Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-06 15:48
Beste Tweakers. Ik ben overgestapt van iPhone naar Google Pixel 8 Pro. Ik ben ontzettend tevreden over Android en wil niet meer weg. Helaas ben ik niet zo tevreden met de P8P. Hij is warm en de batterij is matig. Ik zie echt om de minuut dat de batterij met 1% omlaag gaat. Tijdens vakantie gebruikt o.a google maps voor navigeren en houdt t geen halve dag vol. Dus ik overweeg om mijn P8P te retourneren (gelukkig zit ik nog in de retourperiode) maar weet niet zo goed welk telefoon ik dan zal nemen. Mijn voorkeur gaat uit naar een mobiel met snapdragon en zo'n fijn Android ervaring mogelijk. De OnePlus 12 ziet er heel goed uit kwa specificaties maar ik ben bang dat OxygenOS niet bepaald top is. Ik ben daarom ook benieuwd of hier mensen zijn die de overstap hebben gemaakt van stock android (pixel) naar OxygenOS.

Ik zoek een?
Android telefoon met zo stock android mogelijk.

Wat is je budget?
800-1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Browsen, af en toe filmpjes kijken. Navigeren tijdens ritten en fotos maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
- OnePlus 12 - ziet er hardware matig goed uit maar ben bang voor oxygenOS.
- Galaxy S24 Ultra - Ik ben niet zo van van OneUI en formaat / vorm van de S24 Ultra.
- Pixel 8 Pro - mooi scherm en OS k**t batterij / haptic feedback is ook matig.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 16:45
Als dat je shortlist is kan ik je de Oneplus aanbevelen. Samsung en hun OneUI kan ik niks mee, Pixel heb ik op mijn shortlist staan om te proberen, maar ik twijfel ook.

Verder gebruik ik al jaren OnePlus (ooit begonnen met de 5T) naar alle tevredenheid :) Waar ben je bang voor bij OxygenOS ?

[ Voor 6% gewijzigd door Xilvaro op 08-07-2024 11:27 ]

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:48
Een toestel wat mij positief verast heeft is de Nothing Phone (2). Na enige dagen heb ik wel Nova Launcher als custom launcher geïnstalleerd omdat ik de UI iets te minimalistisch vond van de Nothing Company, maar draait echt als een zoemend bijtje i.c.m. de Snapdragon SoC.

[ Voor 4% gewijzigd door CuBras op 08-07-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
Xilvaro schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:27:
Als dat je shortlist is kan ik je de Oneplus aanbevelen. Samsung en hun OneUI kan ik niks mee, Pixel heb ik op mijn shortlist staan om te proberen, maar ik twijfel ook.

Verder gebruik ik al jaren OnePlus (ooit begonnen met de 5T) naar alle tevredenheid :) Waar ben je bang voor bij OxygenOS ?
Dat het te veel op iOS lijkt en dat het niet zo geoptimaliseerd is / consistentie als bij stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
CuBras schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:34:
Een toestel wat mij positief verast heeft is de Nothing Phone (2). Na enige dagen heb ik wel Nova Launcher als custom launcher geïnstalleerd omdat ik de UI iets te minimalistisch vond van de Nothing Company, maar draait echt als een zoemend bijtje i.c.m. de Snapdragon SoC.
Hoe is de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-06 13:13
Qua software is het een beetje ''pick your poison'', niets is zo ''clean'' als de Pixel UI.

Ik ben persoonlijk meer fan van OxygenOS/ColorOS tov OneUI. Animaties vind ik iets mooier. Al is OneUI is consistenter qua design. Wel consistent te zakelijk/saai.

Qua telefoons zijn de OP12 en S24 Ultra erg vergelijkbaar, zelfde chip, vergelijkbare camera's, accuduur beter op de OnePlus (+ hogere laadsnelheden), betere waterdichtheid & langere software support op de Samsung.

Als accuduur een belangrijke factor meespeelt, is de Honor Magic6 Pro ook nog een optie. Die heeft wel een betere accuduur dan de OP & flink beter dan de Samsung. Software is wel wat minder vind ik persoonlijk, mooie animaties maar veel inconsistenties/kleine bugs + iOS stijl. Voordeel van de Honor is wel weer de camera als je korte shutter lag belangrijk vindt, die heeft verreweg de snelste shutter ervaring, goed voor bewegende dingen.

