Hulp bij verbouwingsspecificatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizas1995
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Hi,

Wij hebben net een nieuw huis gekocht en willen graag de keuken verplaatsen naar de woonkamer, een derde slaapkamer creëren en een nieuwe keuken laten plaatsen. We willen hiervoor een bouwdepot van €20.000 aanvragen. Ik heb nu staan in de verbouwingsspecificatie bij Keuken: Verplaatsen keuken naar woonkamer, creëren derde slaapkamer en plaatsen geheel nieuwe keuken. Bedrag: €20.000,-

Heb ik 'm dan op de juiste manier ingevuld? Of valt "Creëren derde slaapkamer" beter onder Vloeren, wanden en plafonds en kan ik hier nog het beste "Plaatsing gipswand tussen keuken en woonkamer en leggen nieuwe vloer". Hoeveel van het budget kan ik daar dan het beste neerzetten in het geval dat ik het splits?

Dank voor jullie hulp!

Groet,
Liza

Beste antwoord (via lizas1995 op 09-07-2024 09:03)

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:46
Ik zou onder keuken zetten: verplaatsen leidingwerk en elektra + plaatsen nieuwe keuken
Onder vloeren, wanden in plafonds inderdaad wat je zelf al aangaf.

Bij twijfel kun je dit trouwens ook altijd nog even bij je hypotheekadviseur wegleggen, die weten dit las het goed is ook wel :)

Is het totaalbudget €20k of gaan jullie ook nog spaargeld inleggen voor de verbouwing?
M.b.t. het splitsen, doen jullie ook dingen zelf of laten jullie alle werkzaamheden uitvoeren?

"Hodor"- Hodor

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:46
Ik zou onder keuken zetten: verplaatsen leidingwerk en elektra + plaatsen nieuwe keuken
Onder vloeren, wanden in plafonds inderdaad wat je zelf al aangaf.

Bij twijfel kun je dit trouwens ook altijd nog even bij je hypotheekadviseur wegleggen, die weten dit las het goed is ook wel :)

Is het totaalbudget €20k of gaan jullie ook nog spaargeld inleggen voor de verbouwing?
M.b.t. het splitsen, doen jullie ook dingen zelf of laten jullie alle werkzaamheden uitvoeren?

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Qua omschrijving lijkt me dat prima alleen voor 20k wordt dat ambitieus. Misschien als je alles zelf doet en ergens een demo keuken koopt.

[ Voor 39% gewijzigd door Sethro op 09-07-2024 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-10 06:25
Sethro schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:53:
Qua omschrijving lijkt me dat prima alleen voor 20k wordt dat ambitieus. Misschien als je alles zelf doet en ergens een demo keuken koopt.
Het gaat dan ook om een bouwdepot. Op = op. De rest zal met eigen middelen gefinancierd moeten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door emot op 09-07-2024 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
emot schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Het gaat dan ook om een bouwdepot. Op = op. De rest zal met eigen middelen gefinancierd moeten worden.
Behalve dat een hypotheekverstrekker dan wel de keuken af wil zien. Ze financieren op basis van dat er straks een afgewerkte keuken in het huis zit die een x procent van de waarde aan waardevermeerdering betekent voor het onderpand. Als jij geen verdere reserves aantoont en dit alles voor 20k wil doen ga je ongetwijfeld vragen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
Het is ook een beetje afhankelijk van je hypotheekverstrekker. Wij hadden er een (Lloyds) die was heel makkelijk. Specificatie van 20k verdeeld over 6 posten of zo. Daarna gewoon alle bonnetjes ingeleverd en niet meer naar de specificaties gekeken. Één enkele keer iets terug gekregen, toen zat er ook gereedschap bij.
Een of twee van de posten is zelfs helemaal niets van ingeleverd en gewoon verdeeld over de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
pagani schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:01:
[...]

Behalve dat een hypotheekverstrekker dan wel de keuken af wil zien. Ze financieren op basis van dat er straks een afgewerkte keuken in het huis zit die een x procent van de waarde aan waardevermeerdering betekent voor het onderpand. Als jij geen verdere reserves aantoont en dit alles voor 20k wil doen ga je ongetwijfeld vragen krijgen.
Ik neem aan dat TS dit zelf ook wil. De derde slaapkamer en de nieuwe woonkamer zullen ook gefinancierd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:14
pagani schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:01:
[...]

De hypotheekverstrekker wil die 20k verantwoord zien. Want dat leen je (extra).
Het is niet dat ze willen zien dat het onderpand straks, laten we zeggen, 50k meer waard is omdat een verbouwing eigenlijk 50k zou moeten kosten.

Bij de verbouwingsspecificatie hoort vaak ook een voor/na taxatie om eea te onderbouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 09-07-2024 10:06 ]

Pagina: 1