Bitvavo meldt datalek bij 'beperkte groep gebru...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHatter
maie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:35:
Wanneer heb je je account precies aangemaakt? Er is recent wel een datalek geweest:
nieuws: Cryptohandelsplatform Bitvavo meldt datalek bij 'beperkte groep gebru...
2 weken terug, dus na dit lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Krijg ineens een SMS dat ik bij Bitvavo ben ingelogd vanuit Parijs, en moet ik 020 809 5665 gaan bellen.

Heb nooit iets met Bitvavo gedaan.

Moet ik fraud@bitvavo.com maar even mailen?

Edit: geblokkeerd en spam gemeld.

[ Voor 22% gewijzigd door SkyStreaker op 09-07-2024 18:03 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hmm in het crypto-topic ook weer iemand met een phising sms van bitvavo nadat MFA werd ingeschakeld en na het datalek.

Dus men heeft de beveiliging/processen niet op orde (auditing/privs) of verkoopt de data aan derden.... Er lijkt in ieder geval weinig gedaan te worden met phishing meldingen.

Ik zou een andere exchange kiezen en/of eigen wallet.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik kreeg ook een phishing sms. Toen gemeld en nu kan ik geen funds opnemen totdat ik een instelling hebt gewijzigd waar ze in elke sms en email een code meegeven die ik heb ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:47
Afgelopen 2 weken ben ik door 3 verschillende 06 nummers gebeld. Alle 3 kwamen uit op mijn voicemail, en alle ging over vreemde activiteiten op mijn Bitvavo account met het verzoek om iets in te toetsen zodat ik een medewerker aan de telefoon zou krijgen.

Zal het vanavond melden op het fraude mailadres van Bitvavo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Net ook gebeld door iemand van "blockchain", geen idee waar dit over ging maar heb gewoon opgehangen.

Paar weken geleden ook een sms gehad van Bitfavo omdat mijn telefoonnummer veranderd zou zijn: "klik hier om te checken". Niet gedaan maar gewoon in mijn account gekeken alles klopte dus nog.
Pagina: 1