Hoi allemaal,
Na 8 jaar begin ik te merken dat mijn oude computer toch wat kuren begint te tonen en is het tijd voor een nieuw systeem. Destijds heb ik als scholier met beperkt budget zelf het volgende systeem samengesteld:
Ik begin te merken dat met het huidige systeem moderne spellen zoals Helldivers, Battlefield of Elden Ring vaak haperen. Ook zou ik graag de grafische instellingen gewoon wat hoger willen zetten zonder dat de fps ineens de afgrond in duikt. Daarnaast gaat door het gebruik aan een SSD alles best traag en is 8GB ram ook niet meer toereikend om naast het spel chrome open te hebben staan. Daarom is mijn oog gevallen op het 1440p systeem in de BBG van mei (met 2 aanpassingen).
Ik heb Lexar NM790 SSD vervangen door een Samsung, ik voel me namelijk toch iets comfortabeler met een bekende naam op dit gebied. Zeker omdat ik ook van plan ben om te werken en gevoelige informatie op deze PC te zetten. Daarnaast heb ik een behuizing van Be Quiet gekozen ipv de Chieftec Apex Air. Ik vind een closed systeem mooier, en heb bovendien erg veel last van stof in mijn verouderd studentenhuis. Ik heb daarom eigenlijk 4 vragen aan jullie:
1. Blijft te temperatuur bij het spelen van grafisch intensieve games nog acceptabel met de Be Quiet?
2. Is er nog iets wat het waard is om aangepast te worden als ik 1350 euro budget heb in plaats van 1250?
3. Is er nog iets in mijn oude systeem wat het waard is om meegenomen te worden naar het nieuwe?
Bij voorbaat bedankt voor het antwoorden en helpen!
Na 8 jaar begin ik te merken dat mijn oude computer toch wat kuren begint te tonen en is het tijd voor een nieuw systeem. Destijds heb ik als scholier met beperkt budget zelf het volgende systeem samengesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VG5-W Groen | € 0,- | € 0,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Antec VPF Series 550W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 44,90 |
Ik begin te merken dat met het huidige systeem moderne spellen zoals Helldivers, Battlefield of Elden Ring vaak haperen. Ook zou ik graag de grafische instellingen gewoon wat hoger willen zetten zonder dat de fps ineens de afgrond in duikt. Daarnaast gaat door het gebruik aan een SSD alles best traag en is 8GB ram ook niet meer toereikend om naast het spel chrome open te hebben staan. Daarom is mijn oog gevallen op het 1440p systeem in de BBG van mei (met 2 aanpassingen).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 125,24 | € 125,24 |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7700 XT 12GB GDDR6 | € 462,95 | € 462,95 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 73,11 | € 73,11 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 114,99 | € 114,99 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 94,23 | € 94,23 |
1 | SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 166,99 | € 166,99 |
Totaal | € 1.247,40 |
Ik heb Lexar NM790 SSD vervangen door een Samsung, ik voel me namelijk toch iets comfortabeler met een bekende naam op dit gebied. Zeker omdat ik ook van plan ben om te werken en gevoelige informatie op deze PC te zetten. Daarnaast heb ik een behuizing van Be Quiet gekozen ipv de Chieftec Apex Air. Ik vind een closed systeem mooier, en heb bovendien erg veel last van stof in mijn verouderd studentenhuis. Ik heb daarom eigenlijk 4 vragen aan jullie:
1. Blijft te temperatuur bij het spelen van grafisch intensieve games nog acceptabel met de Be Quiet?
2. Is er nog iets wat het waard is om aangepast te worden als ik 1350 euro budget heb in plaats van 1250?
3. Is er nog iets in mijn oude systeem wat het waard is om meegenomen te worden naar het nieuwe?
Bij voorbaat bedankt voor het antwoorden en helpen!