Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vervanging huidige PC door nieuwe. Wordt voornamelijk gebruikt voor dagelijks gebruik (Mail, Youtube, Netflix, Spotify, Browsen) en Lightroom Classic/Photoshop (vandaar de keuze voor Intel)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget was (voor ik me van de prijzen bewust was) max. € 1150,-- incl. assemblage. Het ziet er naar uit dat dit niet gaat lukken zonder veel in te leveren, maar wie weet. Budget oprekken naar € 1250,-- is mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige 8TB schijf (HDD, met o.a. de foto's) gaat over. Beeldscherm hoeft niet vervangen te worden (Dell wide-screen).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst een zo stil mogelijk systeem. Ook zou ik het geheel bij Azerty willen bestellen en laten assembleren (ondanks dat dit € 89,-- kost (bij de laatste 'zelfbouw' PC heb ik behoorlijk lopen prutsen want niet alle kabeltjes waren lang genoeg))
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat het op basis van wat ik heb kunnen lezen en terugvinden dit een redelijk uitgebalanceerd systeem is, maar daar waar ik nog financiële winst zou kunnen halen zou me dat wel helpen.
Ik ben me bewust dat een veel goedkopere behuizing al een uitstekende optie is. De behuizing moet wel (minimaal) USB-C aansluitingen hebben.
Vervanging huidige PC door nieuwe. Wordt voornamelijk gebruikt voor dagelijks gebruik (Mail, Youtube, Netflix, Spotify, Browsen) en Lightroom Classic/Photoshop (vandaar de keuze voor Intel)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget was (voor ik me van de prijzen bewust was) max. € 1150,-- incl. assemblage. Het ziet er naar uit dat dit niet gaat lukken zonder veel in te leveren, maar wie weet. Budget oprekken naar € 1250,-- is mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige 8TB schijf (HDD, met o.a. de foto's) gaat over. Beeldscherm hoeft niet vervangen te worden (Dell wide-screen).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst een zo stil mogelijk systeem. Ook zou ik het geheel bij Azerty willen bestellen en laten assembleren (ondanks dat dit € 89,-- kost (bij de laatste 'zelfbouw' PC heb ik behoorlijk lopen prutsen want niet alle kabeltjes waren lang genoeg))
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik denk dat het op basis van wat ik heb kunnen lezen en terugvinden dit een redelijk uitgebalanceerd systeem is, maar daar waar ik nog financiële winst zou kunnen halen zou me dat wel helpen.
Ik ben me bewust dat een veel goedkopere behuizing al een uitstekende optie is. De behuizing moet wel (minimaal) USB-C aansluitingen hebben.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 339,99 | € 339,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B760M-PLUS WIFI D4 | € 158,99 | € 158,99 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 279,- | € 279,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - TGD Charcoal Black | € 183,10 | € 183,10 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro TR4 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 114,99 | € 114,99 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 82,03 | € 82,03 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 129,69 | € 129,69 |
Totaal | € 1.362,69 |