Projectvoorstel in Word met Excel tabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn vraag:

Ik zoek een passende oplossing voor het volgende, er worden hier (project)voorstellen gemaakt die verschillende elementen bevatten.

1 van de elementen is een ingebedde Excel tabel waarin de kosten worden opgesomd, een aantal kolommen bevatten informatie die niet naar de klant mag en worden dan verborgen. Daarna wordt er een PDF van gemaakt die naar de klant gaat.

Nu is dit wat foutgevoelig en zoek ik naar een alternatief, zelf zat ik te denken aan een tabel in Word die gekoppeld is aan een Excel bestand. Dan kan je in Excel alles laten staan en alleen dat deel van de tabel koppelen die je in het Word document wil laten zien.

Nu werkt dat best aardig, totdat je bestanden gaat kopiëren, dan verdwijnt de link soms en als je beide bestanden (Word en Excel) kopieert, dan blijft de tabel soms linken naar het originele Excel bestand.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Word en Excel i.c.m OneDrive/Sharepoint (365 Business Premium)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Koppeling naar Excel plakken in Word:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShOHuLIOl4tIhTapqDuSa22c4YA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0DlguP1xtKMybt37ERqdQn7s.jpg?f=user_large

Als je dat doet en de bestanden in dezelfde map houd dan blijft de koppeling.

Maar, er worden tientallen offertes gemaakt en ik zou ervoor willen zorgen dat de koppeling tussen 2 bestanden mee kan kopiëren. Zodat je een voorstel kan hergebruiken en 2 lege bestanden kan hebben om een compleet nieuw voorstel te maken.

En dan nog dit
Ik sta open voor alternatieve oplossingen, zo lang het maar mogelijk is om een deel van de berekening te verbergen zodat je die later wel kan terugvinden.

Invoegen doe je zo!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
*kick

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:51
Al eens op ALT-F9 gedrukt? Een gelinkte excel wordt als veld ingevoegd, met ALT-F9 zie je wat daar in staat.

Bijvoorbeeld met een lokaal bestand:
code:
1
 { LINK Excel.Sheet.12 "C:\\Users\\****\\Downloads\\Book7.xlsx" "Sheet1!R1C1:R2C2" \a \p }

of op Sharepoint:
code:
1
{ LINK Excel.Sheet.12 "https://abcd.sharepoint.com/teams/DQM/Gedeelde documenten/20 My Folder/My Excelfile.xlsx" "Sheet1!R8C3:R10C4" \a \p }

Zoals je ziet staat het hele pad er in, en de cellen uit het workbook die je wilt tonen. Belangrijk is dus om je Excel op te slaan op een plek die voor iedereen het zelfde heet (geen idee of Word UNC paden aan kan).

Als je het Word document kopieert blijft de link uiteraard naar de oude Excel verwijzen. Hoe moet Word weten dat je naar een nieuwe Excel wilt wijzen?

Maar door even na het kopieren ALT-F9 te gebruiken kan je het pad aanpassen naar de nieuwe Excel. Rechter muisknop op het object en kiezen voor "Refresh link" en je krijgt de inhoud van je nieuwe (gekopieerde) Excel te zien.

En nog een keer op ALT-F9 toont je Word document weer zoals je gewend bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
@dixet Bedankt, dat wist ik niet... Hiermee kan ik wel even verder puzzelen.

Invoegen doe je zo!