Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21
Mijn kind heeft een android telefoon en krijgt nu de melding dat haar google opslag bijna vol zit.
Voor mijn eigen account kan ik dit via https://one.google.com/storage inzien waar de grootste files zitten en zo de opslag opschonen. Maar ingelogd op het account van mijn kind , geeft dezelfde link een foutmelding.
Omdat dit account familie 'managed' is, kan ze geen opslag beheer uitvoeren.
Na een avondje googelen nog geen oplossing gevonden, maar het is wel duidelijk dat we niet de enige zijn die hier tegenaan lopen.
Google stuurt erop aan om opslagruimte te kopen, maar dat is niet de bedoeling...
Heeft iemand een oplossing gevonden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

De Nelis

en anders maar niet...

Het lijkt een Google Family account te zijn, dus beheerd door degene die deze op gezet heeft, opslag word ventraal geregeld onder Google One zo te zien: https://families.google/families/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgHch4MuGcO6lQthiYjmhCntF1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ykvITI5noRpsnXLnIiqgesl.jpg?f=fotoalbum_large

Maar als de opslag vol is dan zal ze op moeten ruimen of er zal meer opslag aangeschaft moeten worden, dat is meestal hoe Google etc. werken met hun cloudopslag.

[ Voor 80% gewijzigd door De Nelis op 08-07-2024 17:50 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
Helaas, via de family account kan je alleen extra opslag toewijzen aan je kind ( als je die eerst koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

De Nelis

en anders maar niet...

stroom schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:48:
Helaas, via de family account kan je alleen extra opslag toewijzen aan je kind ( als je die eerst koopt).
Ja zoveelste edit gedaan he, normaliter zul je meer opslag moeten kopen. Opruimen zal op het device gedaan moeten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door De Nelis op 08-07-2024 17:52 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 18:36
stroom schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:29:
Mijn kind heeft een android telefoon en krijgt nu de melding dat haar google opslag bijna vol zit.
Voor mijn eigen account kan ik dit via https://one.google.com/storage inzien waar de grootste files zitten en zo de opslag opschonen. Maar ingelogd op het account van mijn kind , geeft dezelfde link een foutmelding.
Omdat dit account familie 'managed' is, kan ze geen opslag beheer uitvoeren.
Na een avondje googelen nog geen oplossing gevonden, maar het is wel duidelijk dat we niet de enige zijn die hier tegenaan lopen.
Google stuurt erop aan om opslagruimte te kopen, maar dat is niet de bedoeling...
Heeft iemand een oplossing gevonden hiervoor?
Ik heb geen oplossing voor je maar ik heb exact hetzelfde, om gek van te worden, ik ben dus niet in staat de opslag van een account van een kind te beheren……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:59
Google family is op een aantal plekken gewoon niet af. Ik heb bij meerdere apps gedoe gehad. Dat ze geweigerd worden vanwege leeftijd. Of dat er een approval van mijn kant moet komen, dat vervolgens ook maar half werkt.

Het enige waar ik Google family voor gebruik is om apps te delen. Een makkelijke gedeelde agenda te hebben en nog wat zaken waar ik nu niet op kom. Ik overweeg serieus, als dat kan, om ze een volwassen account te geven en dan ben je van dit gedoe af...

Hier was ik nog niet tegenaan gelopen maar ze hebben nog voldoende opslag. Het enige wat ik kan vinden dat ik kan doen hier is via Google foto's die opruimen. Via Google drive kan je bestanden opruimen maar die hebben ze hier niet. Maar de backups e.d. kan ik zo te zien nergens opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
Dank voor de reacties, uiteindelijk is het gelukt om weer genoeg ruimte vrij te maken door in Google foto's zelf alle gemaakte video's te verwijderen. Geen handige manier gevonden om op grootte te sorteren bijvoorbeeld. Wel eerst alles gedownload voordat ik het op google verwijderd heb.
Pagina: 1