(Horeca) Coca Cola koelkast wordt warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 15:32
Mijn vraag:

Hi allen, ik heb hier geen verstand van. Dus excuses voor onjuiste benamingen en dergelijke.

We hebben een tijdje geleden via MP een koelkast gekocht om tijdelijk te gebruiken rond mijn dochters verjaardag.

Dit is een professionele horeca koelkast met Coca Cola branding. Volgens het type plaatje is het een Frigorex van het type Count. Expr.

Op internet bar weinig over te vinden, ook geen service manual oid.

Zodra we de koeling aanzetten wordt deze goed koud van binnen en dat blijft ook zo. Maar, na 5/6 uur wordt deze van binnen warm en circuleert dan binnenin alleen maar warme lucht. Als we de stekker eruit halen, uurtje laten staan en weer aanzetten herhaalt bovenstaand zich.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUpjtUOnp4A7kuW4_M--XhGL7hY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GvwoZV4ZUDb2vcGQ2WgGKDMb.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKVCBB5DV6cx_dq3ZsGzeCP9kjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yo3IbQYdVB5puPFal2jGfU9Q.jpg?f=user_large

(Foto's geleend van een veilingsite, is wel hetzelfde type en model)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals gezegd kan ik eigenlijk weinig vinden op internet, over dit type helemaal. Ook kom ik niet veel tegen die dezelfde symptomen hebben (Meerdere uren goed werken > Warm worden > "Resetten" > Repeat).

Voor en achterkant losgehaald, daar kun je makkelijk bij de "internals" komen. Stofvrij gemaakt (zat al bijna geen stof in) en gekeken naar duidelijke sporen van lekkage oid. maar niets gevonden. Qua geluidsproductie ook niets geks, fan werkt gewoon.