De oude mobiele telefoon van mijn schoonmoeder heeft nu echt wel de geest gegeven en ze wil over naar haar eerste smartphone. Ze gaat dit vooral gebruiken om te bellen en berichten te sturen, maar wil ook foto's en filmpjes van haar kleinkinderen kunnen maken.
Ik zoek dus een?
Eerste smartphone voor mijn schoonmoeder
Wat is je budget?
We dachten aan een budget tot 350 euro
Ze wilt het apparaat gaan gebruiken om ...
Vooral te bellen en opgebeld te worden
Berichten te sturen
Foto's en filmpjes te maken
Wat heb je zelf al gevonden?
Zie ik wat zaken over het hoofd, merken waar ik niet naar keek e.d.?
Ikzelf lijk een voorkeur te hebben richting de Pixel 7a. Dit toestel is door korting net binnen budget. Toch weet ik niet zeker dat dit voor de schoonmama de beste keuze is. De schonere Android ervaring lijkt mij wel positief te zijn, al vermoed ik dat meeste van haar kennissen met een Samsung telefoon zullen rondlopen. De camera lijkt mij ook de betere camera te zijn van wat ik bekeek in dit budget en met beveiligingsupdates tot 2028 kan ze ook wel even verder. Toch blijft het wel behoorlijk van prijs, voor een telefoon die vooral zal gebruikt worden voor basis zaken.
De prijs van de Samsung A35 lijkt mij dan ook beter te verantwoorden voor het beoogd gebruik. Toch schikt de Samsung skin en extra zooi mij af. Ik heb in een ver verleden een zeer slechte ervaring opgedaan met een op papier oké toestel die door onbegrijpelijke Samsung keuzes niet vooruit te branden was. Vermoedelijk kan ik er wel wat van die zooi af krijgen via de gekende wegen, al weet ik niet of het er dan ook effectief af blijft bij een volgende software update.
Ik zoek dus een?
Eerste smartphone voor mijn schoonmoeder
Wat is je budget?
We dachten aan een budget tot 350 euro
Ze wilt het apparaat gaan gebruiken om ...
Vooral te bellen en opgebeld te worden
Berichten te sturen
Foto's en filmpjes te maken
Wat heb je zelf al gevonden?
- Google Pixel 7a
- Momenteel net binnen budget (in België) Heeft schone en vlotte Android ervaring, goede accuduur, goede camera en softwareondersteuning tot 2028. Echter geen uitbreiding van opslag via geheugenkaart mogelijk.
- Samsung Galaxy A55
- Is momenteel 30 euro goedkoper dan de Pixel 7a (in België), maar daarvoor moet je wel de samsung Android ervaring slikken met wat bloatware. De accuduur lijkt gelijk of beter te zijn dan de Pixel 7a, de camera is oké genoeg, er is softwareondersteuning tot 2029 en wel een extra geheugenkaartslot
- Samsung Galaxy A54
- Prijsverschil is (in België) maar enkele euro's met A55, waardoor niet interessant.
- Samsung Galaxy A35
- Is met zijn 250 best geprijsd (+/- 100 euro goedkoper dan de Pixel 7a), maar wel opnieuw met de Samsung Android ervaring / bloatware. Naar wat ik begreep zou hij hardwarematig bijna even krachtig moeten zijn aan de A54, ook over een goede accuduur moeten beschikken met een oké camera. Softwareondersteuning is gelijk aan de A55 en loopt tot 2029 en er is ook een mogelijkheid om een geheugenkaart toe te voegen
Zie ik wat zaken over het hoofd, merken waar ik niet naar keek e.d.?
Ikzelf lijk een voorkeur te hebben richting de Pixel 7a. Dit toestel is door korting net binnen budget. Toch weet ik niet zeker dat dit voor de schoonmama de beste keuze is. De schonere Android ervaring lijkt mij wel positief te zijn, al vermoed ik dat meeste van haar kennissen met een Samsung telefoon zullen rondlopen. De camera lijkt mij ook de betere camera te zijn van wat ik bekeek in dit budget en met beveiligingsupdates tot 2028 kan ze ook wel even verder. Toch blijft het wel behoorlijk van prijs, voor een telefoon die vooral zal gebruikt worden voor basis zaken.
De prijs van de Samsung A35 lijkt mij dan ook beter te verantwoorden voor het beoogd gebruik. Toch schikt de Samsung skin en extra zooi mij af. Ik heb in een ver verleden een zeer slechte ervaring opgedaan met een op papier oké toestel die door onbegrijpelijke Samsung keuzes niet vooruit te branden was. Vermoedelijk kan ik er wel wat van die zooi af krijgen via de gekende wegen, al weet ik niet of het er dan ook effectief af blijft bij een volgende software update.
[ Voor 9% gewijzigd door Marsmillo op 08-07-2024 01:46 . Reden: Leesbaarheid ]