[vakantie] "Onbeperkt" internet Frankrijk

Pagina: 1
Acties:
  • 5.495 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
We gaan met het gezin naar Frankrijk. De locatie heeft geen wifi en we hebben allemaal een vrij beperkt abonnement. Ik vroeg mij af wat de mogelijkheden zijn. Ik heb lang gegoogled naar een "onbeperkt" abonnementen in het buitenland, maar zover ik kan zien zit je dan meteen maandelijks vast aan hoge tarieven en heb je in het buitenland altijd behoorlijke beperkingen.

Een SIM in het buitenland is een mogelijkheid, maar met pre-paid-kaartje betaal je toch al snel 50 zo'n cent per MB. Met pubers, die louter videoberichten naar elkaar sturen, gaat het dan te hard.

Ik zag als alternatief nog myprivatehotspot.com, ik kan hier echter behoorlijk weinig ervaringen van vinden. Bovendien ziet de website er niet heel professioneel uit. Zij bieden een SIM voor 10 euro (te koop bij oa BOL) en vervolgens neem je per dag internet af. De kosten daarvoor zijn 5.99. Voor een weekje zou je dus met 50 euro klaar zijn.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande, of wellicht een alternatief. Ik dacht een extra mobieltje mee te nemen die als hotspot fungeert.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:11
HIer al eens gekeken: https://www.traveltomtom....repaid-sim-card-in-france

Of kijken of je je eigen abbonement tijdelijk omhoog kan zetten.

Misschien ook een optie om het gewoon te doen met de data die je hebt? Je vakantie wordt er niet minder leuk van. Maar dat is natuurlijk niet je vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 08-07-2024 16:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:06
Misschien gewoon effe beperkt internet? Zal even doorbijten worden de eerste dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik had twee maanden KPN Unlimited sim only, zo getined dat de maandwissel precies in het midden van de vakantie viel, hadden we 2 x 75 GB te verstoken. Dat was voor ons voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@Bartske Nog niet gekeken, dank ga ik doen!

@tlpeter
Met louter de bundel is voor mij en mijn partner prima te doen, de kinderen zijn er iets minder gelukkig mee. Niet perse omdat het internet onmisbaar is, maar het weer laat om zijn zachtst gezegd te wensen over.

@Beekforel
Ja alleen dan zit je weer vast aan hoge maandbedragen. Ik gebruik nu nog geen GB per maand. Ik heb een abonnement voor 5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:17

Bob Popcorn

Plop!

De meeste providers laten het gewoon toe dat je een maandje je bundle upgrade. Dat eens proberen?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op je mobiel kan je een extra esim laden, bijvoorbeeld via "International e-sim for travel". Je kunt misschien extra bundels aanschaffen, zoals @Bob Popcorn opperde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Bob Popcorn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:20:
De meeste providers laten het gewoon toe dat je een maandje je bundle upgrade. Dat eens proberen?
Das een goede, ik ben er denk ik al te laat mee, want mijn abonnement is 1 juli verlengd. Wellicht kan het nog met terugwerkende kracht. Ga ik nakijken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-07 17:39
<knip> Svp on topic blijven en moraliteit achterwege laten.

[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Haha dat gaan we wel doen. En nogmaals, voor mij en mijn partner geen probleem. Ik gebruik normaliter nog geen GB per maand. Maar de kroost zit midden in de pubertijd en bovendien gaat het zeer waarschijnlijk vooral veel regenen. Van mij mogen ze zich, naast alles wat we ondernemen, dan echt wel af en toe eventjes terugtrekken. Dit is overigens het eerste jaar dat ze überhaupt een telefoon hebben, dus ze zijn wel gewend zonder.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 00:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
https://prepaid-data-sim-...9rie_Free_YY_Go%E2%80%9D)

Kijk eens naar Free. Daar heb je 100-140 Gb voor 24,99 (kosten 1 maand +tientje voor de simkaart), daarna reduced speed. Of 29,95 voor 300 Gb per maand.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

fw10 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:19:
@Bartske Nog niet gekeken, dank ga ik doen!

