Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Ik heb een aantal SmartTag2's in gebruik. Ideaal voor terugvinden van sleutels en dergelijke. Nu wil ik er ook 1 in een dure fiets verbergen.

Op YouTube zijn een aantal filmpjes over het uitschakelen van de speaker, voor als je hem als tracker bij diefstal wilt gebruiken.

Ik heb een aantal keer geprobeerd iemand mijn tracker te laten "vinden" door te zoeken naar onbekende trackers. Dit tijdens een lange wandeling, zonder dat mijn telefoon mee was, met de tracker op zak. De zoekende telefoon was een wat ouder model Samsung Galaxy.

De tracker is geen enkele keer gedetecteerd.
Misschien niet lang genoeg buiten bereik van mijn telefoon geweest?

Mijn vraag is: is het wel nodig de speaker uit te schakelen om de tracker moeilijker te laten vinden wanneer gedetecteerd?

Aan de filmpjes te zien is het vrij simpel. Maar als het niet hoeft liever niet, vooral voor de waterdichtheid.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Stel je sleutelbos ligt in de struiken, dan wil je de laatste meters met behulp van geluid wel exact je sleutels kunnen vinden.

Verder, het tracken vind plaats door telefoons in de buurt die de technologie ondersteunen en het hebben aanstaan. Dus die moeten dat wel doen, maar kost ook accu van de telefoon. Dus in drukke plekken werkt het best wel aardig, maar daarbuiten zal de ervaring wisselend zijn.

Overigens zou ik de fiets gewoon verzekeren met een tracking erop, als de fiets opgeladen wordt heb je kans dat die het land uit is voor je merkt dat die weg is, of in een schuur staat waar je er niet bij kunt en de politie moet overtuigen in actie te komen, dat kun je beter aan de professionals overlaten. Plus lukt het de politie/verzekering niet heb je in ieder geval de vervanging aanschaf ook verzekerd.

• smitjr02
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik zoek me al een tijdje de blaren.

Ik wil er graag zeker van zijn dat mijn smarttag2 niet door een (dieven) telefoon simpel gevonden kan worden in mijn auto. De tag is goed verstopt en hij staat op "battery save" stand, waarmee het geluid uit zou moeten staan.

Kunnen andere telefoon de tag dan niet precies localiseren (en uit 't raam mieteren), of moet ik alsnog het ding open prutsen en de speaker onklaar maken?

Bedankt voor je hulp alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:29
Ik kon op vakantie in Amerika zo mijn auto volgen in Nederland deze is voorzien van een Samsung Galaxy SmartTag 2 erg handig en kon ik precies met mijn tweede SmartTag 2 mijn koffer volgen. Samsung smartphones geven dit door en niemand die het weet en zo blijf je op de hoogte. Ik ga nog een paar kopen. Ik hoor wel dat Apple nummer 1 is met hun Tags en Samsung op de tweede plek, maar nergens om voor te schamen de Samsung werkt net zo goed en makkelijk om die accu te vervangen.

Stel iemand stapt in mijn auto niemand weet van die SmartTag 2 en hij geeft geen signalen, alleen de ontvanger weet ervan. Tot 7 dagen blijft de geschiedenis bewaard

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 26-09-2024 14:19 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB