ik heb msi b550 tomahawk bios amd met een Ryzen 5 7500F 6-Core,nu wilde ik mijn Boot-time sneller maken want het duurt 1 minuut of zo,naar ik zie geen optie voor Fastboot in de Bios,iemand een idee?
Weet je 100% zeker dat je moederbord een B550 is en niet een B650? Want het zou bijzonder knap zijn om een Ryzen 7500F, wat AM5 is, in een AM4 socket te plaatsen. 
Maar zeg eerst even welke versie van je BIOS je hebt en als dat niet de laatste is, of je die al eens hebt bijgewerkt. Een boot tijd van 1 minuut lijkt erop dat het elke keer dat je je systeem start het geheugen weer aan het trainen is. Nieuwere BIOS versies zouden dat moeten verbeteren.
Er zijn ook mensen die hun systeem na het uitschakelen helemaal van het stroom halen door het stekkerblok uit te zetten. Als je dat ook doet, is het niet gek dat het systeem constant aan het trainen is.
Maar zeg eerst even welke versie van je BIOS je hebt en als dat niet de laatste is, of je die al eens hebt bijgewerkt. Een boot tijd van 1 minuut lijkt erop dat het elke keer dat je je systeem start het geheugen weer aan het trainen is. Nieuwere BIOS versies zouden dat moeten verbeteren.
Er zijn ook mensen die hun systeem na het uitschakelen helemaal van het stroom halen door het stekkerblok uit te zetten. Als je dat ook doet, is het niet gek dat het systeem constant aan het trainen is.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Sorry,je heb gelijk het is een B650 ,ik heb hem bijgewerkt met Msi Center daar na deet hij het weer goed.het opstarten gaat nu 27 sec dus ik ben tevreden,ik maakte me al een beetje zorgen omdat ik hem net 3 weken heb in dat ze geen Bios update daar in de winkel doen of dat Msi net in die 3 weken een Update hebben uitgerold
Bedankt,
Bedankt,
Tenzij je er naar vraagt en voor betaalt doen winkels niks met een bios.