@tlpeter
Met louter de bundel is voor mij en mijn partner prima te doen, de kinderen zijn er iets minder gelukkig mee. Niet perse omdat het internet onmisbaar is, maar het weer laat om zijn zachtst gezegd te wensen over.

@Beekforel
Ja alleen dan zit je weer vast aan hoge maandbedragen. Ik gebruik nu nog geen GB per maand. Ik heb een abonnement voor 5GB.
Is maandelijks opzegbaar. Kost je dan volgens mij ~30 euro per maand, dus 60 euro (moet je niet vergeten op te zeggen :+ ).

O dat kan niet op tegen wat @Oekiejoekie hierboven post...

[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 08-07-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Qwerty-273

Meukposter

Je kan natuurlijk (ouderwets) een tijdelijk prepaid sim van bijvoorbeeld Orange France, SFR France, Bouygues Telecom of Free Mobile France kopen in een telecom winkel, of een kiosk / tabakszaakje. Daar zit vaak al een behoorlijke bundel GBs bij. Die je als het nodig is kan bijladen.

Andere optie, is een e-sim zoals HolaFly, Alosim, Airalo, Nomad, etc. die neem je af voor een x aantal dagen met bepaalde limieten.

Maar laat ze dat lekker van hun eigen geld betalen, dan voelen ze ook of het überhaupt wel zo nodig is. Of dat ze die euro's liever aan iets anders uit geven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Beekforel schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Is maandelijks opzegbaar. Kost je dan volgens mij ~30 euro per maand, dus 60 euro (moet je niet vergeten op te zeggen :+ ).

O dat kan niet op tegen wat @Oekiejoekie hierboven post...
In Frankrijk moet je wel opletten als je een prepaid koopt: De meeste providers bieden prepaid aan zoals we dat ook in Nederland kennen (Je koopt een bundel, die is 15 of 30 dagen geldig, daarna verloopt hij).

De meeste Franse providers hebben ook prepaid-bundels die elke maand automatisch verlengd worden. De nieuwe bundel wordt dan automatisch afgeschreven van je creditcard. Dat wil je waarschijnlijk niet (tenzij je heel vaak in Frankrijk komt).

De twee opties heten:

Monthly rolling contract ("Pas de limite de validité")
One month only contract ("Valide 1 mois")

Je moet dus die "valide 1 mois" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een beetje zoals vroeger toen SMS'en goedkoop/gratis was binnen de landsgrenzen maar op vakantie lekker een halve euro per SMS'je kostte. Niet dat we dan stopten met SMS'en, maar het werden veel minder frequente en korte berichtjes.

Voor je kroost dan: overschakelen naar audioberichten of saaie tekst met plaatjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

franssie

Save the albatross

Je zou ook een Starlink kunnen huren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekiejoekie
franssie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:53:
Je zou ook een Starlink kunnen huren.
à 30 euro per dag / 210 euro per week ?Als je internet duurder is als de camping waar je staat, dan moet je je af gaan vragen wat er bij je fout gegaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

franssie

Save the albatross

Oekiejoekie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:14:
[...]

à 30 euro per dag / 210 euro per week ?Als je internet duurder is als de camping waar je staat, dan moet je je af gaan vragen wat er bij je fout gegaan is...
Dat is wel heel duur, v dat dat ik het goedkoper gezien had. Roaming is 59 per maand, schotel eenmalig 250 of350 dus daar verdient iemand lekker aan. Als ik wil neem ik mijn eigen schotel mee

Edit: als mensen dat ervoor betalen begin ik mijn eigen verhuurbedrijf zelfs. De aankoop heb je in twee maanden terug verdient :+

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 08-07-2024 18:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
quote van KPN:
Frankrijk: dezelfde tarieven als in Nederland
Jij kunt gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement zoals je gewend bent. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten.
https://www.kpn.com/mobie...buitenland/binnen-eu.html

Dit is hetzelfde bij andere providers, omdat alles binnen de EU is gelijkgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Beekforel schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:18:
Ik had twee maanden KPN Unlimited sim only, zo getined dat de maandwissel precies in het midden van de vakantie viel, hadden we 2 x 75 GB te verstoken. Dat was voor ons voldoende.
Dat mag ik hopen, lopen je kinderen de hele dag netflix te streamen of naar een schermpje te staren ofzo? Hoe krijg je het voor elkaar om 100GB+ te verstoken?

