Aparte mesh oitdoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Beste Tweakers,

Graag wil ik het volgende weten.

Ik heb een MESH-netwerk (Deco M4). Ik heb een kabel getrokken van de meterkast, via kruipruimte naar de woonkamer en daar de hoofd MESH unit neer gezet. Vanuit daar loopt ie via een oude COAX leiding naar boven.

Afgelopen weekend heb ik electra in de tuin aangelegd en tegelijk vanuit de meterkast een UTP kabel getrokken naar buiten. Ik wil buiten dus mijn wifi versterken.

Nu kan ik deze dus niet op de bestaande MESH aansluiten (in ieder geval niet bedraad).

1. Kan ik voor buiten (bijvoorbeeld met de DECO Focus outdoor) een aparte MESH maken?; of

2. kan ik de XC50 draadloos op het bestaande MESH-netwerk aansluiten; of

3. Is er nog een andere, betere alternatief?

Ik lees graag van jullie. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:16
Als je je deco in al mode zet en een switxh in de meterkast, dan kun je de node toevoegen aan je bestaande netwerk :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
Dus de Deco voor buiten hoeft niet achter de hoofd unit te zitten van de Deco? Deco staat nu in AP-mode. Kwestie van Switch in de meterkast, de kabel naar buiten er op aansluiten en de kabel die naar de eerste Deco loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Jup

even verifieren in de app hij de nodes inderdaad correct ziet als bekabeld aangesloten (Signaalbron ethernet oid heet dat geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
Ok, thanks voor je reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_1980
laurens0619 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:26:
Jup

even verifieren in de app hij de nodes inderdaad correct ziet als bekabeld aangesloten (Signaalbron ethernet oid heet dat geloof ik)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgBofR-5OPddUlhGj-ysvg-MGpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/buxu9HiizQel6sd3oApMNJNP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar volgens dit plaatje zou jouw optie niet kunnen, toch? Of werkt dit in AP modus wel? Dan heb ik dus in de meterkast kast een switch die naar 2 deco's leidt (eentje binnen en buiten) en eentje bedraad gekoppeld aan de Deco binnen die naar de Deco boven gaat...

[ Voor 12% gewijzigd door Remco_1980 op 18-08-2024 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Klopt moet in ap mode

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25c82HM89w5wSM_V3J0QW1S1q48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3uhaZEanlQa4A3EOB4PyQjmt.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1