Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-09 22:41
Hallo!

Ik heb zojuist de LG C3 OLED65C34LA - 65 inch gekocht en ben nu opzoek naar een passende soundbar.
Helaas ben ik best wel een leek als het gaat om geluidsinstallaties en soundbars dus ik hoop dat Tweakers mij wat opweg kunnen helpen :)

- Ik zou natuurlijk graag gebruik willen maken van de eARC aansluiting en Dolby Atmos.
- Ik zit zo'n 3,5m voor de tv.
- Soundbar + Subwoofer zou wel het mooiste zijn denk ik.
- Liefste tegen 300,- met een hoge uitzondering naar 350,-.

Zelf twijfelde ik al tussen de LG DS75Q en de Samsung HW-Q600C.

Is het erg van belang dat de merken op elkaar aansluiten?

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Jonguuh op 08-07-2024 13:44)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
eARC werkt niet altijd feilloos maar in de regel gaat het goed, ook wanneer je merken combineert.

Dolby Atmos is meer marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt, met een ideale kamerindeling en rear speakers kan geluidsweerkaatsing aardig klinken echter is deze situatie vrij zeldzaam.

Wanneer je het budget nog een beetje verder oprekt komt de Samsung Q800C in beeld, dit is de meerprijs het dubbel en dik waard en iets beters ga je voor dit geld niet vinden. Hiermee is het geluid ook meer in balans (lees: betere/ruimere soundstage) met de grootte van de TV.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Ik ben zelf erg tevreden over de grote broer van de DS75Q (de DS80QY) i.c.m. de 55" variant van de C3, maar de 75Q lijkt wel redelijk tegen te vallen als ik rtings mag geloven. En dat mag ik doorgaans graag. :P

Merken mixen maakt veelal weinig uit, hooguit dat je wat features mist als het combineren van de TV speakers met de soundbar. Verwacht overigens niet veel van Atmos met top-facing speakers, zelfs met content specifiek om het te demonstreren krijg ik maar weinig het idee dat audio duidelijk 'van boven' komt.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2024 09:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
Erg jammer dat ik nu ineens zie dat de DS75Q bij Bol 350,- is. Toen ik gister nog keek was die 280,-. Lijkt mij de 50,- meer tegenover de Q600C ineens niet meer waard in dat geval.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
eARC werkt niet altijd feilloos maar in de regel gaat het goed, ook wanneer je merken combineert.

Dolby Atmos is meer marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt, met een ideale kamerindeling en rear speakers kan geluidsweerkaatsing aardig klinken echter is deze situatie vrij zeldzaam.

Wanneer je het budget nog een beetje verder oprekt komt de Samsung Q800C in beeld, dit is de meerprijs het dubbel en dik waard en iets beters ga je voor dit geld niet vinden. Hiermee is het geluid ook meer in balans (lees: betere/ruimere soundstage) met de grootte van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
De Samsung HW-Q800C lijkt inderdaad een graad hoger te zitten qua performance, nu ook voor 400,- Ik zal hierover in beraad moeten gaan thuis. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

De HW-Q800C klinkt inderdaad erg lekker, al wil ik wel de anekdotische ervaring welke ik er mee heb vermelden; M'n ouders hebben het beestje, en i.c.m. de uitvoering: Samsung Neo QLED QN93C 55" Zilver consistent last van synchronisatieproblemen bij digitale TV.

Bij apps of HDMI bronnen lijkt dit geen probleem te zijn, maar wanneer er via de ingebouwde tuner TV gekeken word loopt de audio na een uur of twee (merkbaar) niet synchroon meer en moet de balk uit/aan gezet worden om het te verhelpen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonguuh
Bedankt allen voor het advies! Ik pik vanavond nog de Samsung HW-Q800C op voor 397,-
Qua prijs kwaliteit lijkt mij dat op dit moment het beste, ben erg benieuwd hoe die is!

@D4NG3R Ik zal het probleem wat jouw ouders ervaren in de gaten houden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneda228
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 14:23
Veel succes, ik hoop dat het werkt (en blijftwerken).

Ik ben dagen bezig geweest om de Q700c via HDMI eArc te laten werken op een LG OLED55B4 bij mijn pa.
Geen succes. Alles diverse malen opnieuw gereset en aangesloten maar die handshake word bij iedere restart van de apparaten weer verbroken.
Ziggo media box er tussenuit en enkel via CI+ module de SB op de ARC poort ; ook niets.
om gek van te worden

Deze week maar een LG Soundbar bestellen in de hoop dat dat beter is

(ps., Hadden een Samsung Qled icm de Q700c , nu met de LG Oled B4 alleen maar issues)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonguuh
Ik heb het net even kunnen testen, phenomenaal geluid echt vele malen beter dan ik had verwacht. Verder werkte het eigenlijk meteen out of the box, geluid kwam goed door en alle functionaliteiten deden het.
Helaas kan ik het niet voor langere tijd testen want alles zit inmiddels weer in de doos voor de verhuizing straks als ik de sleutel van me woning krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Jonguuh schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:25:
Ik heb het net even kunnen testen, phenomenaal geluid echt vele malen beter dan ik had verwacht. Verder werkte het eigenlijk meteen out of the box, geluid kwam goed door en alle functionaliteiten deden het.
Helaas kan ik het niet voor langere tijd testen want alles zit inmiddels weer in de doos voor de verhuizing straks als ik de sleutel van me woning krijg.
Hoe is je ervaring nu met de 800? Na enige tijd testen.
Zit namelijk in hetzelfde proces 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonguuh
@SoeperKees Ik ben er heel blij mee, geluid is echt top! helemaal geen problemen mee gehad ook, het was aansluiten en gaan :) Ik persoonlijk zou hem aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
@Jonguuh fijn om te horen!

Ik ging voor de 800C op het aanraden van @Freshouttheoven, maar aangezien ik een mooie korting kreeg bij hello tv, ben ik voor de nieuwe versie 830D gegaan voor €399.
En zoals je zegt, aansluiten en gaan.....wat een verschil zeg!
Heb hem nog maar kort aangesloten gehad, maar met wat ik tot nu toe heb kunnen testen....poeh! :9~

Van sinterklaas krijg ik, weet ie zelf nog niet, de Samsung SWA-9500S erbij gaan aansluiten om hem 'af' te maken.
Zal dan nog laten weten voor wie het interesseert nog een update post maken.
Omdat ik dankzij @Freshouttheoven deze aankoop heb gedaan, vind ik dat wel fijn voor de mede tweaker die opzoek is deze dagen zoals ik dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonguuh
Tof om te horen dat het bevalt, veel kijk/luisterplezier gewenst!
Pagina: 1