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 08-07-2024 22:35 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:24
Slasher schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:35:
[...]

Dat mag ik hopen, lopen je kinderen de hele dag netflix te streamen of naar een schermpje te staren ofzo? Hoe krijg je het voor elkaar om 100GB+ te verstoken?
Kwestie van vooraf een hoop series en films downloaden. Of zeg ik iets geks als ik streamen op vakantie zonder wifi overbodig vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Slasher schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:35:
[...]

Komen we lang niet aan. Maar toch gauw 15 GB per week ongeveer. Gebruiken het ook voor navigatie en Spotify en zelf ook af en toe iets via YouTube of NPO oid.
Ook backup van foto's komt er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:48
Bij welke pro idee zit je ? Ik kan namelijk een onbeperkt Europa a toveren voor 30 dagen voor 20 euro.

Dan ben je meteen klaar, en stopt vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maak je niet de illusie dat in Frankrijk net zo'n goed dekkend netwerk is als in Nederland. Huur liever een Starlink zodat je in ieder geval meer Internet waarschijnlijk hebt dan het mobiele netwerk.
Heb al bij diverse klanten dat men moet lopen om een beetje bereik te hebben, heb dan alleen over spraak maar nog geen data.

Neem maar voor de grap eens DAB radio, onderweg hadden we nog maar één station en de rest FM of AM.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

-tom-562

Oliesjeik

<knip> Niet behulpzaam, off-topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 00:21 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:31
il-Principe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:29:
quote van KPN:

[...]

https://www.kpn.com/mobie...buitenland/binnen-eu.html

Dit is hetzelfde bij andere providers, omdat alles binnen de EU is gelijkgetrokken.
Ja en nee. Ik heb Red Unlimited bij Vodafone maar heb wel een limiet in de EU van max 40 gb. Voordat ik Unlimited had werd mijn data verdubbeld door de Ziggo deal en ook daarmee had ik een strengere limiet voor EU.

Maar als je @fw10 zoals je zelf zegt zo weinig verbruikt dan is er niets aan de hand toch? Je hebt in principe gewoon een EU abbo... Zou me meer zorgen maken over de dekking daar :X Maar ook dat moeten de kinderen leren, niet alles is zoals in Nederland. Die van ons heeft een 40gb abbo maar als er geen dekking is heeft ie gewoon pech. Hij heeft alle kans om vóór vertrek al z'n Netflix/Youtube etc etc te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Streskip schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 01:51:
[...]Die van ons heeft een 40gb abbo maar als er geen dekking is heeft ie gewoon pech. Hij heeft alle kans om vóór vertrek al z'n Netflix/Youtube etc etc te downloaden.
Ouderwets! Als mijn kinderen geen MrBeast of PewDiePie kunnen streamen stamp ik zelf een 5G netwerk uit de grond. We zijn hier wel Tweakers he! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07 22:38
wat is er er mis met; <knip> Off-topc zijn? Precies dat: het is off-topic.

[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 09-07-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien omdat ik zelf nog geen pubers heb (alhoewel de oudste toch wel in de pre-puber fase zit), zit ik er wat "harder" in. Je gaat op vakantie naar Frankrijk, leg die telefoon gewoon lekker weg!
Tuurlijk is het fijn om in contact te blijven met vrienden enzo, maar dat hoeft echt niet 24/7. Als ouder (ook van pubers) heb je imho nog steeds een opvoedkundige rol te vervullen en daar hoort ook bij dat ze leren dat niet altijd alles kan zoals zij het graag willen hebben.

Maargoed, wie weet open ik over een paar jaar wel een topic met eenzelfde vraag ;-)

Als de telefoons een e-sim ondersteunen, kan je ook een e-sim kopen met data. Via bijv. een Airalo (gebruik ik voornamelijk buiten Europa). Dan kan je ook afwegen of je per puber een bepaald aantal GB wilt aanschaffen (en op = op) of dat je zelf een grote bundel doet en een wifi hotspot maakt. Kost jou wel je batterij en jij moet dan continu in de buurt zijn, anders hebben ze alsnog geen internet.
Via Airalo heb je al vanaf 4,50 dollar 1GB die 7 dagen geldig is tot 20 GB welke 30 dagen geldig is voor 36 dollar.

