Waar vind ik een langere ATX stroom kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Bij voorbaat sorry als ik de verkeerde term gebruik, ik ben hier niet goed in thuis.

Mijn huidige ATX power cable (34cm, zie plaatje), rijkt met veel moeite vanaf mijn PSU naar de poort op het moederbord.

Echter kan ik nergens online een langere kabel vinden, of sowieso eigenlijk veel alternatieven at all.

Zoek ik op de verkeerde term of is er gewoon weinig te koop? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCdNef1GwRifUPfcClI1HqKVg5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzHLiybqlRfccDqhdeR8Eg1R.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Ammun op 08-07-2024 22:18)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:49

Wildfire

Joy to the world!

Ammun schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Goed om te weten. Ik dacht nu de kabel te gebruiken van de vorige psu (Corsair SF450) omdat deze net iets langer is waardoor het wel lukt.

Moet ik dit absoluut niet doen?
Nee, aan de kant van de voeding zijn de aansluitingen niet gestandariseerd en kan er dus iets goed fout gaan als je dat probeert.

Pak gewoon een verlengkabel zoals bijvoorbeeld deze:

Akasa FLEXA 24-pins ATX verlengkabel 0.4m
Afbeeldingslocatie: https://www.megekko.nl/productimg/148082/1_Akasa-FLEXA-24-pins-ATX-verlengkabel-0-4m.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 08-07-2024 21:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Welke voeding gaat het over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Rannasha

Does not compute.

Als je zoekt op "ATX 24 pin extension cable" (of verleng kabel, als je het in het Nederlands probeert), dan moet je een heel eind komen. Misschien niet de goedkoopste versie kopen, maar eentje van een degelijk merk, omdat er toch best wat stroom doorheen gaat.

edit: Als je een modulaire PSU hebt, dan kun je ook de gehele kabel vervangen i.p.v. een verlengkabel te kopen. Maar je moet wel heel erg opletten dat je een kabel koopt die compatibel is met jouw merk en model PSU, want de pin-configuratie van modulaire kabels is niet gestandaardiseerd en kan verschillen van merk tot merk en zelfs van model tot model.

[ Voor 40% gewijzigd door Rannasha op 08-07-2024 21:11 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:53
Welke voeding, moederbord en behuizing heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Uszka schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:11:
Welke voeding, moederbord en behuizing heb je?
Cooler Master SFX 850V Gold, Gigabyte X570 Aorus Pro WiFi en Fractal Design Define Nano S ITX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Rannasha schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:10:
Als je zoekt op "ATX 24 pin extension cable" (of verleng kabel, als je het in het Nederlands probeert), dan moet je een heel eind komen. Misschien niet de goedkoopste versie kopen, maar eentje van een degelijk merk, omdat er toch best wat stroom doorheen gaat.

edit: Als je een modulaire PSU hebt, dan kun je ook de gehele kabel vervangen i.p.v. een verlengkabel te kopen. Maar je moet wel heel erg opletten dat je een kabel koopt die compatibel is met jouw merk en model PSU, want de pin-configuratie van modulaire kabels is niet gestandaardiseerd en kan verschillen van merk tot merk en zelfs van model tot model.
Goed om te weten. Ik dacht nu de kabel te gebruiken van de vorige psu (Corsair SF450) omdat deze net iets langer is waardoor het wel lukt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ammun schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Nee, aan de kant van de voeding zijn de aansluitingen niet gestandariseerd en kan er dus iets goed fout gaan als je dat probeert.

Afbeeldingslocatie: https://www.megekko.nl/productimg/148082/1_Akasa-FLEXA-24-pins-ATX-verlengkabel-0-4m.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 08-07-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Wildfire schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:22:
[...]

[Afbeelding]
Dank!

Is deze in principe ook goed?

https://www.megekko.nl/pr...n-verlengkabel-Zwart-30CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waarom een SFX voeding gekocht als er ook ATX in past?

Een extension kan een opolossing zijn maar geven soms problemen door slecht contact/hoge weerstand van de extra connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Uszka schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:41:
Waarom een SFX voeding gekocht als er ook ATX in past?

Een extension kan een opolossing zijn maar geven soms problemen door slecht contact/hoge weerstand van de extra connectors.
Omdat een ATX voeding één van de GPU fans compleet zou blokkeren. Nu zit er nog een wat ruimte tussen.

En ik moet wat want de kabel die erbij kwam rijkt gewoon niet

[ Voor 7% gewijzigd door Ammun op 08-07-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Heb je de Cooler Master net nieuw gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Uszka schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:02:
Heb je de Cooler Master net nieuw gekocht?
2e hands. Ik had hiervoor een case waar geen atx voeding in pastte. Kocht later een grotere case, zette de sfx voeding gewoon over. Nu heb ik met een nieuwe gpu gekocht en deze is zo dik, dat een ATX voeding wel zou passen, maar de airflow van de kaart dus aardig zou kunnen hinderen. Vandaar dat ik een andere sfx psu heb gekocht (een sterkere psu was nodig ivm de nieuwe kaart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Als 30cm verlenging voldoende is, zeker.

Pagina: 1