Vibradorm bedmotor voedingseenheid stuk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccollet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-02 16:23
Mijn moeder heeft een bed met een Vibradorm Bedmotor. De voeding bestaat uit een groot apparaat dat meerdere spanningen levert. De adapter van 230VA naar 24V heeft een interne breuk. Ik heb de kabel doorgeknipt en zie daar een aantal aders lopen die waarschijnlijk verschillende spanningen leveren. Heeft iemand een idee hoe ik de pinout van deze kabel kan vaststellen? Mijn eerste idee is om de aders van de adapter uit te lezen met een spanningsmeter. Op basis daarvan zou ik dan een standaard 230 voeding kunnen opsplitsen naar verschillende adapters om te komen tot juiste voeding op de diverse aders. Wordt wel een flinke installatie maar een nieuwe bedmotor is kostbaarder. Iemand een beter idee?

P.s het model is VPS08-12/24-85VA-NFS-EU met artikelnummer 63.811.003

De ingang is 230V 85Watt zo te zien. De uitgang is volgens mij dan 230vac, 24vdc en 12vdc.

Bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:49
Als de output 230 24 12 is, heb je geluk.
24 en 12 kan je laten genereren door 1 adapter, de 230V is gewoon origineel uit stopcontact.

Waarschijnlijk werkt de huidige adapter ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccollet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-02 16:23
Ja ik denk ook dat dat het is. Alleen moet ik dan nog achterhalen wat de pinout is...daarvoor kan ik wellicht de bestaande adapter die wat cranky is nog wel doormeten

Dankjewel voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argus Clou
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-10-2024
Ha @mccollet heb je inmiddels een oplossing hiervoor gevonden?
Ik heb zo'n adapter nodig. Nergens te krijgen zo lijkt het. Misschienhad jij succes? Dank!