Goedkoopste is volgens mij gewoon je huidige bundel (tijdelijk) ophogen. Aangezien je binnen de EU blijft kan je gewoon die data gebruiken en hoef je geen apart abbonement aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-07 07:37
Ik vond het vroeger altijd wel lekker, geen internet in het buitenland. Zo kom je wel lekker los van Nederland.

Om de paar dagen even op de parkeerplaats bij de mcDonalds om 300 whatsapp berichten binnen te halen.

Maar ff praktisch: Stel vooral de kwaliteit van de streamingsdiensten in naar het slechtste niveau. op de telefoon zie je het verschil toch niet.

Ik verhoog niets voor Frankrijk, oudste (11) heeft 5gb bundel en de jongste (8) heeft alleen wifi van de camping.
Schermtijd van 1,5u per dag wordt niet verlengd

[ Voor 18% gewijzigd door BlueSS50 op 09-07-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 09:13

Typhone

Who Dares Wins

Afhankelijk van wat voor telefoons er in gebruik zijn:

Eu Simcorner

Er zijn ook nog E-sim aanbieders, waarvan de bekendere Airalo, Holafly, Nomad, Mobimatter en Orange Travel zijn (die laatste hebben ook fysieke simkaarten). Maar zoals door enkelen al aangedragen: jouw eigen simkaart heeft gewoon roaming in het buitenland (kostenloos).

Als ik even de berichtjes quote van mijn laatste Frankrijk trip:

Welkom in Frankrijk,

je kunt in dit land 35GB per maand gebruiken. Ook bel en sms je gratis naar Nederland en de rest van de EU.

Kijk in de Odido.... enz enz

Let wel, dat is mijn abonnement maar de regels gelden voor jou precies hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 09-07-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Regels voor data abbo's zijn in de hele EU hetzelfde. Neem jij in Nederland voor een maandje een onbeperkt abbo, of een bundel die groot genoeg is, dan werkt die in Frankrijk ook, geen extra kosten.

Let wel, heb je een EU bundel actief via je provider, dan is de provider alsnog verplicht om de verbinding te sluiten als je voor een bepaalde waarde aan MB's verstookt hebt ongeacht hoe groot je bundel is. Je krijgt dan een SMS met instructies om die te verlengen, tot de volgende limiet. Maar zolang het verbruik van MB's binnen de bundel valt, geen extra kosten.

Disclaimer: net allemaal uitgezocht voor onze 250 zakelijke KPN abbo's

[ Voor 60% gewijzigd door FastFred op 09-07-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Zorg voor onbeperkte abo op je reguliere SIM, of iig eentje met een limiet die hoog genoeg is voor verwacht verbruik en binnen EU hoef je niet op grenzen te letten. Al die tijdelijke SIMs zijn voor bezoekers van buiten EU die anders de hoofdprijs zouden moeten betalen.

Grotere uitdaging is dekking. Binnen de bebouwde kom is dat meestal prima met NL vergelijkbaar (ik zit nu in klein dorpje in de Italiaanse Alpen waar ik 74Mbps over 5G haal) maar als je het over 'veel regenen ' hebt als uitdaging vermoed ik dat je in buitengebied zit. Daar mag je je in je handen wrijven als je op normale telefoon zonder externe richtantennes op de 800MHz überhaupt verbinding hebt, laat staan dat je binnen in je accommodatie (tenzij tent, die dempen niet zoveel :+ ) genoeg bandbreedte hebt om lekker hq filmpjes te kijken.

