MacBook Pro 2021 M1 Pro - vertikale lijnen in display

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Helaas, ineens zie ik vanmiddag een aantal verticale lijnen tevoorschijn komen op m'n MacBook Pro M1 Pro uit 2021. De laptop is niet gevallen, dit gebeurde spontaan. Het vreemde is dat als ik druk uitoefen op een bepaalde plek, dan is het eventjes weg (zie foto twee, ik zet druk naar onderen).

Het is dus een hardwarefout. Doordat het even is opgelost als ik druk erop leg, suggereer het dat het een kabelt is (flexcable?). Zou het kunnen zijn dat ik hem gewoon moet openschroeven een kabel moet aandrukken ofzo? Of heeft dit allemaal geen zin, en moet er een nieuwe display assemly op? Tips en ervaringen welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca7LQlYJ6QaygkyyXYkcF2QcPk0=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mBNdquzfqoKtGnMgqJEm7KnC.gif?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYtfNqpiyGUGUAXiX9fXZJ_CDOM=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uWtSjjDnny3COX9TUO3ETqeh.gif?f=fotoalbum_medium

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit valt toch onder conformiteit? Dit is niet conform en moet de verkopende partij voor je oplossen, kosteloos. Dat wordt aandringen, poot stijf houden, je rechten en plichten kennen en de verkopende partij de kans geven dit netjes op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
sypie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:40:
Dit valt toch onder conformiteit? Dit is niet conform en moet de verkopende partij voor je oplossen, kosteloos. Dat wordt aandringen, poot stijf houden, je rechten en plichten kennen en de verkopende partij de kans geven dit netjes op te lossen.
Ik heb het zakelijk gekocht, dan beschermt de Nederlandse wet je hierin helaas niet. Dus betalen is OK, maar ik zoek naar de meest handige manier.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:31
kamerplant schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:53:
[...]

Ik heb het zakelijk gekocht, dan beschermt de Nederlandse wet je hierin helaas niet. Dus betalen is OK, maar ik zoek naar de meest handige manier.
In dat geval kun je een diagnose laten uitvoeren door een partij met verstand. Die kunnen het je a-la-minute vertellen. Of Apple de juiste partij is vind ik lastig te zeggen. Vanuit ervaring concluderen ze zonder moeite dat er een nieuw scherm op moet.

Je verhaal over de flexcable klinkt logisch en de kans is groot dat dit ook de oorzaak is. De flexcable zit in de display assembly en is lastig te repareren. Meestal dus een nieuwe assembly, kost best wat.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-10-2024

KarlHungus

I fix the cable.

Ik ben voor een hardware issue poosje terug contact gezocht met Phonelab in Rotterdam, en een connector vast laten zetten voor paar tientjes. Misschien zit ie ook bij jou in de buurt?

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Het was bij mij echt de display zelf, bleek. Nieuwe display erop, €1080 euro verder. Nouja het is in ieder geval goed opgelost nu.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kamerplant schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:53:
Het was bij mij echt de display zelf, bleek. Nieuwe display erop, €1080 euro verder. Nouja het is in ieder geval goed opgelost nu.
Wat een geld, had dan een 2024 model gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
magnifor schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Wat een geld, had dan een 2024 model gekocht.
€3500 is toch meer dan € 1000 :D. En duurzaamheid enzo

[ Voor 21% gewijzigd door kamerplant op 17-07-2024 22:22 ]

🌞🍃

Pagina: 1