Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-05 17:17
Mijn zoon gaat volgend jaar naar de brugklas en heeft een laptop nodig. Dat mag een Windows-machine zijn of een Macbook. Specs zijn in beide gevallen totaal niet spannend.

Nu is mijn zoon extreem slordig en onhandig en totaal niet zuinig op zijn spullen, dus een Macbook ga ik niet doen. Aan opvoedkundige tips "je moet je zoon leren dat hij zuinig op zijn spullen is" heb ik weinig.

Ik zoek dus

- hufterproof Windowsmachine
- 13” of 14” scherm
- opladen via USB-C, dit is een keiharde eis want ik weet nu al dat meneer zijn lader gaat verliezen
- acceptabele accuduur (7 uur minimaal)
- voorkeur voor Lenovo aangezien daar goede ervaringen mee heb
- budget 500-700 euro

Nu heb ik toevallig zelf recent een Lenovo gekocht voor mezelf (deze) en eigenlijk zou ik die gewoon nog een keer willen kopen want ik ben er erg tevreden over. MAAR... deze is niet meer leverbaar. :(

Wie heeft de gouden tip?

Aanvullende vraag, voor telefoons bestaan er wel van die extra sterke cases. Zijn deze er voor laptops ook?

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 08-07-2024 09:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 16:01

lasharor

7 december 2004

Waarom 16", is dit niet te groot en te zwaar?

Je kan dan wat mij betreft beter een kleinere laptop kopen en nog een goedkope monitor voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 14:34
Moet je per sé kopen? Of heeft school ook een lease constructie (met bijbehorende goede verzekering)?
Van diverse personen in mijn omgeving heb ik geleerd dat kopen niet de handigste manier is voor schoolgaande kinderen...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Deze IdeaPad is nu in de aanbieding bij Mediamarkt: https://www.mediamarkt.nl...16-gb-512-gb-1766194.html (16IRL8 ipv 16IAH7) .. Gaat kwa cpu/gpu de jouwe voorbij.. alleen lagere reso.

799 euro.

Is blijkbaar aan de dure kant, want Alternate bied dezelfde laptop aan voor 449 :?

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 08-07-2024 09:50 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

Ga bij voorbaat in ieder geval niet voor een 16" laptop, vrij lomp en vereist ook direct een grotere tas welke weer makkelijk(er) tegen dingen op botst.

Prima formaat om naast je in de auto neer te leggen en op werk uit te klappen. Wat minder geschikt voor het OV en/of de fiets, en om constant rondgesleept te worden van plek naar plek door een lompe tiener. ;)

Tijdens m'n studie sleepte ik een 15.6" laptop rond waar ik qua formaat vrij snel klaar mee was, groter dan 14" zou ik tegenwoordig niet meer voor gaan - zelfs nu ik de 'luxe' heb niet meer met het OV te gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2024 09:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
14” mag uiteraard ook, en nee school heeft geen leaseregeling!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:11
Wat dacht je van een refurbished laptop.
En dan dus een thinkpad pakken.
Deze bijvoorbeeld:
https://laptops4all.nl/product/lenovo-thinkpad-e14-gen-2/

Wel effe naar 16 GB omzetten.
Maar volgens mij heb je dan een hele degelijke laptop voor je zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
Windows of Macbook, maar geen Chromebook? Daarmee haal je je budget, accuduur, laden via USB-C & je voorkeur voor Lenovo.

Waar komt de eis Windows of Macbook vandaan?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 20:55
Ik zou ook aanraden om naar tweedehands ThinkPads te kijken, bijvoorbeeld in V&A. Ik vind deze, deze en deze. Sommige daarvan zijn al beschadigd, maar ThinkPads kunnen heel veel hebben. Lijkt me perfect voor je zoon, als-ie ooit een mooiere wil kun je het gesprek over zuinigheid gaan voeren ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
Jup, de thinkpads zijn de enigste die het bij mijn zoons hebben volgehouden (op 1 asus na trouwens, niet jokken). een een goede hoes doet wonderen. Liever 2 2ehandse Thinkpads dan 1 nieuwe overigens

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
ChaserBoZ_ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:01:
Windows of Macbook, maar geen Chromebook? Daarmee haal je je budget, accuduur, laden via USB-C & je voorkeur voor Lenovo.

Waar komt de eis Windows of Macbook vandaan?
Chromebook mag niet, er moet Office op draaien.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
joke_name schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:55:
Wat dacht je van een refurbished laptop.
En dan dus een thinkpad pakken.
Deze bijvoorbeeld:
https://laptops4all.nl/product/lenovo-thinkpad-e14-gen-2/

Wel effe naar 16 GB omzetten.
Maar volgens mij heb je dan een hele degelijke laptop voor je zoon.
Thanks, ik heb deze zojuist besteld inclusief de upgrade!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wowly schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:04:
Jup, de thinkpads zijn de enigste die het bij mijn zoons hebben volgehouden (op 1 asus na trouwens, niet jokken). een een goede hoes doet wonderen. Liever 2 2ehandse Thinkpads dan 1 nieuwe overigens
Welke hoes adviseer je?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
havana schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Welke hoes adviseer je?
Merk is niet van belang, maar wel met voldoende schokdemping. Vooral dat de laptop niet wordt gebogen in de tas is van belang. Dus een tas met veel ruimte erin is het mooiste.
Oveirgens hoefde mijn boys steeds minder de laptop mee te nemen.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Pagina: 1