Alleen al daarom zou ik zorgen voor plan b. Als de tieners niet zonder schermtijd kunnen, download voor vertrek een paar series die ze leuk vinden of games die offline gespeeld kunnen worden zodat ze ook in een dekkingsgat zoet blijven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alias-pb
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07 08:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Je kunt ook een prepaid sim van Vodafone bestellen, is gratis. Je kunt dan voor 14 euro een unlimited data bundel pakken die een week geldig is. Die is in heel de eu geldig en onbeperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik rij in Frankrijk altijd naar de Orange shop, en koop daar een een vakantie bundel prepaid, gratis sim, en wordt geactiveerd voor je en in de telefoon gezet.
En is gegarandeerd werkend voordat je de winkel verlaat, al met al een prima oplossing met dito service die goed werkt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-07 13:06
Je kan ook hier even kijken of er iets tussen zit.

https://alwaysconnected.eu/start/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 15:38
Peter_italia schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:51:
Je kunt ook een prepaid sim van Vodafone bestellen, is gratis. Je kunt dan voor 14 euro een unlimited data bundel pakken die een week geldig is. Die is in heel de eu geldig en onbeperkt.
Goede tip, dat is niet duur en indd hele EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:37
Ik gebruik een vodafone prepaid kaartje en activeer een weekbundel met onbeperkt internet.
Kost je €14.
Vorig jaar kon het voor €7, nu is er jammer genoeg geen promo, maar is nog altijd een mooie oplossing.

[ Voor 33% gewijzigd door cadsite op 09-07-2024 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-07 16:44
Vodafone Prepaid Unlimited is alles behalve unlimited in de EU. Ik vond het al zo verdacht goedkoop, 14 euro en dan EU-wide onbeperkt internet.

Dit is dus het bekende addertje:
Vodafone Prepaid Unlimited

De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag.
https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Zelf koop ik, indien nodig, altijd een eSIM via Airalo. Het is mij nog niet gelukt om echt een onbeperkte optie te vinden in het buitenland die betaalbaar is. Via de diverse eSIM providers wordt geadverteerd met unlimited, maar dit houdt dan meestal 2 tot 10GB in waarna er teruggeschakeld wordt naar een snelheid waarbij zelfs WA met tekstberichten moeite heeft. Goed op de kleine lettertjes letten!

Voor de rest sluit ik mij wel aan bij een aantal andere mensen, even beperkt internet kan geen kwaad. Kan wel als "opa verteld" nu aankomen met dat we vroeger blij waren als we rode auto's konden tellen onderweg. Dat is natuurlijk ook nonsens, de digitale wereld maakt nu eenmaal een belangrijk deel van ons leven uit. Maar het lijkt mij volstrekt normaal om in de vakantie niet enkel bezig te zijn met video's en dergelijken. Als dat belangrijk is zou ik eens in de zoveel dagen naar een wifi punt rijden (bv. McDonalds). Dat deed ik jaren terug zelf ook, even naar de Mac voor een koffie/ijsje en dan snel even nieuws checken en mail ophalen. Maar gelukkig zijn de meeste databundels daar tegenwoordig meer dan geschikt voor.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Zie hier alle antwoorden op je vragen ;-)

Enige wat ik hier aan zou willen toevoegen: check van tevoren de dekking van Orange, SFR, Bouygues en Free en maak op basis hiervan je keuze. De meesten nemen een sim van Free overigens. eSim kan ook maar schijnt lastig op te zeggen te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door RadioAir op 09-07-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45

Tacoos

i am i

dion_b schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:09:
...snip...

Grotere uitdaging is dekking. Binnen de bebouwde kom is dat meestal prima met NL vergelijkbaar (ik zit nu in klein dorpje in de Italiaanse Alpen waar ik 74Mbps over 5G haal) maar als je het over 'veel regenen ' hebt als uitdaging vermoed ik dat je in buitengebied zit. Daar mag je je in je handen wrijven als je op normale telefoon zonder externe richtantennes op de 800MHz überhaupt verbinding hebt, laat staan dat je binnen in je accommodatie (tenzij tent, die dempen niet zoveel :+ ) genoeg bandbreedte hebt om lekker hq filmpjes te kijken.

Alleen al daarom zou ik zorgen voor plan b. Als de tieners niet zonder schermtijd kunnen, download voor vertrek een paar series die ze leuk vinden of games die offline gespeeld kunnen worden zodat ze ook in een dekkingsgat zoet blijven.
Wat wij en vrienden van ons deden is de wifi van de supermarche gebruiken om voor een paar dagen afleveringen Netflix te downloaden

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 12:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.