Wat je ook kiest, het is hoogstwaarschijnlijk een betere ervaring. Ik had mijn P8P na een maandje ofzo alweer weg gedaan, een van de slechtste toestellen die ik ervaren heb. Altijd heet, altijd battery drain wanneer ik op 4G of 5G zat, Bluetooth problemen, snel krassend metaal van de camera bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FbdJ
vandeven66 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:40:
Qua software is het een beetje ''pick your poison'', niets is zo ''clean'' als de Pixel UI.

Ik ben persoonlijk meer fan van OxygenOS/ColorOS tov OneUI. Animaties vind ik iets mooier. Al is OneUI is consistenter qua design. Wel consistent te zakelijk/saai.

Qua telefoons zijn de OP12 en S24 Ultra erg vergelijkbaar, zelfde chip, vergelijkbare camera's, accuduur beter op de OnePlus (+ hogere laadsnelheden), betere waterdichtheid & langere software support op de Samsung.

Als accuduur een belangrijke factor meespeelt, is de Honor Magic6 Pro ook nog een optie. Die heeft wel een betere accuduur dan de OP & flink beter dan de Samsung. Software is wel wat minder vind ik persoonlijk, mooie animaties maar veel inconsistenties/kleine bugs + iOS stijl. Voordeel van de Honor is wel weer de camera als je korte shutter lag belangrijk vindt, die heeft verreweg de snelste shutter ervaring, goed voor bewegende dingen.

Wat je ook kiest, het is hoogstwaarschijnlijk een betere ervaring. Ik had mijn P8P na een maandje ofzo alweer weg gedaan, een van de slechtste toestellen die ik ervaren heb. Altijd heet, altijd battery drain wanneer ik op 4G of 5G zat, Bluetooth problemen, snel krassend metaal van de camera bar.
Dank voor je input. Battery en software is voor mij van belang. Ik vermoed dat de Oneplus perfect voor mij zal zijn. Ik ga gewoon de P8P retourneren en de Oneplus bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:48
Bij normaal gebruik (speel geen games), kan ik 2 dagen met de batterij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Just to be sure: Heb je je pixel nog een reset gegeven om te zien of je accuduur verbetert? Lijkt me niet oké dat 'ie maar een halve dag mee gaat inderdaad.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPE
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 12:04

BPE

Ik heb nu sinds februari de 12 16/512 GB in gebruik en ook nog een voor mijn vrouw aangeschaft.
Erg tevreden, zeker voor wat betreft batterij duur, Ik doe geen spelletjes maar veel browsen/mail apps voor muziek en fotograferen, 1 x per 2 dagen opladen.
Toestel maakt mooie foto's (zeker in portret mode), daarbij is hij heerlijk snel.
Animaties zet ik allemaal helemaal uit en gebruik al jaren Nova Launcher dus mijn toestel ziet er altijd het zelfde uit, had hiervoor een OnePlus 8 Pro.
Overzetten met de app van OnePlus tussen de verschillende telefoons is goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FbdJ
BPE schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:39:
Ik heb nu sinds februari de 12 16/512 GB in gebruik en ook nog een voor mijn vrouw aangeschaft.
Erg tevreden, zeker voor wat betreft batterij duur, Ik doe geen spelletjes maar veel browsen/mail apps voor muziek en fotograferen, 1 x per 2 dagen opladen.
Toestel maakt mooie foto's (zeker in portret mode), daarbij is hij heerlijk snel.
Animaties zet ik allemaal helemaal uit en gebruik al jaren Nova Launcher dus mijn toestel ziet er altijd het zelfde uit, had hiervoor een OnePlus 8 Pro.
Overzetten met de app van OnePlus tussen de verschillende telefoons is goed te doen.
Bedankt! Gaat dit gewoon bij setup middels usb tussen beide telefoons. Zal volgende week de OP12 bestellen en zou wel heel fijn zijn als ik data over kan zetten van de Google Pixel naar de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPE
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 12:04

BPE

FbdJ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:51:
[...]

Bedankt! Gaat dit gewoon bij setup middels usb tussen beide telefoons. Zal volgende week de OP12 bestellen en zou wel heel fijn zijn als ik data over kan zetten van de Google Pixel naar de OP.
Ik ging van OnePlus naar OnePlus, mijn vrouw van Huawei naar OnePlus, voor mij ging het met een USB kabeltje, bij mijn vrouw via Wifi, maar was goed te doen.
Allen een aantal apps neemt hij ww niet mee, vooral banking app.
Als je googled kom je hier https://www.oneplus.com/nl/switch/steps

Op de OnePlus staat app Telefoon klonen die helpt je al op weg

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door BPE op 11-07-2024 17:12 ]

Pagina: 1